- 1 Arka - Lech o ćwierćfinał PP (27 opinii) LIVE!
- 2 Tu Lechia potrzebuje wzmocnień (43 opinie)
- 3 Aż 233 punkty w meczu koszykarzy Arki (60 opinii)
- 4 Promują Gdańsk od Dubaju po Urugwaj (3 opinie)
- 5 Debiut trójmiejskiej załogi w rajdzie Dakar (12 opinii)
- 6 Arka nie chce strzelać karnych z Lechem (32 opinie)
Arka Gdynia - Lech Poznań o ćwierćfinał Fortuna Pucharu Polski. Wszystko o meczu LIVE!
7 grudnia 2023
(27 opinii)Kara dwóch meczów bez publiczności zawieszona
Arka Gdynia
Piłkarze Arki otrzymają wsparcie kibiców podczas sobotniego meczu z Dolcanem Ząbki, który rozpocznie się w najbliższą sobotę o godzinie 17:30. Zamknięty będzie jedynie trybuna "Górka". Kibice, którzy mieli na nią wykupione karnety, po zgłoszeniu się do klubu otrzymają bezpłatne bilety na sektor "Tory". Sprzedaż wejściówek ruszy w czwartek o godzinie 9:00. Najwyższa Komisja Odwoławcza PZPN zawiesiła decyzję Komisji Dyscypliny, która nakazywała klubowi rozegranie dwóch meczów I ligi bez udziału publiczności.
Ostatniego dnia października Komisja Dyscyplinarna PZPN zdecydowała, że Arka musi dwa mecze I ligi w Gdyni rozegrać przy pustych trybunach (czytaj więcej). Miała to być kara za odpalenie rac i świec dymnych podczas meczu Arka - GKS Katowice oraz konieczności przerwania przez arbitra spotkania na kilka minut (przeczytaj relację i obejrzyj zdjęcia z tego spotkania).
Kara była bardzo dotkliwa nie tylko z tego punktu widzenia, że za podobne "występki" inne kluby, a zwłaszcza ekstraklasy - otrzymywały mniej uciążliwe sankcje, ale także z tego powodu, że Arka nie mogłaby zorganizować z udziałem kibiców nie tylko sobotniego meczu z Dolcanem Ząbki, ale przede wszystkim pojedynku z Cracovią, na inaugurację rundy wiosennej w Gdyni, kiedy to ma stawić się Cracovią. Nie trzeba przypominać, że kibice żółto-niebieskich i "Pasów" są od lat ze sobą zaprzyjaźnieni.
Arka nie zamierzała czekać z założonymi rękoma. -Złożyliśmy odwołanie, choć od PZPN uzyskaliśmy samo orzeczenie bez uzasadnienia - zapowiedział wczoraj na naszych łamach Wojciech Perkiewicz, prezes Arki. Te działania okazały się skuteczne i szybko przyniosły wymierne korzyści przede wszystkim dla gdyńskich kibiców.
Co prawda Komisja Dyscyplinarna PZPN, która nałożyła karę, zbiera się dopiero w czwartek, ale już dzisiaj Arka otrzymała zgodę na zorganizowanie meczu z publicznością!
Za gdyńskim klubem stanęła Najwyższa Komisja Odwoławczej PZPN. Co prawda nie odniosła się ona merytorycznie do postawionych przez Komisję Dyscyplinarną, ale zdecydowała o zawieszeniu tzw. rygoru natychmiastowej wykonalności poprzedniej decyzji, a to oznacza, że orzeczona kara nie ma mocy wykonawczej.
Typowanie wyników
Jak typowano
89% | 379 typowań | ARKA Gdynia | |
7% | 33 typowania | REMIS | |
4% | 16 typowań | Dolcan Ząbki |
-Poprzednia kara nie została anulowana, ale jedynie zawieszona. Jednak to pozwala nam na rozpoczęcie sprzedaży biletów na mecz z Dolcanem. Rozpocznie się ona w punktach przedsprzedaży w czwartek od godziny 9:00 - informuje nas Tomasz Rybiński, rzecznik prasowy Arki.
W związku z zawieszeniem kary przez PZPN stadion jest otwarty dla publiczności. Obowiązuje jedynie zakaz, które we wtorek na wiosek policji wprowadził wojewoda pomorski (przeczytaj więcej o powodach i skutkach tej decycji).
Ryszard Stachurski zamknął dla kibiców tzw. trybunę "Górka" (wydzielone sektory I i J) na mecz z Dolcanem. Oznacza to, że te miejsce podczas sobotnie meczu będą puste. Pozostali kibice, na inne sektory mogą wejść bez przeszkód. W dodatku to ograniczenie dotyczy tylko najbliższego spotkania, meczu z Cracovią już nie dotyczy.
-Wszystkie karnety na trybunę Górka będą w tym meczu nieaktywne. Jednak ich posiadacze będą mogli wejść na mecz po zaopatrzeniu się w biletu według następujących zasad. Należy udać się do najbliższego punktu sprzedaży biletów i zawiesić karnet na mecz Arka - Dolcan, a następnie odebrać bezpłatną wejściówkę na trybunę "Tory". W przypadku gdy dana osoba będzie chciała udać się na inną trybunę niż "Tory", obowiązują ją normalne ceny biletów - dodaje rzecznik Rybiński.
TUTAJ ZNAJDZIESZ PUNKTY SPRZEDAŻY, W KTÓRYCH KARNET NA "GÓRKĘ" MOŻESZ ZAMIENIĆ NA WEJŚCIÓWKĘ NA INNY SEKTOR JAK RÓWNIEŻ KUPIĆ DOWOLNY BILET NA SOBOTNI MECZ
Kluby sportowe
Opinie (113) ponad 20 zablokowanych
-
2012-11-07 15:49
To chyba jakieś nieporozumienie!!! (3)
.
- 37 45
-
2012-11-07 15:55
Kaźmierz
Orle czy też Sokole ... Ty sam jesteś chyba jakimś nieporozumieniem ;)
- 35 9
-
2012-11-07 16:24
sam jestes nieporozumienie!
jeśli jest zaq co karać to karajmy w tym wypadku jesli była to efektowna oprawa to za co karać?
- 22 1
-
2012-11-08 10:41
Arka ma przyjaciela w zarządzie PZPN?????
wiadomo kolo wyszystko załatwi....
- 0 2
-
2012-11-07 15:53
ARKA GDYNIA (2)
NASZA ARECZKA OLEEEEEEEEEEEE
ŻÓŁTO NIEBIESKA OLEEEEEEEEEEEEEEEE- 56 51
-
2012-11-07 16:59
człowieku (1)
zajmij się czymś poważnym...
- 10 16
-
2012-11-07 18:24
bo twoje pisanie komentarzy na necie jest bardziej poważne?
- 13 1
-
2012-11-07 15:53
very naiz
i o to chodzi
- 28 16
-
2012-11-07 15:55
Sam już nie wiem co o tym myśleć (1)
- 9 20
-
2012-11-07 21:28
to nie myśl za dużo
- 3 1
-
2012-11-07 15:58
MOże w końcu będzie sprawiedliwość! (3)
bo kara dla Arki była niuzasadniona i niesprawiedliwa, nie ma w Polsce miejsce na odpowiedzielność zbiorową i nierówne traktowanie klubów!
Wszyscy na Tory!- 51 31
-
2012-11-07 16:36
(2)
a ja sie po was przejade betonowym TGV!
wszyscy arczanie na tory!- 9 11
-
2012-11-07 21:30
tym rozsypującym i wiecznie psującym się tramwajem Gdańskim?
- 4 1
-
2012-11-08 01:19
Widziałeś kiedyś betonowy pociąg? W dodatku TGV???
Od kiedy zażywasz LSD i jak często?
- 2 0
-
2012-11-07 16:06
Mądre słowa i słuszna decyzja! (13)
Fakt jest taki, iż efektowne oprawy z wykorzystaniem środków pirotechnicznych są wieloletnią tradycją na polskich stadionach. Race były, są i będą odpalane na niemal wszystkich stadionach w kraju, we wszystkich klasach rozgrywkowych - od wiejskich "pastwisk" B-klasy, aż po najnowocześniejsze "eurostadiony" Ekstraklasy - bez względu na obowiązujące prawo i nakładane kary. Tak, jest to kolejny martwy przepis, który kompletnie nie spełnia swojej roli.
Niezaprzeczalny jest też fakt, iż oprawy z wykorzystaniem rac są efektowne, przyciągają ludzi na stadiony i są uatrakcyjnieniem często marnych widowisk sportowych. Jeszcze kilka lat temu kibice byli nagradzani za oprawy, a obecnie za odpalenie racy grozi im kilka lat bezwzględnego więzienia. Znów bez sensu? Cóż...
Dlaczego więc wzorem takich krajów jak choćby: Austria, Szwajcaria, Dania, Szwecja, Norwegia, w Polsce nie można zalegalizować efektownych opraw z wykorzystaniem środków pirotechnicznych? Odpowiedź jest prosta. Zapewne chodzi oto, aby kluby płaciły swoisty haracz dla PZPN i poprzez nakładane kary łatały dziurę budżetową spółek odpowiedzialnych za daną klasę rozgrywkową.- 43 13
-
2012-11-07 16:11
Z grubsza ok (9)
Nie zgadzam si e tylko z pompowanym hasłem "race przyciągają ludzi na stadion" - uważam, że nie koniecznie.
Wśród moich znajomych (a znam więcej niż 5 osób jakby chciał ktoś mi docinać) większość jest zdania, że race a przede wszystkim petardy hukowe działają wręcz przeciwnie. Najzagożalszym kibicom może i się to podoba ale kibic np. ojciec z synem (tzw. piknik) czuje sie zagrożony sytuacją, gdy na wpół zamkniętym obiekcie jest huk wybuchów, nielegalne wydarzenia w postaci płonących rac i do tego wulgaryzmy .
Stadion to nie teatr- wiadomo, ale nie pytajmy tylko kolegów od oprawy czy była fajna i czy powoduje wzrost frekwencji.- 6 14
-
2012-11-07 16:22
W Gdyni nie było żadnych wulgaryzmów, zakazanych transparentów, czy rzucania rac na boisko (7)
a petardy to nie race, ja pisałem o racach i pirotechnice która powinna być dozwolona i mam nadzieje ze tak sie stanie
- 13 6
-
2012-11-07 16:49
(1)
Jestem jak najbardziej za pirotechniką. Nie należy jednak działać w ten sposób. Łamanie obowiązującego prawa nie pomoże przywrócić piro na stadiony.
- 1 10
-
2012-11-08 01:23
Każde kretyńskie prawo trzeba łamać!
To patriotyczny obowiązek. W przeciwnym razie buractwo władzy jeszcze się rozwinie.
- 3 1
-
2012-11-07 19:29
(4)
"w Gdyni nie było wulgaryzmów"
na tym meczu nie byłem, ale byłem na kilku innych meczach Arki i zawsze było pełno wulgaryzmów. Niestety kulturą ale kibica Arki nie grzeszą.- 2 7
-
2012-11-07 19:33
Tak samo jak każda osoba na ulicy. (2)
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem.
- 9 0
-
2012-11-07 21:32
i niech napisze na którym stadionie w Polsce jest kulturalnie? (1)
- 4 1
-
2012-11-08 01:24
Na Bałtyku!
Bo pusto.
- 2 0
-
2012-11-07 23:48
Wulgaryzmy są wszędzie, gdzie nie włączysz jakiegoś filmu czy nawet wejdziesz do gimnazjum to przekleństwa słyszysz . A już w tym ostatnim przypadku to te słowa są używane jako różne zamienniki polskich wyrazów, (czasem nawet jako przecinek w zdaniu) więc to co jest na stadionach przy tym to mały pikuś.
- 2 1
-
2012-11-08 09:41
ojciec z synem w sylwestra bunkrują się w piwnicy...
- 0 1
-
2012-11-07 18:06
(2)
bo nigdzie nie zostały one zalegalizowane!
- 0 5
-
2012-11-07 18:26
nigdzie? Mylisz się w Europie piro jest legalna! a dlaczego nie u nas? (1)
Dlaczego więc wzorem takich krajów jak choćby: Austria, Szwajcaria, Dania, Szwecja, Norwegia, w Polsce nie można zalegalizować efektownych opraw z wykorzystaniem środków pirotechnicznych? Odpowiedź jest prosta. Zapewne chodzi oto, aby kluby płaciły swoisty haracz dla PZPN i poprzez nakładane kary łatały dziurę budżetową spółek odpowiedzialnych za daną klasę rozgrywkową.
- 4 2
-
2012-11-08 01:26
Legalisty nie przekonasz :)
Niektórzy boją się myśleć, wolą żeby inni decydowali za nich co jest dobre.
- 2 0
-
2012-11-07 16:07
Teraz zmniejszenie kary (1)
Jak czytam na stronie klubu to kara pozostała bez zmian. Cofnięto klauzulę natychmiastowej wykonalności. Czyli jeśli kara zostanie podtrzymana to na wiosnę dwa mecze bez kibiców.
- 7 12
-
2012-11-07 16:23
zmniejsza karę skoro policja i wojewoda nie widzial podstaw do tak surowej kary jak zamkniecie stadionu to na jakiej podstawie
- 5 3
-
2012-11-07 16:08
Jak to mówią, ze starych przyzywczajeń się nie wyrasta (1)
Czejndź many gud prajs, grin tejbel grin tejbel bęc :)
- 6 7
-
2012-11-08 01:28
Widać że masz spore doświadczenie w temacie...
- 0 0
-
2012-11-07 16:19
hanba dla gdyni ! (4)
ten klub z tymi patologicznymi kibicami powinien zostac rozwiazany ! kara powinna byc nie uchronna ehh
- 40 54
-
2012-11-07 17:00
popieram (3)
- 11 22
-
2012-11-07 17:20
dobrze ze wasze zdanie nie ma kompletnie znaczenia
won na dmuchane zjezdzalnie w IV lidze
- 24 8
-
2012-11-08 01:31
Nie gdynianka tylko gej z lechii. (1)
I nie gdynianin tylko kadłub z rumi, który nie może ukończyć gimnazjum. "Nieuchronnie" piszemy razem matołku.
- 3 2
-
2012-11-08 10:11
odp
gej to ciebie zrobil
- 0 1
-
2012-11-07 16:23
(10)
Jaki sens zamykania trybuny "Górka" skoro wszyscy kibice z tej trybuny wejdą za zgodą klubu na trybunę "Tory"?
Gdzie jest kara??- 22 27
-
2012-11-07 17:05
A za co ma być kara???
Za fajerwerki???
- 16 3
-
2012-11-07 17:16
Za co człowieku chcesz karać? Za efektowną oprawę bez wulgaryzmów i rzucania rac? (7)
chore prawo niedługo ulegnie zmianie wiec jaki sens ma karanie za cos co przyciąga kibiców na mecz?
- 17 5
-
2012-11-07 18:15
(6)
Nie krzycz i nie bulwersuj się tak.
Ja nie mam nic przeciwko piro, oprawie. Tyle tylko, że póki co piro na stadionie jest nielegalne, a takie akcje nie pomagają przywrócić rac na stadiony.- 6 5
-
2012-11-07 18:28
znalazł się ten który przestrzega wszelkich praw w Polsce (5)
Zawsze jeździsz 50 km/h po mieście, płacisz wszystkie podatki i abonamenty, wyrzucasz papierek do kosza nie chodzisz po trawnikach?
jesli prawo jest bez sensu to trzeba je zmienić! Za komuny też nie można było się gromadzić i manifestować a ludzie się gromadzili i zmienili prawo!
Teraz tez nie można odpalać ale zmienimy prawo i będzie już można :)
PS.
i nie krzyczałem, nie użyłem żadnego wykrzyknika tylko pytałem.- 4 2
-
2012-11-07 19:58
(4)
jeśli jeżdżę więcej niż zezwala prawo, jeśli nie zapłacę podatków czy wyrzucę papierek na ulicy muszę liczyć się z konsekwencjami. Najpierw zmieńcie prawo później się odwołujcie. Dlaczego inne kluby ponoszą karę a śledzikom pobłażają czyżby kolejny przekręcik, jakaś koperta znowu układy przy zielonym stoliczku...może jeszcze was przeproszą i w nagrodę awansują do eklasy.
- 3 4
-
2012-11-07 20:16
inne kluby karę? Jaką, skoro Arka została ukarana najwyzsza kara w historii?! (3)
wisla za wulgarny transparent i rzucanie rac na boisko przerwanie meczu dostala 20 tys kary a Arce zamkneli stadion na 2 mecze. Gdzie tu pobłażanie? chyba ze myslisz o wisle to sie zgadzam
- 7 2
-
2012-11-07 22:34
(2)
a co mieli wam wlepic 20 tyś?? budżet klubu by tego nie dźwignął no chyba że wszyscy kibice przychodzący na mecz zrobiliby zrzute ...niech pomyślę ś , nie no nie jest żle raptem każdy do biletu dołożyłby po 7 zł powiedzmy ....no ale w Gdyni bilety za 1 zł nawet nie chcą schodzić więc może być problem
- 1 2
-
2012-11-07 23:21
lekcja
tylko dzieciaku policz ze zamkiecie stadionu na 2 mecze wiecej kosztuje klub niz te 20 tys , pomysl a potem pisz
- 1 1
-
2012-11-08 01:41
Dexter ale w takim razie Solidarność łamiąc prawro PRL była godna potępienia?
Wyroki śmierci wykonywane przez szwabów czy ruskich były legalne, a polscy partyzanci łamali ówczesne prawo zamiast je najpierw zmienić, a potem walczyć o wolność.
To ja pragnę złamać prawo i napisać że jesteś potwornym głupkiem:)- 3 2
-
2012-11-07 17:47
Zamknac tych co chodza na Gorke a sektor otworzyc.
- 4 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.