• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub

Wioletta Kakowska-Mehring
28 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Władze terminalu kontenerowego zdecydowały, że DCT Gdańsk po 15 latach działalności zmieni nazwę. Teraz będzie to Baltic Hub. Według operatora nowa nazwa "ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe".



Czy zmiana nazwy po 15 latach działalności firmy to dobra decyzja?

Od momentu uruchomienia kompleksu jego operator zanotował znaczący wzrost, zaczynając od jednego nabrzeża głębokowodnego i zdolności przeładunkowej sięgającej 500 000 TEU (20-stopowych kontenerów), aby w 2021 roku stać się prawdziwym hubem na Bałtyku z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które obsłużyły w ciągu roku ponad 2,09 mln TEU.

Obecnie już nie DCT Gdańsk, tylko Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1,3 tys. m, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU. Terminal stał się też bramą transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej z usługami obejmującymi rynki śródlądowe, takimi jak: Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy.

- To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT 100 mln euro na rozbudowę terminalu kontenerowego DCT

W najbliższej przyszłości zdolność przeładunkowa z obecnych 750 tys. podniesie się do ponad miliona TEU, ponieważ wkrótce rozpocznie się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego znanego jako T3. Otwarcie działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 roku.

- Dzięki tej inwestycji stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk. Uruchomienie dodatkowego nabrzeża oznacza dalsze wspieranie gospodarki Polski, krajów Europy Środkowo-Wschodniej i bałtyckich, ich międzynarodowych rynków handlowych oraz znaczące wzbogacenie oferty usługowej, dostępnej dla klientów Baltic Hub i impuls do pozyskania nowych usług i sojuszy żeglugowych. W ramach budowy T3, która zostanie zakończona do 2025 roku, powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie, oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym - poinformowano w komunikacie.
Co z budową terminalu instalacyjnego w Gdańsku? Znów przesunięto termin Co z budową terminalu instalacyjnego w Gdańsku? Znów przesunięto termin

Zmiana nazwy zbiegła się z 15-leciem powstania terminalu. W tym czasie obsłużył ponad 15 mln TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6 tys. pociągów i 600 tys. ciężarówek rocznie. W 2019 roku jako pierwszy terminal na Bałtyku obsłużył ponad 2 mln TEU w jednym roku, a w lipcu 2021 roku pobił swój rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku - 20 207 TEU. W listopadzie tego samego roku BH pobił również swój rekord, obsługując 70 statków w ciągu miesiąca.

BH jest własnością PSA International (40 proc.), Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.) oraz IFM Global Infrastructure Fund, którego doradcą jest IFM Investors (30 proc.). Zatrudnia ponad 1,1 tys. osób, z których ponad 50 proc. mieszka w Gdańsku i okolicach.

Miejsca

Opinie (121) 7 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    xD jakie to ma znaczenie (2)

    Przecież, nikt nigdy nie wybrał portu, ze względu na jego nazwę. Ale przynajmniej kasa na nowe wizytówki pójdzie.

    • 59 18

    • Dla kogo niby ta kasa pójdzie? :D (1)

      Może historyjka z kolegą prezesa? :D

      • 5 3

      • Zawsze przy sobie takich zmianach pojawia się nowe stanowiska prezesa, dyrektora czy managera. A i dział promocji można zwiększyć dla swoich ludzi. A teraz pytanie jak w waszych firmach działają działy promocji? Jedna, dwie robotne osoby ogarniające wszystko i kilku nierobow poznajomości bez głowy na karku i dwoma lewymi rękoma?

        • 4 1

  • Przyda się do transportów z Afryki

    Ciekawe czy dadzą radę zastąpić cały handel z Chinami.

    • 0 0

  • Nie rozumiem zachwytów (21)

    Po co nam porty i stocznie skoro są w Hamburgu? Podobnie po co nam lotnisko skoro jest w Berlinie?

    • 14 39

    • (14)

      Po co nam przekopy mierzei skoro mozemy przeprawiac sie ciesnina pod kontrola rosji?

      • 6 8

      • Przeprawiać kajaki (8)

        Sukces partii

        • 8 6

        • 4,5 metra zanurzenia, 20 metrów szerokości i do 100 metrów długości (3)

          hmm znam jednostki które przy tych wymiarach mają ponad 4500 ton ładowności, hmm to jakieś 450-220 ciężarówek...jeśli to wedłu ciebie kajak to chyba nad morzem nigdy nie byłeś a post z Olsztyna piszesz...

          • 5 1

          • Co z tego że taki statek przepłynie przekop, skoro musi od razu wrócić tyłem bo nawet nie ma jak zawrócić? (2)

            Równie dobrze można by robić drogi wodne do jezior na Mazurach.

            • 0 4

            • czy Kraków zbudowano (1)

              od razu?

              • 0 0

              • Nie wiem, ale całą Polskę w 7 lat

                Przed pisem nic nie było

                • 0 3

        • Nieprawda, pełnowymiarowe statki mogą pływać przekopem. (3)

          Pod warunkiem że płyną z Kalingradu, bo tylko tam prowadzi pogłębiony kanał.

          • 3 4

          • Podaj pełny wymiar (1)

            • 0 0

            • Kajak pełnomorski

              • 0 1

          • w tej chwili robią tor wodny na rzece Elbląg

            potem na zalewie jako ostatni etap

            • 4 0

      • Trzeba rozmawiać z Rosją taką jaka ona jest (3)

        • 5 8

        • Człowiek Moskwy w Warszawie

          Kaczyszenko czy Macierenko?

          • 0 0

        • Relacja ambasadora dotyczy wizyty Lecha Kaczyńskiego w Katyniu 17 września 2007 roku. W depeszy jest mowa o wypowiedziach rosyjskiego wiceszefa MSZ Władimira Titowa. Według rosyjskiego dyplomaty, podejście głowy państwa polskiego do wizyty w Smoleńsku i Katyniu jako "konstruktywne" i "przyjacielskie". Ale pojawiło się też zastrzeżenie, że nie ma możliwości spotkania prezydenta Kaczyńskiego z Władimirem Putinem. Ewentualna oficjalna propozycja ze strony polskiej mogłaby zostać odrzucona z powodów polityczne - opisuj depeszę gazeta.pl.

          W depeszy mowa jest także o zadowoleniu strony polskiej z przyjęcia na miejscu, a także zakrapianą alkoholem imprezę, na której wznoszono toasty m.in. za przyjaźń, Polskę, Rosję i Putina. Ambasador Burns pisał także o Marii Kaczyńskiej, która miała być "siłą sprawczą" potencjalnego zbliżenia Polski i Rosji. I choć Titow miał się z tych spostrzeżeń wycofać, podobne opinie wygłaszali urzędnicy polskiej ambasady. Mieli oni stwierdzić, że relacje między ówczesnymi Pierwszymi Damami były dobre, w przeciwieństwie do stosunków między krajami.

          • 3 2

        • Dokładnie, Kaczyszenko

          "Panie i panowie, przyjaciele Rosjanie, dziś 9 maja na Placu Czerwonym miał stać mój ukochany brat, prezydent Polski, Lech Kaczyński" - tak zaczyna się wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego, kandydata PiS na prezydenta w tych wyborach. "Słowa do Przyjaciół - Rosjan" sztab wyborczy Kaczyńskiego zaprezentował na konferencji prasowej 9 maja 2010."

          • 4 8

      • no a o tym, że na pozwolenie musiałeś czekać czasami 3 tygodnie nie wspomniałeś bo i po co

        nawet jeśli ruch tam był by bez problemu to i tak ten kanał powinien działać od 20 lat, dziwne że osioł z Krynicy Morskiej tak protestował, bo z punktu widzenia turysty ten kanał jest 100x więcej wart niż ta dziura na Mierzei, w której ceny za wszystko są pompowane x2 tak jak na Helu do tego stopnie że mieszkańcy jeżdżą na zakupy do Sztutowa...

        • 3 1

    • Po co nam Polska skoro są Niemcy?

      • 2 0

    • Kmiotku co napisał "Nie rozumiem zachwytów"

      Kmiotku, idź po książke z logistyki i logiki. Później tu wróć i przeproś.

      • 0 1

    • nudne stają się twoje nowogródzkie opowieści

      • 4 4

    • Po co nam Polski węgiel gdy jest ruski

      PiS

      • 7 6

    • po co ci członek, jak ma go kolega?

      • 13 0

    • Po co nam stocznia marynarki w Trójmieście, jak może być w Radomiu?

      • 17 6

  • Strategiczny Terminal Kontenerowy (1)

    Dlaczego rząd sprzedał udziały Singapurskiemu holdingowi.Przecież to jest port o strategicznym znaczeniu a chińczycy tylko czekali aby zawiesić kotwicę w Gdańsku.Rząd otrzymał 1 mld euro.Dla mnie jest to zdrada.

    • 3 3

    • jak rząd mógł sprzedać, co do niego nie należało?

      rząd nie sprzedał, rząd kupił od Australijczyków 30% udziałów.

      • 3 0

  • brzmi świeżo

    i zachęcająco

    • 1 2

  • koniec nazwy DCT

    Zmiana nazwy na Baltic Hub bardzo korzystna.

    • 1 4

  • Pieniądze

    Ciekawe czy pracownicy którzy biją rekordy przeładunków którymi firma się tak chętnie chwali dostaną jakieś podwyżki z tego tytułu ??

    • 6 0

  • Gdańsk

    Nazwa miasta:Gdańsk mogłaby jednak pozostać.Kto te bzdurne i i**otyczne nazwy bez sensu wymyśla?

    • 4 0

  • Typowe trójmiejskie janusze (1)

    Nie mają pojęcia o formie funkcjonowania takiej firmy nic kompletnie nie wiedzą o tego typu firmach a anonimowy wpis musi być.Zajmij się jeden z drugim pracą bo albo jej nie masz i akcie desperacji piszesz i ubolewasz że inni mają lepiej lub w tej twojej pracuje masz jeszcze czas przeglądać telefon.Czyli jesteś typowym polskim marudą .

    • 5 5

    • janusze

      Przestańcie z tą stygmatyzacją imienia Janusz.Uproszczenie

      • 2 1

  • (1)

    Fajnie,to jeszcze niech tam swój węglopodobny produkt wysypują,a nie blisko domostw w Nowym Porcie.Cała dzielnica NP pyłem weglowym zabrudzona.Kamienice ,ulice,działki,samochody.Place do składowania powinny być wczesniej odpowiednio przygotowane.

    • 7 1

    • PGE

      Można się zapytać zarządu Eksploatacji dla czego składują/komasują materiały szkodliwe w bezpośrednim sąsiedztwie domostw.
      Z tego co pamiętam, jest to prawnie zakazane.
      Były przeprowadzone badania środowiskowe i zostały upublicznione wyniki badań?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane