- 1 Momoa spotkał się z Michalczewskim (58 opinii)
- 2 Lechia dostała licencję, ale i karę (73 opinie)
- 3 Neptun gotowy już na derby. A ty? (77 opinii)
- 4 Nowy silnik i chęć zwycięstwa żużlowców (36 opinii) LIVE!
- 5 W Arce na derby po półmaratonie? (75 opinii)
- 6 Sędzia z finału MŚ 2022 wraca na derby (47 opinii)
Z problemów Mevo będą tłumaczyć się na specjalnej sesji
- Miarka ws. rowerów Mevo się przebrała, oczekujemy wyjaśnień i konkretnych odpowiedzi na pytania - mówią gdańscy radni PiS. Na ich wniosek w poniedziałek, 5 czerwca, odbędzie się nadzwyczajna sesja w tej sprawie. Ma na niej zostać przedstawione m.in. rozliczenie Mevo 1.0 oraz informacja o sytuacji Mevo 2.0.
- Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
- W Szwecji się nie udało
- Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
- Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
W porządku obrad są dwa wystąpienia:
- wystąpienie prezydent Aleksandry Dulkiewicz, która jest też wiceprezesem rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, odpowiedzialnego za Mevo,
- wystąpienie Michała Glasera, prezesa zarządu OMGGS.
Sesję zwołano na wniosek radnych klubu PiS.
- Zdecydowaliśmy się zawnioskować o sesję nadzwyczajną ws. systemu Mevo, bo władze miasta jak ognia unikają tego tematu i chowają głowy w piasek, gdy zadajemy pytania w formie interpelacji. W poniedziałek nie uciekną od pytań w tej sprawie - mówi Przemysław Majewski, radny PiS. - Szczątkowe odpowiedzi prezesa Glasera na konferencjach prasowych, brak odpowiedzi na nasze interpelacje tylko potęgują wątpliwości wokół wdrożenia tego systemu. Prezydent Dulkiewicz jest wiceprezesem rady OMGGS, dlatego liczymy, że wraz z prezesem Glaserem odpowie na nasze pytania, w tym o: rozliczenie finansowe i materialne systemu Mevo 1.0, o dotychczasowe koszty systemu Mevo 2.0, o treść umowy z operatorem, o zarobki osób odpowiedzialnych za wdrożenie roweru metropolitalnego i wiele innych związanych z przyszłym funkcjonowaniem systemu wartego 159 mln zł.
Jak dodaje Majewski, "mieszkańcy mają prawo wiedzieć, dlaczego tworzony od ponad 10 lat system działał zaledwie kilka miesięcy, a na przygotowania wydano już wiele milionów z publicznej kasy".
- Zachęcam, by być w poniedziałek w Radzie Miasta i zadawać pytania, które jako radni chętnie przedstawimy - mówi Majewski.
Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
Przypomnijmy: system Mevo 1.0 upadł jesienią 2019 r. Wtedy zerwana została umowa z operatorem systemu, który ogłosił upadłość. Wielu użytkowników do dziś nie odzyskało pieniędzy za wykupione abonamenty.
Od tego czasu trwają próby wskrzeszenia systemu roweru miejskiego, obejmującego nie tylko Trójmiasto, ale w sumie 16 gmin metropolii.
W kwietniu tego roku rozpoczęły się testy rowerów Mevo 2.0. Urzędnicy OMGGS zapowiadali, że jeśli wypadną pomyślnie, pierwsze rowery zostaną uruchomione już w lipcu.
W Szwecji się nie udało
Gwoździem do trumny okazało się być zawieszenie funkcjonowania systemu rowerów miejskich w Sztokholmie - takich samych (tego samego operatora) jak te w Gdańsku. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu). W Szwecji niedawno rozwiązano umowę z operatorem.
Prezes Glaser poinformował, że w związku z tym Mevo 2.0 będzie w Gdańsku opóźnione. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy rowery zaczną działać.
- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - powtarzał Glaser na konferencji prasowej na początku maja tego roku.
Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"
Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
Pod koniec maja, także na konferencji prasowej, władze OMGGS ogłosiły, że rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w sierpniu, ale rowery elektryczne trzeba wymienić i dostarczy je nowa firma-Segway.
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniała Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery od firmy Segway są bezpieczne.
Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
Z rezerwą do pomysłu zwołania nadzwyczajnej sesji ws. problemów Mevo podchodzą radni Koalicji Obywatelskiej, największego klubu w Radzie Miasta Gdańska.
- Temat Mevo jest ważny, ale mamy nieodparte wrażenie, że wniosek PiS o sesję nadzwyczajną w tej sprawie był tylko próbą przykrycia niewygodnej dla PiS sesji nadzwyczajnej w sprawie pyłu węglowego - komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – mieszkania do kupienia w najbardziej zielonych dzielnicach Gdańska
Specjalna sesja ws. szkodliwości pyłu węglowego z terenów portowych odbyła się w ostatni czwartek.
Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego
Po kilku godzinach dyskusji radni przyjęli na niej apel do władz państwa o natychmiastowe działania, które zminimalizują uciążliwość przeładunków w Porcie Gdańsk. Radni PiS nie poparli apelu - wstrzymali się od głosu. Na sesji nie pojawili się zaproszeni przedstawiciele rządu i władz portu.
Miejsca
Opinie (250) 9 zablokowanych
-
2023-06-02 21:26
dulkiewicz odpowiesz za wszystko...
- 26 2
-
2023-06-02 21:26
Ja..
.
Olka nie płaci z własnej kieszeni za buble,tylko gdanszaczanie.- 27 2
-
2023-06-02 21:29
Prezes OMGGS powinien już dawno zostać zdymisjonowany i tyle w temacie (2)
Władze trójmiasta maja obywateli w ........ a liczy się tylko dla nich biznesiki, publiczna kasa i polecenia z Brukseli!
- 31 1
-
2023-06-02 22:56
Rodziny się nie rusza (1)
Bez wietrzenia UM żądny zmian.
- 3 0
-
2023-06-02 23:08
Chcialbys zmiany. Zeby nahapac sie
Jak ten jamochłon od orlenu
- 1 5
-
2023-06-02 21:33
Z tego nie da się wytłumaczyć.
- 23 1
-
2023-06-02 21:33
Bo w Trójmieście nic nie umieją zrobić, siedzą w korytach od kilku lat i maja w nosie mieszkańców (5)
- 53 3
-
2023-06-02 22:11
Jak na razie to udało się zbudować i PKM i wiele rozwiązań drogowych. (2)
Elektryfikacja PKM i bajpasu kartuskiego się udaje: brakuje tylko działań na rzecz elektryfikacji linii PKP Gdynia - Kościerzyna, ale tymi projektami rządzi PiS.
- 2 5
-
2023-06-03 08:44
bajpas kartuski
Bajpas kartuski nie jest elektryfikowany
- 1 0
-
2023-06-03 09:07
Jak na ilość przeznaczonych środków, to te drogi są bida z nędzą.
Pojeździj trochę po Polsce i porównaj.
- 2 0
-
2023-06-02 23:10
Dlatego czekam na alternatywe
Która będzie Kacperek z całą resztą Sasinów. Rodzina na swoim
- 1 2
-
2023-06-03 07:37
Kilkudziesięciu lat
- 0 0
-
2023-06-02 21:49
Projekt nierealistyczny od początku (1)
Rowery elektryczne bez stacji dokujących z ładowaniem to marzenie. Ile razy ten sam błąd robimy. Amatorka dziecinada to lekko powiedziane. Powinien być prokurator i kryminał. I ja głosuję na PO/KO jakby co.
- 22 3
-
2023-06-03 14:28
Dokładnie tak, głupie nierealistyczne założenia które nie maja prawa być skutecznie zrealizowane.
Zwykłe rowery byłby wielokrotnie łatwiejsze w obsłudze, elektryczne wystarczą hulajnogi.- 1 1
-
2023-06-02 21:56
Czas zakonczyc cyrk
pod nazwami mevo, fala i inne.
Pieknie trwoni sie spoleczne pieniadze przez towarzystwo wzajemnej adoracji pod szyldem UM i RM. Ludzie odpowiedzialni za pomysly i tzw realizacje biora co miesiac niemale pieniadze, jezdza w delegacje i tak latami ciagnie sie ta odyseja na koszt gdanszczan. Moze wreszcie odpowiednie organa zajma sie tym i rozlicza odpowiedzialnych za ten kosztowny marazm. Chyba juz czas !!! Podobno miasto biedne na wlaczenie kilku fontann w miescie nie mialo pieniedzy, a tu strumienie bokami odplywaja - jak chocby dzisiejszy koncert przy bramie oliwskiej.....- 33 1
-
2023-06-02 21:57
Fala (1)
O Fali też cicho...chyba spłynęła kanalizacją do Bałtyku.
- 33 1
-
2023-06-02 22:13
może jeszcze muszą kupić kilka busów niezbędnych do obsługi systemu szkoleń w szkołach?
i wymyślić kilka jeszcze bardziej absurdalnych systemów walidacji biletów, bo te które były do tej pory nie odpowiadają "innowacyjnym" standardom
- 6 1
-
2023-06-02 22:10
Opinia wyróżniona
Ja to się chyba tego mevo nigdy już nie doczekam... ech (8)
czas kupić chyba samemu rower, bo te kupione z moich podatków zawsze już będą wirtualne....
- 122 4
-
2023-06-02 22:55
Jeśli masz gdzie trzymać to nigdy bym nie czekał na mevo (3)
Szkoda kasy, nerwów, i czasu na mevo. Patrzmy realnie co się dzieje, ja kupiłem sobie porządny rower 6 lat tumu i zrobiłem nim bezawaryjne kilka tysięcy, polecam takie coś dla niezdecydowanych.
- 20 0
-
2023-06-03 12:57
No ale mevo działa trochę inaczej (1)
Przede wszystkim nie musisz się martwić o to, że zostawiasz gdzieś rower. Możesz pojechać w jedną stronę, wypić piwo i wrócić komunikacją/taxą, nie musisz go przechowywać i martwić się o konserwację, ze wspomaganiem elektrycznym ułatwią dostanie się na górny taras. Jasne, że mają też dużo wad, jak np dostępność, ale zainteresowanie jakim cieszyło się mevo 1 i hulajnogi elektryczne, pokazują, że zapotrzebowanie jest. Ja się na wielu trasach chętnie przesiądę z samochodu na rower miesjki
- 4 5
-
2023-06-03 21:41
POkemon komu ty te brednie wciskasz co
- 6 2
-
2023-06-03 20:13
Budowanie po taniości.
Do niedawna w każdym normalnym budynku w mieście były piwnice, suszarnie i wózkarnie, a nie jakieś komórki lokatorskie za dopłatą. I ta tam trzymam rowery.
- 5 0
-
2023-06-03 00:42
Według PO dwa razy obiecać, to jak raz...dotrzymać
Szybciej doczekam lotu w kosmos niż...Mevo
- 22 6
-
2023-06-03 11:02
Kupili drogi złom i jeszcze sie tym chwala (1)
Rower oceniam negatywnie. Jest to znany model, który jeździ w wielu systemach flotowych (komercyjnych), także w Polsce. Jest ciężki, a co za tym idzie nieporęczny. To, że jest drogi, nie oznacza automatycznie, że jest dobry do takiego zastosowania. Wielu operatorów flot komercyjnych wycofuje się z użytkowania tego modelu z uwagi na jego wady. Pełne opony w połączeniu z gigantyczną masą 40 kg spowodują dodatkowo, że rowery będą szybko niszczone przez uderzenia w krawężniki, bo nie da się podrzucić przedniego koła tak ciężkiej konstrukcji. Z kolei argumenty rzeczoznawcy to kwestie trzeciorzędne, zwłaszcza z punktu widzenia użytkownika. Np. wodoodporność w tego typu sprzęcie powinna być oczywistością.
- 7 0
-
2023-06-03 20:15
Głupi pomysł.
Tylko zabrali miejsca parkingowe i rejony chodników na te głupie stojaki dla rowerów Mevo. W Gdyni do dzisiaj stoją i są też tabliczki.
- 4 1
-
2023-06-03 21:40
Trójmiasto zostało oplanowane przez tysiace hulajnug które sa wtej samej cenie a wygodniejsze wiec to bedzie totalna klapa
- 3 1
-
2023-06-02 22:10
Mevo (1)
Za dużo urzędników do obsługi rowerów, tylko kasa się liczy
- 24 2
-
2023-06-02 22:27
Co za kociokwik. Każdy może kupić sobie rower za około tysia i jeździć, atu jakieś walki na miliony. Ludzie, o czym wy mówicie, jakiś projekt na miliony, o z2yklych rowerach?
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.