• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    Znowu się skończy tak samo

    • 2 1

    • kolejny wpis osoby, która stara się poprawić sobie nastrój wypisując antyrowerowe dyrdymały

      • 0 0

  • (4)

    Poroniony pomysł w społeczeństwie, które nie jest od dziecka nauczone szanować wspólną własność. Zapewne kwestia kilku miesięcy i tak jak poprzednie rowery, większosć będzie zdemolowana, zniszczona, uszkodzona itd. Jedyne co dobre to także rowery z napędem mięśniowym, być może które bedą bardziej niezawodne od elektryków.

    • 46 15

    • aha, skoro nie nauczone, to już nigdy nie powinno się dać okazji nauczyć? (2)

      żeby tak zostało do końca świata?

      • 5 1

      • (1)

        nie widzicie postępu?
        kiedyś kradliśmy koła maluchom,
        wydłubywalośmy im reflektory, akumulatory,
        a rower, nawet przypięty, ginął w centrum w kwadrans

        a dziś kradniemy benzynę, wycinamy katalizatory,
        a rower może stać całe godziny, jak nie z karbonu
        i bez silnika

        • 0 0

        • Kolejny element psychologicznego wychowania do Sharing Economy by WEF i Klaus Schwab

          • 2 0

    • Może nie

      Może nie będzie tak źle :) w Poznaniu czy Wrocławiu również są rowery miejskie i działa to całkiem dobrze

      • 0 0

  • Willa +w skali całego kraju, przekręt Mevo 160 mln + w skali trójmiasta! Fala+ w skali trójmiasta 130mln a w TVn cisza !!

    • 5 3

  • Mevo elektryczne to skrajnie nie ekologiczny pomysł !!!! Bojkotuje Mevo za nie ekologiczność.

    Prąd trzeba wytworzyć z węgla.

    • 1 3

  • Mevo1.0 zwrot kasy

    A co ze zwrotem kasy za niewykorzystane wpłaty abonamentowe po upadku Mevo 1.0 ?

    • 2 2

  • (1)

    Czy trzeba będzie co skrzyżowanie odbijać kartę rowerową?

    • 1 2

    • nie, Aleksie, nie

      • 0 0

  • A kolor jego jest czerwony, bo na nim robotnicza krew.

    • 1 2

  • Kiedyś była zagadka . Czarne na czerwonym jedzie po zielonym. (Murzyn na Jawie jedzie po trawie).
    Teraz będzie Czerwony na czerwonym jedzie po czerwonym (Zmachany Gdańszczanin jedzie na Mevo po ścieżce rowerowej).

    • 1 2

  • Czy ten rower ma logo z czarnym koniem? Cena na to wskazuje.

    • 3 2

  • Miesięczne limity to jakiś żart (1)

    Dobre rozwiązanie dla kogoś, kto nie chce iść pieszo po bułki, ale żeby dojechać do pracy z jednego krańca miasta do drugiego (tym bardziej na relacji dolny taras - górny taras) to abonament nie wystarczy

    • 1 1

    • po*ny pomysł. ale że go kupiłeś? może wszyscy jesteście tacy pojednani?

      rower publiczny powinien być do dojazdu z domu do metra
      i z metra do roboty (pod metro se podstaw co chcesz)

      a potem z roboty do imprezowni i z imprezowni do metra a z metra do domu

      a nie do zapier*nia z domu na Szadółkach do kieratu w Oksywiu

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane