- 1 Baraże Arki. Do trzech razy sztuka? (109 opinii) LIVE!
- 2 Arka. List otwarty. "Fajtłapy dekady" (275 opinii)
- 3 Wybrzeże zaskoczyło. Jest nowy trener (122 opinie)
- 4 Jedzie na igrzyska. Jego "uroda ścina z nóg" (8 opinii)
- 5 Zdobywca Pucharu CEV w Treflu Gdańsk (2 opinie)
- 6 Rewolucja i fala pożegnań u koszykarek (21 opinii)
Powstaje plan naprawczy dla Mevo
Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.
- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.
- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.
100 nowych rowerów od 10 maja
W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.
- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
"Nie chcemy wypowiadać umowy"
Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:
- za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
- dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
- dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
- dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
- wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
- nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
- niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
- nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
- nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni
Razem to 4 mln 543 tys. zł.
Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.
Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.
- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.
Miejsca
Opinie (454) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 15:41
- Wie Pan co? Zrobimy tak: (1)
Ja Panu zapłacę tyle, ile się umawialiśmy, a te kary co na Pana teraz nakładam, to odda mi Pan potem, zgoda?
Normalnie MIŚ 2019 - Bareja się ze śmiechu w grobie przewraca.- 14 0
-
2019-05-10 16:01
A po za sektorem pańsywowym wygląda to tak:
Zabieraj Pan to g*wno, oddawaj kasę, bo psem poszczuje i widłami poczęstuje. Do jutra mam nie widzieć tego złomu i kasa wraca na moje konto.
- 3 0
-
2019-05-10 16:30
Polecam sprawdzenie w słowniku co oznacza słowo "roszczeniowy".
- 1 0
-
2019-05-10 16:45
Plan naprawczy jednym słowem? prokurator
Czy operator płaci kary za niedostępność rowerów?
Czy miasto codziennie sprawdza dostępność rowerów?
Czy informacja o dostępności jest publicznie jawna?
3 x TAK - i operator idzie z torbami, 1xNIE i miasta mają sprawę za niegospodarność
A do tego jeszcze kwestia jak firma bez doświadczenia o groszowym kapitale w ogóle została dopuszczona do przetargu.- 9 0
-
2019-05-10 16:48
Niech ktos to wkoncu zgłosi do prokuratury!!40 mln dostali za to a nadal nie mozna nawet aktywowac aplikacji
A ci co im się wcześniej udało maja zablokowane konta! A urzędasy miasta się tym nie przejmują mimo ze opóźnienie jest już prawie roczne!
Nakładają śmiesznie niskie kary i gdyby nie medialna draka to by nie nakładali wcale .Według kar problem z rowerami jest 2 tygodnie a nie kilka miesięcy!- 10 1
-
2019-05-10 16:49
(1)
Plan naprawczy jest prosty. Zamienic 70 procent rowerów na nieelektryczne. Ewentualnie minimalnie podnieść opłaty. Sukcesywnie budować elektryczne doki ładujące i wraz ze wzrostem doków ładujących indukcyjnie rowery elektryczne dokupywać elektryczną flote. Proste jak konstrukcja cepa. Nie ma miejskich ładowarek to nie może być 100% elektryków.
- 5 3
-
2019-05-10 17:03
Można nawet zostawić te same ale wymontować akumulator nie ładować.
- 0 0
-
2019-05-10 17:07
Plan naprawczy
Trzy dni na rynku a już POtrzebny plan naprawczy, ale przekręt
- 5 0
-
2019-05-10 17:15
Projekt się nieco sypnął, tylko tyle i aż tyle
Gadanie o przekręcie stulecia to jakiś absurd, ponad 1000 rowerów fizycznie turla się po Trójmieście i okolicach, jacyś ludzie podmieniają w nich baterie, ktoś to serwisuje. Nie wiem na czym można by tu było uszczknąć tyle, żeby ten "wał stulecia" miał sens. Chyba, że rowery w kredycie na 10 lat, a ludziom nie płacą. Jak dla mnie to bardziej mamy na horyzoncie katastrofę finansową i upadek trójmiejskiej spółki NB Tricity niż źródło łatwej kasy.
- 4 3
-
2019-05-10 17:40
Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?
Tak, rok temu było to niemożliwe.
- 12 1
-
2019-05-10 17:50
Jak moze być łatwiej wypożyczyć rower
Jak większość abonamentów wygasła wiec ilośc korzystających spadła. A nowi nie mogą dołączyć? Halo, dlaczego próbują wcisnąć aż taki kit?
- 11 0
-
2019-05-10 18:07
To pkazuje nasz chory kraj i system,tam gdzie rozporządza państwo jest po prostu burdel. A w pełni prywatnych firmach bez przetargów wszystko działa cacy, najlepszy przykład to Traficar.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.