• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwie duże imprezy rowerowe w Trójmieście. Będą utrudnienia w ruchu

Rafał Borowski
12 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
W najbliższy weekend Trójmiasto zostanie dosłownie opanowane przez rowerzystów. Wszystko w związku z obchodami "Święta Cyklicznego", które odbędą się w całym kraju. W najbliższy weekend Trójmiasto zostanie dosłownie opanowane przez rowerzystów. Wszystko w związku z obchodami "Święta Cyklicznego", które odbędą się w całym kraju.

Jeden weekend i aż dwie, a właściwie trzy imprezy rowerowe. W sobotę i niedzielę imprezy z cyklu "Lang Team", a w niedzielę "Wielki Przejazd Rowerowy". Mieszkańcy muszą liczyć się z utrudnieniami na drogach.



Jazda na rowerze to dla ciebie:

Tradycyjnie, w jedną z czerwcowych niedziel, przez Trójmiasto przejadą tysiące cyklistów biorących udział w "Wielkim Przejeździe Rowerowym". To już 19. edycja imprezy. Mieszkańcy Trójmiasta będą mieli okazję nie tylko świetnie się bawić, ale i zamanifestować swoje poparcie dla wspomnianych wcześniej planów rozbudowy infrastruktury rowerowej.

To nie wszystko. Również w ten weekend odbędzie się w Gdańsku kolejne rowerowe imprezy - "Skandia Maraton Lang Team" (sobota) oraz "Tauron Lang Team Race" (niedziela).

Przeczytaj Sportową zapowiedź zawodów organizowanych w Gdańsku przez Czesława Langa

Zbieg imprez nie jest przypadkowy. 14 czerwca w całym kraju obchodzone jest bowiem "Święto Cykliczne", czyli kampania, której celem jest promocja roweru jako najlepszego środka transportu w mieście.

Co, gdzie i kiedy, czyli plan przejazdów, blokad i objazdów

Wielki Przejazd Rowerowy odbędzie się w niedzielę, 14 czerwca. Tegoroczna edycja imprezy obejmie aż osiem miast aglomeracji. Poza Gdańskiem, Gdynią i Sopotem wezmą w niej udział również Wejherowo, Reda, Rumia, Tczew i Pruszcz Gdański. Organizatorzy zapraszają do wzięcia udziału w przejeździe nie tylko rowerzystów, ale i rolkarzy, deskarzy, a nawet osoby na wózkach inwalidzkich.

Podobnie jak w latach poprzednich, zostaną sformowane dwa peletony: północny i południowy. Północny, jadący od strony Wejherowa, zatrzyma się około godz. 15.45 na Skwerze Kościuszki w Gdyni. Pół godziny później peleton wyruszy w dalszą trasę, w kierunku Sopotu.

Południowy peleton, jadący od strony Tczewa, zatrzyma się natomiast około godz. 14 na Targu Węglowym w Gdańsku. Po zaplanowanych tam wydarzeniach, m. in. podsumowaniu European Cycling Challenge 2015, około godz. 15.30 peleton wyruszy w dalszą trasę, również w kierunku Sopotu.

Zbiórkę sopockich cyklistów, którzy będą mieli do pokonania niezwykle krótką trasę (zaledwie do granicy z Gdynią) zaplanowano około godz. 16.20 na pl. Konstytucji, przed kościołem św. Jerzego.

Widowiskowe spotkanie obu peletonów odbędzie się na al. Niepodległości w Sopocie na odcinku od skrzyżowania z ul. Haffnera do granicy Sopotu i Gdyni. Następnie wszyscy uczestnicy przejadą do pobliskiego Zespołu Dworsko - Krajobrazowego Gdynia Kolibki, gdzie odbędzie się Wielki Finał. Jego główną atrakcją będzie plenerowy koncert.

Dodatkowo podczas finału odbędą się liczne konkursy z nagrodami. Tymczasem dla zgłodniałych zorganizowano bogate zaplecze gastronomiczne. Koniec finału zaplanowano na 22:30.

Pomiędzy godz. 14 a 17 nastąpią utrudnienia w ruchu na komunikacyjnym kręgosłupie Trójmiasta, czyli ciągu ulic ul. Morska - ul. Władysława IV - al. Zwycięstwa w Gdyni, al. Niepodległości w Sopocie, Trakt św. Wojciecha - ul. Okopowa - Wały Jagiellońskie - Podwale Grodzkie - al. Zwycięstwa - al. Grunwaldzka w Gdańsku.

Szczegółowy plan trasy

Trasa Wielkiego Przejazdu Rowerowego w Trójmieście z zaznaczonymi najważniejszymi punktami.
Trasa Wielkiego Przejazdu Rowerowego w Trójmieście z zaznaczonymi najważniejszymi punktami.


Szczegółowe informacje na stronie Wielkiego Przejazdu Rowerowego.

Skandia Maraton Lang Team oraz Tauron Lang Team Race

Te imprezy potrwają dwa dni. Sobota jest dedykowana miłośnikom kolarstwa górskiego (Skandia Maraton Lang Team), zaś niedziela - zwolennikom kolarstwa szosowego (Tauron Lang Team Race). Sobotnie zawody odbędą się na ścieżkach leśnych, więc nie będą utrudnieniem dla mieszkańców Gdańska.

Inaczej jest z imprezą niedzielną. Tauron Lang Team Race wystartuje z miasteczka, które powstanie przy skrzyżowaniu alei Armii Krajowej z ul. Łostowicką. Kolarze będą mieli do wyboru dwie trasy: 51-kilometrową oraz 85-kilometrową.

W związku z wyścigiem, w niedzielę, od godz. 7 rano do godz. 16, całkowicie zamknięty będzie odcinek al. Armii Krajowej pomiędzy skrzyżowaniami z ul. 3 Maja i ul. Szczęśliwą, czyli od węzła Śródmieście aż po węzeł Karczemki. Ruch będzie przywracany w godzinach 16-17.

Wszystkim, którzy będą musieli w tym dniu dostać się m. in. z centrum Gdańska na Obwodnicę Trójmiasta proponujemy objazd ul. Słowackiego (od północy), Południową Obwodnicą Gdańska lub ciągiem ul. Kartuska - ul. Limbowa - ul. Jabłoniowa (od południa).

Zaznaczone utrudnienia na al. Armii Krajowej w Gdańsku. Zaznaczone utrudnienia na al. Armii Krajowej w Gdańsku.


Niedzielne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Gdańsku w związku z Tauron Lang Team Race:

W czasie trwania imprezy (niedziela, 14 czerwca) nastąpią czasowe zmiany w funkcjonowaniu linii autobusowych 162, 167, 168, 174, 175 i 227. Ruch tramwajowy linii 2, 6 i 11 w ciągu al. Armii Krajowej będzie utrzymywany według stałego świątecznego rozkładu jazy, jednak, na skrzyżowaniu z ul. 3 Maja mogą nastąpić chwilowe postoje tramwajów podczas przejazdu zawodników.

Od ok. godz. 10:00 do 16:30 zamknięte dla ruchu ogólnego będą ulice: al. Armii Krajowej od ul. 3 Maja do Węzła Karczemki i cała ul. Łostowicka. W tym czasie, autobusy linii 162, 174, 175 i 227 w obu kierunkach zostaną skierowane przez ul. Kartuską i ul. Jabłoniową. Na trasie objazdowej nie będą obowiązywały żadne dodatkowe przystanki. Autobusy linii 167 i 168 w okolicy Kiełpinka zostaną wycofane z al. Armii Krajowej i w obu kierunkach pojadą przez parking CH Auchan, dalej wzdłuż Obwodnicy Trójmiejskiej do Karczemek i dalej po stałej trasie do Bysewa / Kiełpina Górnego.
11:33 14 CZERWCA 15

Armii Krajowej zablokowana

Droga zablokowana. Przejazd rowerowy
Droga zablokowana. Przejazd rowerowy

Wydarzenia

Opinie (408) ponad 20 zablokowanych

  • Takie blokowanie całego miasta to antypromocja a nie popularyzowanie (1)

    kolejny przykład że obecna formacja polityczna jest oderwana od ludzi i ich bieżących problemów

    • 28 7

    • napisz jeszcze, że nigdy nie miałeś kłopotów z parkowaniem w mieście

      ponieważ miasto wspaniałomyślnie udostępniło ci możliwość parkowania na chodnikach. Następnie napisz post typu: chodniki do chodzenia, jezdnia do jeżdżenia a ziemia dla ziemniaków.

      • 1 0

  • a moze (1)

    A moze tak by rowerzystow chociaz podstawowych przepisow nauczyc a nie puszczac kazdego na drogeczy to ulica czy zwykla sciezka

    • 14 4

    • podstawowe przepisy uczone są na zajęciach z wychowania komunikacyjnego

      Każdy mieszkaniec Polski po ukończeniu 10 lat ma prawo poruszać się rowerem -
      i ma prawo czuć się w ruchu drogowym bezpiecznie.
      Nawet 80 letnia staruszka jadąca rowerem po jezdni ma prawo czuć się bezpiecznie: by to doszło do wiadomości stróży prawa organizowane są między innymi te przejazdy rowerowe.

      • 1 0

  • No.... (7)

    I znowu swięto pedałów rowerowych.Jak widzę te święte krowy na tych fikuśnych rowerkach,to rzygać mi się chce.Te panienki cnotliwe i pedałki w rajstopkach na kolorowo ubrani.Nie na widzę rowerów i bydła jeżdżącego na nich.Won do lasu a nie tamować ruch porządnym obywatelom,płacącym OC i podatek w paliwie.A niech mi się któryś nawinie na przejściu dla pieszych i nie przepcha tego złoma,to niech nie ma pretensji że się rozchlapie na pasach.

    • 31 16

    • wpływy z podatków za paliwo i zakup samochodów

      W usa nie wystarczają na utrzymanie istniejącej tam, przewymiarowanej infrastruktury drogowej. U nas tak nie musi być. Podatki powinny iść na budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, a nie głównie lub wyłącznie na budowę dróg, parkingów i autostrad.

      • 0 0

    • (2)

      a rowerzyści podatków nie płacą? (...) temat podatków i rowerzystów był już wałkowany tyle razy że szkoda sił każdemu takiemu d..kowi to tłumaczyć

      • 8 5

      • pamiętaj (1)

        istnieje tylko podatek drogowy, a z OC buduje się drogi. VAT, PIT, CIT, podatek Belki - tego nie ma! Kierowcy finansują wszystko. Gdyby nie oni - państwo by zdechło z głodu. Bo nikt by nie potrzebował drogówki, połowy etatów na SOR-ach, 3/4 pieniędzy na PSP...

        • 6 2

        • Infrastruktura miejska której częścią są ulice chodniki i drogi rowerowe jest budowana z miejskiej kasy i miejskich podatków

          • 3 1

    • Ile w tobie nienawiści. Słońce świeci, wiaterek wieje, zielono na dworze, piwko zmrożone w lodówce... ciesz się, a ty ziejesz nienawiścią do otaczającego cię świata.

      • 7 4

    • rowerzystwa

      Twój stary kij a stara kurka

      • 1 3

    • Lepiej wozić grubą d*pe samochodem i zanieczyszczac powietrze spalinam odemnia na światłach od razu w ryj byś dostał

      • 7 7

  • (1)

    To już jest szczyt! Może zrobimy wyścigi samochodowe ścieżkami rowerowymi? Zamiast pojezdzic nad morzem deptakiem to lepiej środek miasta wybrać i drogi dojazdowe z obwodnicy. Brawo!

    • 12 4

    • zieew, chyba nie wiesz, że jesteś po prostu nudny

      • 1 0

  • (1)

    Skandal takie rzeczy nalezy organizowac na wsiach a nie w srodku miasta.

    • 4 3

    • A dlaczego mieli by blokować wsie...

      ...w czym one są gorsze od miasta?

      • 1 1

  • Próba zagospodarowania ruchu rowerowego? (6)

    Ścieżki buduje się od lat, po to, aby nie utrudniać ruchu samochodowego na arteriach miejskich. Zamiast cieszyć się i korzystać z rozwiniętej rowerowej infrastruktury, to celowo blokuję się ruch miejski, chcąc policzyć jeleni, którzy dają się namówić na blokadę Trójmiasta. Ktoś chce zagospodarować taką siłę, może chce utworzyć partię pedalarzy.

    • 18 9

    • drogi dla rowerów powinno się budować po to, by ułatwić mieszkańcom poruszanie się po mieście

      a nie po to, by wyrzucać rowerzystów / kolarzy z jezdni.

      Poruszanie się po mieście najbardziej utrudnia nadmiar samochodów wykorzystywanych nawet na krótkie odległości oraz parkowanie ich za darmo na chodnikach. Miasto może być przyjazne dla samochodów - ale wtedy nie jest przyjazne dla mieszkańców, a sami kierowcy klną w takim mieście na warunki poruszania się.

      • 1 0

    • (4)

      na jakiej ścieżce rowerowej zmieścisz 10 tysięcy rowerów patafianie?Fajnie powiedziałeś buduje się często te buble by wygonić rowerzystów z jezdni na byle g.. bo rower może jeździć po byle czym ważne żeby samochodowa szlachta miała używanie na szczęście takie myślenie to lamus i muzeum

      • 5 7

      • Płacisz za drogi samochodowe za możesz po nich pedałować? Sam jesteś patafianem :-)

        • 0 2

      • (2)

        Wyraźnie napisałem o arteriach miejskich, wzdłuż których są już pobudowane ścieżki rowerowe. A blokowanie rowerami tych arterii to napuszczanie jednych na drugich to stara wypróbowana metoda o czym świadczy twój wpis

