- 1 Arka narzeka. Trener: Sędzia fatalny (33 opinie)
- 2 Lechia musi wygrać i poczekać na awans (87 opinii) LIVE!
- 3 Wybrzeże - Polonia. Nowe otwarcie (113 opinii) LIVE!
- 4 Arka: remis, kontuzja, czerwona kartka (138 opinii) LIVE!
- 5 IV Liga. Rezerwy Gedanii bez przełamania (2 opinie)
- 6 Festiwal trójek Trefla w play-off (12 opinii) LIVE!
Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Zdunek Wybrzeże Gdańsk. Luz zamiast "maglowania"
Energa Wybrzeże - żużel
- Należy skupić się na spokojnej pracy, zamiast jeszcze sobie wzajemnie dokładać czy się publicznie "maglować". Liczę, że ta nasza filozofia prowadzenia zespołu i poszczególnych zawodników dotarła na nich na dobre. Teraz mają wolną głowę, aby rozwijać skrzydła i oby to dawało taki sam efekt na torze jak w Łodzi - mówi Eryk Jóźwiak przed meczem Abramczyk Polonia Bydgoszcz - Zdunek Wybrzeże Gdańsk, w którym to gospodarze będą faworytami, choć w piątek sromotnie przegrali w Niemczech 38:52. Początek spotkania w ramach 5. kolejki 1. Ligi Żużlowej w niedzielę, 7 maja o godzinie 14.
Dlaczego żużlowcy Zdunek Wybrzeża Gdańsk nie dali się "pożreć" w Łodzi? Jak świętowali Duńczycy: Mads Hansen i Nicolai Klindt?
Relacja LIVE
-
7 maja 2023, godz. 14:00
Jacek Główczyński: Mówi się, że potrzeba jest matką wynalazków. Przenosząc to na grunt Zdunek Wybrzeże Gdańsk, gdyby nie kontuzja Michaela Jepsena Jensena, to raczej nie zobaczylibyśmy zespołu w takim zestawieniu. Czy przed meczem w Łodzi nie było obaw, czy to wszystko "zagra"?
Eryk Jóźwiak: Pewności nigdy nie ma, ale to nie był też przypadek, czy jakiś organizacyjny chaos. Cały czas szukamy, mamy różne opcje, sprawdzamy alternatywy. Wszystkim zawodnikom dajemy szansę, nikogo nie skreślamy. Nie chcę już rozwodzić się nad tym, że były różne problemy przed sezonem, bo i nie do końcu sprawy sprzętowe wyszły jak zakładaliśmy, czy też pogoda nie pozwalała na realizację wszystkich treningów, że nie było sparingów. Dlatego kontuzja Michaela otworzyła drzwi do pewnych rozwiązań, które można sprawdzić. I to nie na zasadzie, żeby tylko załatać dziurę w składzie, ale żeby coś z tego zrodziło się pozytywnego. Gdyby Michael miał piętnastodniowe zwolnienie lekarskie, moglibyśmy wziąć w Łodzi ZZ, ale jaki sens ma to na początku rozgrywek? Właśnie teraz najlepiej się przekonać, jakim potencjałem rzeczywiście dysponujemy.
Sprawdź awizowane składy na mecz Abramczyk Polonia Bydgoszcz -Zdunek Wybrzeże Gdańsk, 7.05.2023, godz. 14
Przed meczem w Łodzi, gdy jeszcze nie było wiadomo, że nie pojedzie Jepsen Jensen, najściślej strzeżoną przez pana tajemnicą było to, czy, kto i kogo w trakcie meczu będzie zastępował. Z czego to wynikało?
Zacznę od tego, że zawodnicy zawsze wcześniej mają 100 procent informacji, kto jedzie, kto zaczyna od pierwszych biegów. Natomiast nie chcę tego upubliczniać z kilku względów. Oczywiście nie zamierzam ułatwiać zadania rywalowi. Jednak w dobie internetu zwracam też uwagę na to, jakie reakcje mogą wywołać pewne decyzje. Jeśli coś niepotrzebnie albo przedwcześnie zostanie uwypuklone, mogą pojawić się negatywne komentarze. Chcę przed nimi chronić zawodników, aby nie "dokładali" sobie jeszcze do głowy tych negatywnych opinii, że ten nie jedzie, czy tamten. Tym bardziej, gdy jest kryzys, albo nie idzie, należy skupić się na spokojnej pracy, zamiast jeszcze sobie wzajemnie dokładać czy się publicznie "maglować".
Daniela Kaczmarka wielu już po dwóch meczach odsyłało na wypożyczenie, a on w Łodzi zdobył 6 punktów i 3 bonusy, czym sprawił, że nie ma już takiej możliwości formalnie. Ten żużlowiec zostaje na pewno w Zdunek Wybrzeże Gdańsk do końca sezonu, ale czy teraz już w każdym spotkaniu należy od niego oczekiwać podobnych zdobyczy?
To jest pułap punktów, który nie jest "sufitem" Daniela. Z taką wiarą sięgaliśmy po tego zawodnika. Dlatego też nie było wobec niego nerwowych ruchów, bo wiedzieliśmy, że potrafi on dobrze pojechać. Tak po prostu po ludzku było mi szkoda Daniela, że tego nie mógł od razu pokazać. Trzeba było zatem wdrożyć w życie pewne procedury, poukładać to, co na początku sezonu u Kaczmarka nie funkcjonowało. I od tygodnia to wszystko zaczyna zmierzać w dobrym kierunku. Pokazał to już ćwierćfinał Indywidualnych Mistrzostw Polski, a potem mecz w Bundeslidze. Czasem tak już jest, że potrzeba czasu, aby wskoczyć we właściwe tory, ale jak to już nastąpi, to daje to efekt takiego pozytywnego kopa.
To zapytam pół żartem pół serio jeszcze o to, co dolaliście w Łodzi do baków motocykli młodzieżowców, że Madsa Hansena i Keynan Rew byli tak szybcy na dystansie i wielokrotnie nawet po słabszym starcie wygrywali wyścigi?
Tu też kluczowy jest czynnik wiary. Takie bodźce jak zaufanie są ważne dla każdego, a przede wszystkim dla młodych zawodników. Ponadto każdy zagraniczny żużlowiec wie, że jak przychodzi do polskiego klubu, to musi robić wynik, bo jeśli nie, to już nie pojedzie. Z tego powodu jest jeszcze większa presja, gdyż każdy chce się pokazać, aby nie być zmieniony. Ale czasem zamiast dzięki temu rozwinąć skrzydła, następuje pewna blokada. Dlatego pewne sprawy musieli poprzestawiać w głowie. Wiele z nimi rozmawiam na temat strategii, która dla nich wymyśliłem i wdrażam w Wybrzeżu. Także w Łodzi odbyłem dodatkową chyba najdłuższa odprawę. Na ogół przekazywane są szybko głównie informacje o przełożeniach. Natomiast przed tym meczem obchód toru zaczęliśmy 20 minut wcześniej niż zwykle, a sama odprawa była ze 20 minut dłuższa niż wcześniejsze. Tłumaczyłem, że nie będzie zmian nie tylko w tym meczu, ale i w Bydgoszczy. To dało tym chłopakom luz, sprawiło, że rozwinęli skrzydła.
H.Skrzydlewska Orzeł Łódź - Zdunek Wybrzeże Gdańsk 43:47. Przeczytaj relację oraz wystaw oceny żużlowcom i menedżerowi
Czy to nastawienie, a przede wszystkim walkę o sprawienie kolejnej sensacji uda się pokazać także w niedzielę, w meczu przeciwko Abramczykowi Polonii?
Otrzymaliśmy taki pozytywny kop, że jesteśmy mocni i możemy powalczyć z każdym. Z tą wiarą pojedziemy też w Bydgoszczy. Ciężko obiecywać konkretny rezultat. Natomiast liczę, że ta nasza filozofia prowadzenia zespołu i poszczególnych zawodników dotarła na nich na dobre. Teraz mają wolną głowę, aby rozwijać skrzydła i oby to dawało taki sam efekt na torze jak w Łodzi.
6 startów i niemal 5 tys. km w 7 dni. Jak wytrzymują to żużlowcy?
Na koniec zapytam o Nicolai Klindta. Został kapitanem zespołu, ale w dwóch pierwszych meczach był w cieniu Jespera Jensena, a nawet komentatorzy telewizyjni, gdy zaczynało się spotkanie w Łodzi, wypominali mu bardzo słabą średnią biegową. Co w jego przypadku przyczyniło się, że w tym spotkaniu stał się liderem Zdunek Wybrzeża?
Jak byliśmy na zgrupowaniu we Władysławowie, do drużyny poszedł sygnał, że Jepsen Jensen i Klindt mają dać moc temu zespołowi, czyli nie tylko sami punktować, ale pociągnąć młodzież do sukcesów. Obaj z taką świadomością przystępowali do sezonu i chyba Nicolai zbyt mocno wziął sobie do głowy, że musi być tym liderem. Od pierwszego meczu, w którym przecież nie było tragedii, widziałem u niego dużo poszukiwań na różnych obszarach. Natomiast z Zieloną Górą już wyraźnie jego "głowa" nie dojechała, bo były nerwowe ruchy i wręcz szkolne błędy na torze. Dyskutowaliśmy na ten temat. Potem widziałem, że lepiej pojechał w Anglii, w lidze duńskiej też było troszeczkę pozytywniej. I do meczu w Łodzi wreszcie podszedł "na spokoju", bez tej bezsensownej "napinki". Także i jemu luz całej drużyny się udzielił. Skoro to zostało sprawdzone, że działa, to liczę, że Klindt będzie się tego trzymał i to jeszcze doskonalił. To że w nim mamy lidera to kolejny pozytywny kop dla całej ekipy.
