• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • koszmar rowerzysty za 159 baniek - stary składak lepiej się prezentuje (1)

    • 5 3

    • ale to rocznie wychodzi ok. 25 mln na 14 gmin do podziału

      • 0 1

  • ktoś pamięta ile poprzednio było rowerów? (1)

    przypadkiem też nie 4000 jak obecnie?

    • 1 2

    • miało być lekko ponad 4000

      a weszły jedynie te z fazy wstępnej 1200 szt

      • 0 0

  • (5)

    Tak sobie czytam te wasze opinie tym razem o rowerach choć to bez znaczenia jaki temat jest poruszony i sobie myślę - nic nie warto dla was robić ani nic organizować .Dziwię się ludziom którzy chcą jeszcze dla was coś zrobić ze im się jeszcze chce bo zaraz obrzucicie ich stekiem obelg i oskarżeń .Dziwny i jedyny w swoim rodzaju to naród któremu zawsze źle . Ciekawe co wy w swoim życiu zrobiliście dobrze bo najczęściej jest tak że ci najbardziej zajadli w opiniach i krytykowaniu innych nigdy nic pożytecznego nie zrobili a na takich forach próbują udowodnić ze inni są tez tacy jak oni sami. Smutny zakompleksiony roszczeniowy naród któremu zawsze źle .

    • 6 15

    • nie warto pisać ocen całego narodu na podstawie anonimowych opinii w internecie (1)

      tutaj mamy nadreprezentację malkontentów antyrowerowych, w rzeczywistości jazda rowerem należy do najbardziej popularnych sposobów aktywności fizycznej w naszym kraju. Rowery publiczne często wywołują rewolucję w myśleniu o systemach transportu i mobilności w mieście, u nas też jest na to duża szansa.

      • 3 1

      • w dodatku popularność tego mevo 1 była ogromna, jakby ktoś nie pamiętał

        • 0 0

    • (2)

      Jeździłam MEVO z napędem elektrycznym.Dla mnie,jako seniorki był za toporny,za ciężki.Kupiłam sobie składak na mniejszych kołach,aby przetrwać do nowego MEVO.

      • 4 1

      • ale na malinowy nie wsiądę,w życiu.

        • 0 3

      • Rowery elektryczne są ciężkie z racji konstrukcji wagi akumulatora i silnika . Ja w swoim rowerze mam jeszcze sakwy i koszyk z przodu ale rower ze wszystkim waży 27 kg tzn ze lekki nie jest. za to mogę na wspomaganiu elektrycznym spokojnie gospodarując wspomaganiem przejechać 130 km na jednym ładowaniu , coś za coś . Oczywiście nigdy za jednym razem tyle nie przejechałem ale 70 km z pełnym wspomaganiem się zdarzało . Piękna sprawa mieć własny.

        • 3 1

  • Ludzie zostali oszukani miasto straciło setki mln (3)

    I jakby nigdy nic ta sama firma dostarcza mevo 2 . Prokuratura policja kowalskiego by wsadziło na lata a tutaj brodaci dorabiają się na ukladach z miastem i cisza

    • 10 3

    • Najpierw się dokształć i poczytaj

      Miasta (wszystkie gminy z działajacym systemem) wydały łącznie jedynie ok. 4 mln (wydatki minus zwrot z polisy gwarancyjnej Nextbike). Do tego sprzedali 700 rowerów po 400 zł - to 280 tys. zł. System działał przez cały sezon (od marca do końca paździdrnika). Obłożenie było ogromne, mnóstwo ludzi jeździło, także średni koszt 1 przejazdu był relatywnie niski.
      Najwięcej straciły nie miasta, a Nextbike, bo włożył kasę na wdrożenie systemu, zamówił rowery, z których tylko część została opłacona. Do teraz Nextbike Polska znajduje się w upadłości, właśnie po wtopie w Trójmieście. Mimo że operują w kilkunastu największych miastach w Polsce, musieli być ratunkowo wspomagani przez Nextbike GmbH (po przekształceniu Tier). Nie wiadomo jak dalej bedą funkcjonować

      • 0 0

    • Najpierw się troszkę dokształć i poczytaj

      • 0 0

    • To nie ta sama firma

      • 2 1

  • następny wał.

    • 2 2

  • Ale beznadziejna oferta (8)

    30 zł miesięcznie za rower do wynajęcia? Ale ta inflacja zapi..... Już wiem, że nie będę z tego korzystać, dzięki

    • 10 2

    • (7)

      30 zł miesięcznie to drogo ?, ja za swój rower zapłaciłem 2 lata temu 13 tys

      • 1 5

      • tak drogo - to rower miejski a nie wypożyczalnia (2)

        • 2 1

        • bez znaczenia koszty i wpływy muszą się zbilansować

          • 0 0

        • rower miejski do wypożyczenia

          • 0 0

      • Pfff... (1)

        Biedak

        • 2 0

        • Były droższe ale ten był wystarczający dla mnie i w moim budżecie

          • 1 0

      • (1)

        Zera sie tobie poprzestawiały w cenie. 1300 mialo być.

        • 1 0

        • ale zero było tylko jedno przy 30zł za abonament

          • 0 0

  • Znowu defraudacja publicznych pieniędzy

    i za kilka miesięcy 'protokół zniszczenia'

    • 2 3

  • Czy ten rower ma logo z czarnym koniem? Cena na to wskazuje.

    • 3 2

  • Kiedyś była zagadka . Czarne na czerwonym jedzie po zielonym. (Murzyn na Jawie jedzie po trawie).
    Teraz będzie Czerwony na czerwonym jedzie po czerwonym (Zmachany Gdańszczanin jedzie na Mevo po ścieżce rowerowej).

    • 1 2

  • A kolor jego jest czerwony, bo na nim robotnicza krew.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane