• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?

jag.
23 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Lechia Gdańsk

Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii. Gdańsk reklamuje się m.in. na rękawkach koszulek piłkarzy Lechii.

Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.



Czy wielkość dotacji Gdańska dla Lechii powinna być powiązana z ekwiwalentem reklamowym, który wypracują piłkarze?

- Przez ekwiwalent reklamowy (telewizyjny) rozumiemy wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Jego wysokość jest wyliczana w oparciu o cennik stacji telewizyjnej, w jakiej dany przekaz się pojawił, uwzględniając powierzchnię reklamową i czas trwania ekspozycji w programie - wyjaśnia Łukasz Łazarewicz, dyrektor Marketingu i Sprzedaży Ekstraklasa S.A.

LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI

Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.

Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.

Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.

To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.

Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.

SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU

Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.

- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.

LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY

Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.

Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.

Miasta, które w ekstraklasie wypracowały najwyższy ekwiwalent reklamowy (telewizyjny):
1. Białystok             3 570 247  złotych 
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
jag.

Kluby sportowe

Opinie (77) 10 zablokowanych

  • dla mnie to siara a nie reklama. (1)

    im wiecej nachalnych banerow lechii na miescie tym mam wieksza do niej niechec. a gdzie inne kluby? gorsze?

    • 8 14

    • Arkowiec?

      Polecam maść na ból d*py pajacu.

      • 3 3

  • Lechia zawsze byla wazna dla polski!

    I nadal tak jest!Choc klub ma inwestora,ktory nic nie inwestuje,to ma rzesze kibicow i to z całego regionu jak i innych zakatkow polski!Potrzeba zmiany inwestora,by lechia piela sie na sam szczyt, a wtedy piłkarze i rzesze kibicow wypromują ten klub ,gdansk jak należy!!!Widać było po zwycięstwie nad legia w warszawie ile luidzi przyszlo na mecz w piątek -lechii z gornikiem! Klubowi i miastu,mieszkancom potrzeba sukcesu lechii !!!

    • 12 10

  • te łamagi tylko wstyd przynosza temu miastui jeszcze z naszej krwawizny miasto daje na ten badziew!!!1

    Bo po co nowe drogi, przedszkola i inne rzeczy dla obywateli...

    • 8 8

  • reklama sama w nazwie klubu

    Lechia Gdańsk. trudno byłoby o reklamę Gdańska na koszulkach ekip z Warszawy :)
    dziwny artykuł

    Jaga ma na koszulkach logo miasta więc temu na 1 msc.

    • 12 0

  • Ja się pytam...

    Kiedy ludzie Lechii zobaczą że bez inwestowania w piłkarzy się nie da normalnie grać? Ludzie chcą oglądać dobrą piłkę, kupują bilety i karnety a tu potem na meczach biega taki garbaty Duda, bo kto inny?

    • 52 1

  • Lechia pany!!!!!!!!!!!

    • 36 29

  • przepłacaja bo produkt taki sobie

    Za te kasę / budżet ok 24 mil / powinna być lepsza ekipa na boisku . A wtedy było by wiecej reklamy w TV .

    • 50 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Lechii

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Wojciech Tabis Tabis 35 69 62.9%
2 Piotr Matusiak 35 69 62.9%
3 Łukasz Gawlik 35 68 57.1%
4 Kazimierz Wróblewski 35 67 62.9%
5 Marek Sowiński 35 67 60%

Tabela

Piłka nożna - I liga
Drużyny M Z R P Bilans Pkt.
1 Lechia Gdańsk 34 21 5 8 60:34 68
2 GKS Katowice 34 18 8 8 68:35 62
3 Arka Gdynia 34 18 8 8 52:34 62
4 Motor Lublin 34 16 8 10 49:42 56
5 Górnik Łęczna 34 14 13 7 35:29 55
6 Odra Opole 34 15 8 11 42:32 53
7 Wisła Płock 34 14 9 11 46:46 51
8 Miedź Legnica 34 13 12 9 52:36 51
9 GKS Tychy 34 16 3 15 43:47 51
10 Wisła Kraków 34 13 11 10 62:50 50
11 Stal Rzeszów 34 14 6 14 53:60 48
12 Chrobry Głogów 34 11 9 14 35:49 42
13 Znicz Pruszków 34 12 6 16 34:44 42
14 Bruk-Bet Termalica Nieciecza 34 10 11 13 56:52 41
15 Polonia Warszawa 34 8 11 15 41:50 35
16 Resovia 34 9 7 18 39:60 34
17 Podbeskidzie Bielsko-Biała 34 4 11 19 26:59 23
18 Zagłębie Sosnowiec 34 2 10 22 21:55 16
Każdy gra z każdym mecz i rewanż. Dwie najlepsze drużyny wywalczą bezpośredni awans do ekstraklasy. Zespoły z pozycji 3-6 zagrają w dwustopniowych barażach o jeszcze jedno miejsce premiowane awansem.
Natomiast trzy najsłabsze drużyny zostaną zdegradowane do II ligi.

Wyniki 34 kolejki

  • ARKA GDYNIA - GKS Katowice 0:1 (0:1)
  • Miedź Legnica - LECHIA GDAŃSK 4:1 (1:1)
  • Odra Opole - Znicz Pruszków 2:0 (1:0)
  • Wisła Płock - Resovia 1:2 (0:1)
  • Motor Lublin - Podbeskidzie Bielsko-Biała 2:1 (2:0)
  • Chrobry Głogów - Zagłębie Sosnowiec 2:0 (1:0)
  • Wisła Kraków - Bruk-Bet Termalica Nieciecza 0:3 (0:0)
  • GKS Tychy - Górnik Łęczna 0:1 (0:0)
  • Stal Rzeszów - Polonia Warszawa 1:2 (1:1)

Ostatnie wyniki Lechii

26 maja 2024, godz. 15:00
9% Miedź Legnica
17% REMIS
74% LECHIA Gdańsk

Relacje LIVE

Najczęściej czytane