- 1 Trefl w finale po 12 latach, świetny Schenk (18 opinii) LIVE!
- 2 Na ile Arka oddaliła sie od ekstraklasy? (276 opinii)
- 3 Bez oblań w Lechii. Czas na chłodną analizę (27 opinii)
- 4 Żużlowiec przeprasza. 2 mecze w 1 dzień (130 opinii)
- 5 Transfer Trefla. Siatkarz wraca po 12 latach (7 opinii)
- 6 11 goli i TLG praktycznie już w A klasie (12 opinii)
Ile Lechia daje reklamy Gdańskowi?
Lechia Gdańsk
Gdańsk znalazł się na drugim miejscu wśród miast, które dzięki grze piłkarzy w ekstraklasie uzyskały tzw. ekwiwalent telewizyjny. Lechia w sezonie za sezon 2012/13 wypracowała reklamę o wartości blisko 2,5 miliona złotych, czyli znacznie niższą niż dotacja, którą otrzymała od miasta. Najlepszy w tym zestawieniu jest Białystok.
LECHIA AWANSOWAŁA DO ĆWIERĆFINAŁU PUCHARU POLSKI
Eksperci tej spółki oraz firmy doradczej EY wyliczyli ekwiwalent finansowy dla wszystkich marek wspierających kluby ekstraklasy. Łącznie przekroczył on pół miliarda złotych (561 mln)! Rozgrywki piłkarskie w minionym sezonie w kodowanych stacjach telewizyjnych oglądało łącznie ponad 48 mln widzów.
Osobno pod lupę wzięto miasta. Część z nich bardzo aktywnie wykorzystuje marketing sportowy jako narzędzie własnej promocji. Na bandach stadionowych, a przede wszystkim strojach klubowych znajdują się symbole miast. Tak jest na przykład w przypadku Gdańska i Lechii.
Eksperci wyliczyli, że biało-zieloni poprzez występy w ekstraklasie dostarczyli dla miasta ekwiwalent reklamowy o wartości 2 468 467 złotych. Złożyło się na niego 15 034 ekspozycji.
To druga wartość w lidze. Lepiej piłkarską drużynę w tym względzie wykorzystał jedynie Białystok. Jagiellonia miała 24 007 ekspozycji i wypracowała ekwiwalent o wartości 3 570 247 złotych.
Przypomnijmy, że Gdańsk na promocję poprzez sport za pośrednictwem Lechii w 2013 roku zapłacił klubowi 4 miliony 120 tysięcy złotych brutto.
SPRAWDŹ - POPRZEZ JAKIE KLUBY REKLAMUJE SIĘ GDAŃSK I ILE NA TO WYDAŁ PIENIĘDZY W 2013 ROKU
Partner EY i pomysłodawca raportu Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, Krzysztof Sachs zwraca jednak uwagę, że nie należy wartości ekwiwalentu przyrównywać do kwot, które miasto wydaje na klub. W przypadku Gdańska dotacja miejska jest o ponad 1,5 miliona wyższa niż wypracowany przez piłkarzy ekwiwalent reklamowy.
- Promocja miasta to jedno, ale kluby pełnią też wiele innych ról. Zapewniają mieszkańcom rozrywkę i emocje, co wpływa na postrzeganie miasta przez jego własnych mieszkańców i ogólne przywiązanie do regionu. Wokół klubów powstają też wielkie projekty infrastrukturalne (np. stadiony, które służą też wielu innym wydarzeniom poza meczami ligowymi) stanowiące szansę dla wielu lokalnych firm. Kluby mogą też wpływać na rozwój społeczny regionu poprzez kształcenie młodzieży w akademiach - wylicza Sachs.
LECHIA TRZECIA W RANKINGU FINANSOWYM EKSTRAKLASY
Eksperci wyliczyli również, jaki ekwiwalent reklamowy piłkarze Lechii wypracowali dla firm, który zdecydowały się umieścić logo na koszulkach biało-zielonych. Przypomnijmy, że miasto eksponowane jest na lewym rękawku koszulki.
Grupa Lotos, której logo zajmuje centralne miejsce na froncie koszulki w sezonie 2012/13 może wycenić ekwiwalent reklamowy na 3,3 miliona złotych. Natomiast Energa, której logotyp znajduje się na plecach piłkarzy, pod numerem dorobiła się ekwiwalentu o wartości 1,3 miliona złotych.
1. Białystok 3 570 247 złotych
2. Gdańsk 2 468 467
3. Gliwice 2 452 816
4. Bielsko-Biała 1 655 264
5. Wrocław 1 570 751
Kluby sportowe
Opinie (77) 10 zablokowanych
-
2013-10-23 15:11
dla mnie to siara a nie reklama. (1)
im wiecej nachalnych banerow lechii na miescie tym mam wieksza do niej niechec. a gdzie inne kluby? gorsze?
- 8 14
-
2013-10-23 15:22
Arkowiec?
Polecam maść na ból d*py pajacu.
- 3 3
-
2013-10-23 14:48
Lechia zawsze byla wazna dla polski!
I nadal tak jest!Choc klub ma inwestora,ktory nic nie inwestuje,to ma rzesze kibicow i to z całego regionu jak i innych zakatkow polski!Potrzeba zmiany inwestora,by lechia piela sie na sam szczyt, a wtedy piłkarze i rzesze kibicow wypromują ten klub ,gdansk jak należy!!!Widać było po zwycięstwie nad legia w warszawie ile luidzi przyszlo na mecz w piątek -lechii z gornikiem! Klubowi i miastu,mieszkancom potrzeba sukcesu lechii !!!
- 12 10
-
2013-10-23 13:48
te łamagi tylko wstyd przynosza temu miastui jeszcze z naszej krwawizny miasto daje na ten badziew!!!1
Bo po co nowe drogi, przedszkola i inne rzeczy dla obywateli...
- 8 8
-
2013-10-23 13:41
reklama sama w nazwie klubu
Lechia Gdańsk. trudno byłoby o reklamę Gdańska na koszulkach ekip z Warszawy :)
dziwny artykuł
Jaga ma na koszulkach logo miasta więc temu na 1 msc.- 12 0
-
2013-10-23 12:28
Ja się pytam...
Kiedy ludzie Lechii zobaczą że bez inwestowania w piłkarzy się nie da normalnie grać? Ludzie chcą oglądać dobrą piłkę, kupują bilety i karnety a tu potem na meczach biega taki garbaty Duda, bo kto inny?
- 52 1
-
2013-10-23 12:23
Lechia pany!!!!!!!!!!!
- 36 29
-
2013-10-23 11:47
przepłacaja bo produkt taki sobie
Za te kasę / budżet ok 24 mil / powinna być lepsza ekipa na boisku . A wtedy było by wiecej reklamy w TV .
- 50 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.