        • 2 4

        • to wyznaczanie dróg rowerowych w taki sposób jak np w Orłowie na wprost Klifu gdzie ścieżynka ma 75 cm szerokości i z trudem mieści jeden rower a obok jest 50 cm chodnika i ściana budynku to jest wg mnie tworzenie konfliktów sto razy wolę tam jechać ulicą raz że jest z górki i żaden kłopot jechać 50 km/h to nie wpadnę na żadnego rowerzystę który za nic ma fakt że jest to droga rowerowa jednokierunkowa skoro jest taka wąska

          • 2 2

        • jakie blokowanie?Zacznijmy od tego że taką arterią pojedzie 1 rowerzysta na 100 bo ta większość się boi jakiejkolwiek jazdy po ulicy.Jakie napuszczanie jak ruch może zablokować jeden rower?W dodatku taki jadący niewiele wolniej niż samochody?Słabo się robi czytając takie idiotyzmy ulicą Morską po jezdni jedzie może jeden rowerzysta na kilka godzin ile w tym czasie jedzie samochodów?

          • 3 1

  • Jak sie to wszystko czyta to tylko slowa Pilsudskiego moga to skomentowac (3)

    cyt "Naród wspaniały, tylko ludzie ku*wy"

    • 4 5

    • nie utożsamiaj narodu ze zgrają hejterów internetowych

      • 1 0

    • Masz racje,nikt w tamtych czasach życia drugiemu nie utrudniał i dróg nie blokował (1)

      • 3 4

      • ale ktos ci jednak myslenie zablokowal,co nie?

        • 4 3

  • W Gdańsku "na chama" promuje się jazdę na rowerze, tylko nie bierze się (2)

    pod uwagę kilku czynników. Przede wszystkim - ukształtowanie terenu. W życiu nie uda się namówić mieszkańca Matarni o przeciętnej kondycji na przyjazd rowerem do pracy we np. we Wrzeszczu. Do pracy fajnie cały czas z górki, kompletnie bez wysiłku. A co z powrotem? Co innego, jakby na autobusach z przodu były stojaki na rowery, jak to jest w niektórych krajach. Druga rzecz - klimat. Gdzie w okresie od listopada do marca podziewają się rowerzyści? Odjeżdżają do ciepłych krajów? Ścieżki rowerowe są puste w tym okresie, a przecież rower to taki super środek transportu. Ilu z tych rowerzystów przesiada się w tym czasie do samochodów? Trzeci czynnik - odległości. Na zachodzie mieszkania w większości się wynajmuje i żaden problem wynająć bliżej miejsca pracy, lub dojechać sprawną komunikacją. W Gdańsku mieszkania na obrzeżach kupione na kredyt na 30 lat, bo bliżej ceny są chore, a do pracy 10 - 30 km. Do tego nie ma w pobliżu szkoły dla dzieci, sklepów, przychodni, czy przedszkola.
    Jak to wygląda np. w Amsterdamie? Ile km ma do pracy przeciętny mieszkaniec, jak daleko jest do lekarza, szkoły itp.?

    • 4 3

    • po co te wyświechtane argumenty?

      W Szwajcarii ukształtowanie terenu jest dużo bardziej urozmaicone niż w Trójmieście, wskaźniki udziału ruchu rowerowego w miastach bywają kilkakrotnie wyższe niż u nas. Pomyśl o rowerach wspomaganych elektrycznie - to eliminuje problem braku kondycji w czasie jazdy pod górkę. Stojaki na autobusach bywają montowane w USA i Kanadzie jako standard - u nas to też może być wprowadzone. Sprawdź statystyki ruchu rowerowego na portalu rowerowygdańsk: w Kopenhadze 3 rowerzystów na czterech to rowerzyści całoroczni. O jakim pobliżu mówisz w peryferyjnych dzielnicach Gdańska?
      Ogólnie, nie szukaj problemów do rozwiązania, tylko rozwiązań do problemów, to ci na pewno wyjdzie na zdrowie

      • 2 3

    • Fakt mieszkania sie wynajmuje od miasta przeważnie i spółdzielni a b.dobrze zarabiający od prywatnego

      gdzie nie ma dużej różnicy od cen mieszkań z miasta.W Holandii dojeżdżają do dworca stąd tam nieraz paręset rowerów czekających na właściciela wracającego pociągiem z roboty.U nas te rowery by zniknęły do 16-18.00.

      • 3 2

  • youtube.com/watch?v=VWwxO49anN4

    • 2 1

  • banda

    pedalistów panoszy się coraz bardziej, kto daje zezwolenia na blokowanie głównych dróg komunikacyjnych/ do tego angażują policje karetki i inne służby ,
    psedudo sportowcy w obcisłych gaciach, może niech zaczną płacić podatki i obowiązkowe ubezpiecznia od pojazdów którymi blokują ruch,
    chcą jeździć to do lasu,

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane