• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie sponsor tytularny hali w Gdyni? Miasto czeka na oferty

Patryk Szczerba
9 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Hala w Gdyni miała być prezentem dla mieszkańców na Wigilię 2008 r. Hala w Gdyni miała być prezentem dla mieszkańców na Wigilię 2008 r.

Hala "Gdynia Arena" przy ul. Kazimierza GórskiegoMapka po 14 latach istnienia może zmienić nazwę. Rusza konkurs mający wyłonić firmę, która zajmie miejsce w nazwie obiektu. Do tej pory władze miasta tłumaczyły, że od pieniędzy od sponsorów ważniejsze jest promowanie Gdyni.



Obiekt, którego budowa rozpoczęła się w 2004 r., w założeniu miał promować Gdynię w Europie i na świecie. Halę otwarto dwa dni przed Wigilią 2008 r. Nikt wtedy nie myślał o tym, by sprawić miastu prezent finansowy i nazwę sprzedawać sponsorowi, mimo że wpływy z tego tytułu są spore. Co więcej - jak pokazuje przykład z Gdańska - duże firmy z całej Polski są chętne do takiej promocji.

Nazwa Gdynia Arena jako świetna promocja miasta



- My lubimy nazwę "Gdynia", więc nigdy poważnie zmiany nazwy nie rozważaliśmy. Ma też to ściśle praktyczny wymiar: to świetna promocja miasta - podkreślał w 2010 r. Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Gdy w hali imprezy sportowe zaczęły ustępować wydarzeniom kulturalnym, zmieniono nazwę obiektu na "Gdynia Arena". Według władz miasta miało to wzmocnić Gdynię jako markę. Wraz z nią pojawiła się nowa wizualna identyfikacja oraz logo.

System kotar w gdyńskiej hali w 2013 roku



- Chcemy zdobyć silniejszą pozycję na rynku międzynarodowym. Ujednolicenie nazwy polskiej i angielskiej jest koniecznością w obliczu stojących przed nami wyzwań. Nazwa i tak jest silna. Poprzez jej zmianę wzmacniamy jeszcze bardziej markę i promujemy Gdynię, co przekłada się na zysk marketingowy - przekonywali przedstawiciele obiektu.
Po blisko 10 latach od umocnienia Gdyni w nazwie władze miasta zdecydowały, że już nie chcą promować miasta w nazwie i zapraszają komercyjne firmy do konkursu na partnera tytularnego obiektu.

Od początku obiekt miał promować przede wszystkim Gdynię. Od początku obiekt miał promować przede wszystkim Gdynię.

Dlaczego Gdynia Arena zmienia nazwę?



- Po latach istnienia naszej dumy, którą niewątpliwie jest hala Gdynia Arena, postanowiliśmy pozyskać partnera tytularnego. Środki pozyskane z tego tytułu zasilą budżet miasta i - co istotne - zostaną przeznaczone na dofinansowanie gdyńskiego sportu - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta, który wcześniej był dyrektorem Gdyńskiego Centrum Sportu.
Szefostwo tej jednostki przekonuje, że współpraca z partnerami tytularnymi obiektów jest obecnie praktyką powszechnie stosowaną.

- Praktycznie każdy większy obiekt posiada w nazwie markę partnera. To zjawisko, z którym od lat mamy do czynienia nie tylko w Polsce, na co przykładem mogą być choćby inne trójmiejskie obiekty, ale na całym świecie - wskazuje Przemysław Dalecki, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.
Firmy zainteresowane konkursem mogą składać oferty do 21 czerwca 2022 r. do godz. 11 w sekretariacie GCS.
Quiz Trójmiejskie imprezy sportowe Średni wynik 52%

Trójmiejskie imprezy sportowe

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (96) 5 zablokowanych

  • budzet miasta sie sypie to sponsor hali potrzebny

    coz , na naszych oczach konczy sie legenda Szczurka....

    • 16 0

  • Hala imienia projektów społeczych

    • 6 1

  • SPP Gdynia Arena

    Społeczne Parkingowe Podatki.

    • 9 1

  • Najbardziej pasuje Samorządność Arena

    • 14 1

  • My lubimy. (1)

    Cytat M. Stępy: My lubimy nazwę "Gdynia", więc nigdy poważnie zmiany nazwy nie rozważaliśmy. Ale jazda :) takie myslenie ze My lubimy lub My nie lubimy wiele wyjasnia w poczynaniach wladz Gdyni.. troche straszne

    • 15 1

    • a Stępa nadal zalega w urzędzie i kosztuje podarnika

      • 7 0

  • Nie wróżę powodzenia

    Kalendarz wydarzeń nie powala. Głównie koncerty przebierańców udających gwiazdy sprzed lat. Strona internetowa zrobiona "na kolanie". Widoczność w Google zerowa. Na ten moment nie spodziewałbym się poważnych sponsorów.

    • 15 1

  • miasto w finansowej agonii

    zapaść w Gdynia. W kasie pusto. Trzeba szukać wszędzie gdzie się da. Pewnie będzie Mietek Arena lub Boczek Arena

    • 13 1

  • Patrząc że nic się tam nie dzieje kokosów bym się nie spodziewał. (2)

    Zobaczymy ile to jest warte - 2 mln/rocznie to chyba szczyt marzeń i to optymistyczny wariant.

    • 6 1

    • Dwa miliony rocznie?! (1)

      Tyle ma ergo arena, kopiec szczura jak dostanie 500 tys na rok to będzie sukces

      • 1 0

      • Jeżeli tak to faktycznie masz rację

        czyli w skali miasta drobne na waciki

        • 0 0

  • Kurnik może mieć jednego sponsora:

    vifon arena

    • 6 2

  • Władze Gdyni straciły już dawno kontakt z rzeczywistością

    Środki pozyskane z tego tytułu zasilą budżet miasta i - co istotne - zostaną przeznaczone na dofinansowanie gdyńskiego sportu pan dyrektor z magistratu traktuje gdynian jak wyborców pisu, którym można wcisnąć każdy kit?!? Kasa (ewentualna) od sponsora tytularnego zmniejszałaby stratę jaką generuje ten kopiec szczura, a nie, że będzie więcej na sport, czy do budżetu miejskiego.

    Wystarczy spojrzeć na skromny jak na 40mln. kraj rynek naming right. 14 lat od otwarcia, kiedy największą imprezą w roku jest spotkanie podróżników, o pozostałych wydarzeniach komercyjnych nie ma co wspoiminać. Likwiduje się męską koszykówkę, a wcześniej pozwala na upadek kobiecego szczypiorniaka, który gwarantował grę o medale, teraz oni się budzą i ogłaszają konkurs na sponsora tytularnego kolejny żart

    Szczerze życzę powodzenia, może jakiś biznes, który chce działać w Gdyni zdecyduje się na taki krok (dobrowolnie hahaha). Z ciekawością będę obserwować jak przebiega ten konkurs

    • 11 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane