- 1 Lechia: Mocny gong, wielka złość (112 opinii)
- 2 Było ciężko, ale Arka o punkt do lidera (196 opinii) LIVE!
- 3 Zmora i przebudzenie w Wybrzeżu (92 opinie)
- 4 Wybrzeże pewne utrzymania w Superlidze (17 opinii)
- 5 Niższe ligi. Rekordowy wynik (44 opinie)
- 6 Arka o dwa zwycięstwa od ekstraklasy (8 opinii)
Arka Gdynia negocjuje nową umowę. Kto i jak nakarmi kibiców na meczach?
Arka Gdynia
Arka Gdynia w środę, 11 stycznia o godzinie 17, w sali konferencyjnej Stadionu Miejskiego przy ul. Olimpijskiej organizuje spotkanie, które w dużej mierze ma rozstrzygnąć, kto i jak karmić będzie kibiców podczas meczów żółto-niebieskich w 2023 roku. Klub uważa, że "wiele aspektów związanych z gastronomią na stadionie można znacząco poprawić i usprawnić". Natomiast w liście otwartym kilka stowarzyszeń, a także kibice i byli piłkarze, udzielili wsparcia "Olimpijska 5 Sports Bar&Restaurant".
Arka Gdynia pozyskała ważnego sponsora. Będzie współpracowała z koncernem z Gdańska
Za punkty gastronomiczne funkcjonujące na stadionie podczas dni meczowych Arki Gdynia dotychczas odpowiedzialna była "Olimpijska 5 Sports Bar&Restaurant", która również na co dzień prowadzi działalność przy ul. Olimpijskiej. Obecnie negocjowana jest umowa na 2023 rok, co jak nigdy wcześniej wywołało poruszenie w wielu środowiskach.
"Zdajemy sobie sprawę, że temat jest niezwykle szeroki i w wielu aspektach drobiazgowy, dlatego zależy nam na spotkaniu wszystkich zainteresowanych stron.(...) zorganizujemy merytoryczną rozmowę, podczas której każdy będzie mógł zabrać głos i podzielić się swoimi przemyśleniami" - poinformowała Arka Gdynia.
Co zjemy na trójmiejskich obiektach sportowych?
Klub zaprasza w środę, 11 stycznia o godzinie 17 do sali konferencyjnej Stadionu Miejskiego przy ul. Olimpijskiej. To w dużej mierze pokłosie listu otwartego, który ukazał się u schyłku ubiegłego roku, a został podpisany przez: SKGA - Stowarzyszenie Kibiców Gdyńskiej Arki, Ejsmond Club, Stowarzyszenie Inicjatywa Arka, Oldboy Arka Gdynia, Znajomi, Przyjaciele, Kibice, Zawodnicy MZKS Arka Gdynia, Football CLUB sp. z o. o."
"W naszej opinii niektóre z zaproponowanych przez wynajmującego (Arka Gdynia S.A.) zapisów nowej umowy są oderwane od polskiej rzeczywistości gospodarczej i nie uwzględniają sytuacji ekonomicznej(...), co skłania nas do niepokojącego wniosku, iż celem prowadzonych negocjacji nie jest zawarcie umowy, ale skłonienie pani Alicji Szewczyk do rezygnacji z najmu lokalu restauracyjnego Olimpijska 5. W imieniu wyżej wspomnianych środowisk chcemy wyraźnie zaznaczyć, że jesteśmy żywotnie zainteresowani kontynuowaniem działalności gospodarczej Pani Alicji Szewczyk w lokalu Olimpijska 5 i stadionie należącym do Gdyńskiego Centrum Sportu.(...) "Olimpijska 5" stała się miejscem kultowym, na trwałe związanym z historią naszego klubu i miasta" - tak m.in. czytamy w liście otwartym.
Grzegorz Witt m.in. o pracy w reprezentacji Polski i Arce Gdynia. Przeczytaj wywiad
Arka zapewniła, że "celem owych negocjacji nie jest, jak wspomniano w liście: "skłonienie Pani Alicji Szewczyk do rezygnacji z najmu lokalu restauracyjnego Olimpijska 5". Rozmowy prowadzimy z uwzględnieniem i poszanowaniem historii oraz tradycji, ale i również z myślą o przyszłości".
Jednocześnie klub nie ukrywa, że oczekuje zmian w porównaniu z ostatnimi latami.
"Z przeprowadzonych przez klub analiz oraz głosu docierającego od kibiców jasno wynika, że wiele aspektów związanych z gastronomią na stadionie można znacząco poprawić i usprawnić (m.in. zwiększyć różnorodność oferty czy skrócić czas obsługi)" - poinformowała Arka.
Zapoznaj się szerzej ze sprawozdaniem finansowym Arki Gdynia
Duże znaczenie w negocjacjach ma również czynnik finansowy. Co prawda w ostatnim sprawozdaniu finansowym klub nie podał, ile dokładnie wyniosły przychody cateringu, gdyż wpływy połączone wraz z biletami i karnetami. Łącznie to było 1,6 mln zł.
Kwota z niewielką nawiązką zbilansowała zatem wydatki, jakie w poprzednim roku klub poniósł z organizacją meczów. Tu łączny kosz wynajmu stadionu oraz wydatków związanych z zatrudnieniem pracowników, w tym ochrony i obsługi medycznej to 1,5 mln.
Były lekkoatleta w sztabie trenerskim Arki Gdyni
Klub uważa, że m.in. poprzez poprawę gastronomii, będzie w stanie zachęcić do przyjścia na trybuny większej liczby kibiców.
"Wierzymy, że jakościowy krok naprzód pomógłby między innymi w budowaniu lepszej frekwencji na trybunach i - co za tym idzie - zwiększyłby zyski z dnia meczowego, które są niezwykle istotne dla dalszego rozwoju klubu. Koszty dnia meczowego w trwającym sezonie wynoszą średnio 80 000 zł netto, a gastronomia (zarówno punkty na trybunach, jak i stadionowa restauracja) powinna stanowić ważną część przychodów niezbędnych do pokrycia kosztów" - zadeklarowała Arka.
Kolejne ruchy transferowe Arki Gdynia. Kto przyszedł, kto odszedł?
Natomiast w przytoczonym liście otwartym przytoczony został jeszcze jeden aspekt, który powinien być brany pod uwagę na równi ze stroną finansową i jakościową gastronomii.
"Pani Alicja jest z nami od początku powstania nowego stadionu. Przez lata bezinteresownie pomagała młodym piłkarzom, brała udział w akcjach charytatywnych poświęcając swój czas i pieniądze. Pomagała, każdemu kto tej pomocy potrzebował, nie tylko osobom związanym bezpośrednio z klubem, ale całej społeczności kibicowskiej Arki Gdynia. Nikt tak jak ona nie będzie czuł klimatu kibicowskiego(...). Apelujemy do władz klubu, aby(...) miały na uwadze nie tylko naszą dobrą opinię o poziomie usług świadczonych przez "Olimpijska 5 Sports Bar & Restaurant", ale również szacunek do wszystkiego, co stanowi historię i tradycję naszego klubu... - napisano m.in. w liście otwartym.
Typowanie wyników
Jak typowano
13% | 40 typowań | Zagłębie Sosnowiec | |
22% | 64 typowania | REMIS | |
65% | 195 typowań | ARKA Gdynia |
Miejsca
Kluby sportowe
Opinie (97) ponad 10 zablokowanych
-
2023-01-11 21:24
Na stadionie jedziecie musi sie zmienić i piwo powinno być zimne i dobre tak jak na stadionach w Europie Anglia Niemcy itd
- 5 1
-
2023-01-11 22:03
Kanapki z domu niech biorą na mecze
- 6 0
-
2023-01-11 22:42
Mniejsza z jakością jedzenia na meczach
Najbardziej denerwuje mnie tragiczna obsługa i czas oczekiwania. Ludzie za barem ruszają się jak muchy w smole, wieczny brak przygotowania czyli dobrze wysmażonych kiełbas w szczycie tj. w przerwie. Ogólnie organizacja obsługi katastrofalna przez co dużo kasy przechodzi bokiem bo dużo osób nie chce stać w tej kolejce.
- 11 3
-
2023-01-12 04:55
W Gdańsku jest jeszcze lepiej
Zapiekanki się po podłodze walają zamrożone cena w hurcie pewnie 2 pln coś takiego podgrzewają i za 14 pln sprzedają masakra o piwie nie wspomnę
- 4 2
-
2023-01-12 06:36
Purzycki,Marcjanik,Rymaniak do odejścia.Za nich wzmocnienia,a nie uzupełnienia. (1)
I podpiszcie w końcu kontrakt z panem Predenkiewiczem .On jest o wiele lepszy od Młyńskiego.Poźniej narzekania ,że nie mamy zdolnych utalentowanych Arkowców w pierwszym zespole!!!.
Tylko Arka- 1 1
-
2023-01-12 09:59
Predenkiewicz jest z Torunia . Mial dostac kobtrakt na piec lat . On nie chce na 5 lat . Tez bym nie chcial .Prawdziwych wychowanków prawie nie ma . Skóra jest z Kp Gdynia .
- 0 0
-
2023-01-12 07:06
Jak zawsze (1)
Czytając o tym iż zarząd po przez catering chce przyciągnąć na trybuny większą ilość kibiców jest nie tyle niedorzeczny co śmieszny oraz daje pełen obraz jak chcą budować klub. Na mecz nie przychodzi się na piwo czy kiełbasę. Na mecz przychodzi się kibicować i przede wszystkim oglądać dobrą grę. Wyniki sportowe sprawiają, że frekfencja sama się robi i nie zmieni to czy jest możliwość zakupu kiełbasy w przeciągu 5 min czy 45 min. Przykład - Arka Gdynia vs Midiland. Pełne trybuny. Takich przykładów jest sporo więc tłumaczenia pt kiełbasa w 5 min lub słabe piwo na stadionie to tłumaczenia typowych pikników oraz włodarzy którzy robią uniki obronne i nie chcą przyznać, że Arka gra po prostu słabo. Zadyma z lokalem pachnie wałkiem który chcą zrobić na od lat związanej z klubem właścicielce. Pożyjemy zobaczymy jak to będzie w przyszłości ale budowanie na kiełbasie to nie recepta na frekfencję.
- 5 0
-
2023-01-12 09:45
Kołakowski w oczach ma excela i ze sklepem wyszło mu to na plus. Wczesniej na sklepie klub nie zarabiał nic, a widać że teraz działa to dobrze i przynosi zyski. Z gastronomią pewnie będzie podobnie.
- 0 0
-
2023-01-12 07:09
Dlaczego nie ma menu wegańskiego? (1)
Gastronomia powinna uwzględniać potrzeby wszystkich kibiców, tych ekologicznych przede wszystkim.
- 2 3
-
2023-01-12 07:16
Uwzględnia.
Mało masz trawy wokoło placu gry. Częstuj się albo weź słonecznik do kieszeni ze sobą na mecz.
- 2 0
-
2023-01-12 08:10
Plankton
A co jedzą śledzie?
- 3 1
-
2023-01-12 08:43
Byłem na meczu i probowałem tamtego gastro.
Kiełbasa najnizszej jakości, nawet psu daję lepszą. Piwo rozwodnione. Ale dla kibiców to wystarcza.
Sebastian- 2 2
-
2023-01-12 08:52
kultowe kultowe kultowe. rano zrobiłem kupę, a wieczorem jest już ona kultowa
kultowe kultowe. a co do biznesu, to w sumie niech spelniają wymagania wynajmujacego
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.