Wywiady
Kluby sportowe
Opinie (48) 5 zablokowanych
-
2023-05-06 14:15
Opinia wyróżniona
Wszyscy do Bydgoszczy !
Bolo
- 18 10
-
2023-05-06 14:10
Opinia wyróżniona
Gdański tor (4)
Oczywiście fajnie czytać, że Joźwiak podchodzi do sprawy "psychologicznie" i tutaj szuka rezerw. Choć po wcześniejszych meczach potrafił się bardzo ostro wypowiadać o zawodnikach, więc nie do końca wierzę, że jest tu jakiś plan, a nie po prostu dorabianie ideologii do niespodziewanego zwycięstwa ;)
Natomiast chciałbym zwrócić uwagę naOczywiście fajnie czytać, że Joźwiak podchodzi do sprawy "psychologicznie" i tutaj szuka rezerw. Choć po wcześniejszych meczach potrafił się bardzo ostro wypowiadać o zawodnikach, więc nie do końca wierzę, że jest tu jakiś plan, a nie po prostu dorabianie ideologii do niespodziewanego zwycięstwa ;)
Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na kwestię toru. Ten w Gdańsku jest po prostu koszmarny. Twardy, pylisty, wąski, o dziwacznej geometrii. Wiadomo, że trudno porównywać się z Łodzią, gdzie zaprojektowano i wybudowano od podstaw fantastyczny tor do ścigania. Ale no aż miło popatrzeć, jak Hansen, Rew, Kaczmarek potrafią jechać i wyprzedzac na takim nowoczesnym torze. Tymczasem u nas totalnie się męczą. Gdzie u nas Rew zrobiłby takie akcje, jak w Łodzi? Nasz tor daje bardzo mało opcji do wyprzedzania, jest jedna optymalna linia właściwie niezależnie od nawierzchni. I generalnie jest to krawężnik. Szeroka w ogóle nie chodzi, a zresztą to, co tam się odsypuje, to pył w którym łatwo się zakopać i wpaść w bandę. Pod bandą nie ma nic do odbicia.
I cały czas chodzi mi po głowie, że nasz tor zabija fantazję żużlowców i oni lepiej jadą gdzieś indziej (zarówno jeśli chodzi o tory, jak i później o drużyny)- 52 4
-
2023-05-06 17:50
Zgadzam się w 100% co do naszego toru i pisałem o tym jakiś czas temu. (2)
To chyba najgorszy tor żużlowy w Polsce - zero walki, tylko start i jazda gęsiego. Ten tor nadaje się jedynie do zawodów lekkoatletycznych typu bieg z przeszkodami.
- 6 0
-
2023-05-06 18:19
Ciekawe (1)
Widziałeś co robił Buczkowski? Ja widziałem.
- 1 3
-
2023-05-06 20:20
To co robił Buczkowski
Nie świadczy, że gdański tor na całej swojej szerokości może być przygotowany do ofensywnej jazdy. Szczególnie wiosną i latem. Dopiero kilkudniowe deszcze i wysoka wilgotność powietrza pozwalają na "ułożenie" nawierzchni, a raczej zamoczonego porządnie pyłu...
- 2 0
-
2023-05-06 16:47
Dobrzy zawodnicy nie mają takich wątpliwości i problemów
Wyprzedzają na Gdańskim torze jak chcą i kogo chcą
- 1 3
-
2023-05-06 15:32
Opinia wyróżniona
Jest ok jechać Pany
- 10 1
Wszystkie opinie
-
2023-05-06 14:01
Dobra, dobra, mecz się udał, jazda była fajna, miło się patrzyło (3)
Ale nie ma co tu sie puszyć bo wygraliśmy z Orłem, który też ma swoje problemy, a jak bedzie dalej to nie wiadomo. Kościuch dalej był wolny i kiepski, a formacja juniorska to ciągle żart
- 29 3
-
2023-05-06 16:16
Wiadomo wiadomo (1)
To była miła niespodzianka. Od następnego meczu powrót do typowej szarzyzny gdańskiego żużla. Skład jest słaby, tor beznadziejny i jedna jaskółka w postaci wygranej w Łodzi nic tu nie zmieni na stałe.
- 5 2
-
2023-05-07 00:20
Obysmy nie spadli
Rok temu slabszy poczatek to przyszedl lahti
Teraz 4 punkty więc nikt nie przyjdzie honkest super a reszta się wzmacnia- 1 3
-
2023-05-07 00:04
Spokojnie Eryk pracuje nad Kościuchem i ten też dostanie pozytywnego kopa.
- 0 0
-
2023-05-06 14:05
Teraz będzie pincet artykułów BO Wybrzeże zawsze dobrze się klika (1)
A gdy jeszcze wygra na wyjezdzie to w ogóle euforia. Walka o utrzymanie wciąż trwa.
Diabły pokonały Bydgoszcz i mają szansę na bonus, Poznań ma szansę na bonus z Ostrowem, sezon jest długi. Jesteśmy w świetnej sytuacji na starcie ale jedna porażka z bezpośrednim rywalem u siebie wszystko może zmienić- 20 2
-
2023-05-06 14:06
Uważam że po tak wiekopomnym sukcesie powinniśmy dostać na tych łamach ekskluzywny wywiad z samym Zdunem
- 5 4
-
2023-05-06 14:10
Opinia wyróżniona
Gdański tor (4)
Oczywiście fajnie czytać, że Joźwiak podchodzi do sprawy "psychologicznie" i tutaj szuka rezerw. Choć po wcześniejszych meczach potrafił się bardzo ostro wypowiadać o zawodnikach, więc nie do końca wierzę, że jest tu jakiś plan, a nie po prostu dorabianie ideologii do niespodziewanego zwycięstwa ;)
Natomiast chciałbym zwrócić uwagę na kwestię toru. Ten w Gdańsku jest po prostu koszmarny. Twardy, pylisty, wąski, o dziwacznej geometrii. Wiadomo, że trudno porównywać się z Łodzią, gdzie zaprojektowano i wybudowano od podstaw fantastyczny tor do ścigania. Ale no aż miło popatrzeć, jak Hansen, Rew, Kaczmarek potrafią jechać i wyprzedzac na takim nowoczesnym torze. Tymczasem u nas totalnie się męczą. Gdzie u nas Rew zrobiłby takie akcje, jak w Łodzi? Nasz tor daje bardzo mało opcji do wyprzedzania, jest jedna optymalna linia właściwie niezależnie od nawierzchni. I generalnie jest to krawężnik. Szeroka w ogóle nie chodzi, a zresztą to, co tam się odsypuje, to pył w którym łatwo się zakopać i wpaść w bandę. Pod bandą nie ma nic do odbicia.
I cały czas chodzi mi po głowie, że nasz tor zabija fantazję żużlowców i oni lepiej jadą gdzieś indziej (zarówno jeśli chodzi o tory, jak i później o drużyny)- 52 4
-
2023-05-06 16:47
Dobrzy zawodnicy nie mają takich wątpliwości i problemów
Wyprzedzają na Gdańskim torze jak chcą i kogo chcą
- 1 3
-
2023-05-06 17:50
Zgadzam się w 100% co do naszego toru i pisałem o tym jakiś czas temu. (2)
To chyba najgorszy tor żużlowy w Polsce - zero walki, tylko start i jazda gęsiego. Ten tor nadaje się jedynie do zawodów lekkoatletycznych typu bieg z przeszkodami.
- 6 0
-
2023-05-06 18:19
Ciekawe (1)
Widziałeś co robił Buczkowski? Ja widziałem.
- 1 3
-
2023-05-06 20:20
To co robił Buczkowski
Nie świadczy, że gdański tor na całej swojej szerokości może być przygotowany do ofensywnej jazdy. Szczególnie wiosną i latem. Dopiero kilkudniowe deszcze i wysoka wilgotność powietrza pozwalają na "ułożenie" nawierzchni, a raczej zamoczonego porządnie pyłu...
- 2 0
-
2023-05-06 14:15
Opinia wyróżniona
Wszyscy do Bydgoszczy ! (1)
Bolo
- 18 10
-
2023-05-06 15:46
Może menadżer znowu Nas kibiców czymś zaskoczyć ...
A żużlowcy pojadą jak w Łodzi i stworzą kapitalne widowisko, powodzenia.
Bolo- 0 0
-
2023-05-06 14:44
Gdyby nie fart w meczu z Ostrowem, bo nie byłoby miejsca na luz
A tak troszkę szczęścia i można spokojnie budować.
- 13 9
-
2023-05-06 15:16
Dla mnie to słaby menago ale luz każdy ma swoje zdanie
Zeszły sezon stracony, teraz wygrali jeden mecz i święto. Ok poczekamy, zobaczymy. Jutro jestem ciekawy jak będzie w Bydgoszczy. Oby odpalili. Tyle lat czekam w Gdańsku na jakiekolwiek sukcesy i lipa.
- 16 9
-
2023-05-06 15:32
Opinia wyróżniona
Jest ok jechać Pany
- 10 1
-
2023-05-06 15:50
Potrzebne wzmocnienie formacji juniorskiej!!! (1)
- 23 0
-
2023-05-09 22:27
tak jest, młodość przyszłością żużla
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.