- 1 Arka na derby po wygraną i awans (182 opinie)
- 2 Lechia nastawia się na wielkie rzeczy (72 opinie)
- 3 Beniaminek za mocny dla Wybrzeża (119 opinii) LIVE!
- 4 Neptun gotowy już na derby. A ty? (139 opinii)
- 5 Momoa spotkał się z Michalczewskim (58 opinii)
- 6 Bardzo wysokie wygrane Bałtyku i TLG (23 opinie)
Arka i Lechia ścigają się na gadżety
Trójmiejskie drużyny rywalizują ze sobą nie tylko na murawie. Rozgrywają też inny, równie ważny, bo budujący wizerunek klubu i przede wszystkim zaspokajający potrzeby jego kibiców, wyścig marketingowy przy pomocy gadżetów. Kto dziś w nim prowadzi i dzięki czemu?
Szalik, koszulka, czy charakterystyczne nakrycie głowy to dziś, jak się okazuje, jedynie skromny zestaw kibica. Ilość atrybutów prawdziwego fana piłki nożnej cały czas rośnie, a gadżety oraz reklama to nieodłączna część sportowej religii. Oba trójmiejskie kluby sportowe, oprócz typowego zestawu ubrań w odmianach dla pań, panów i dzieci oraz całej masy gadżetów, dorobiły się własnych rozwiązań reklamowych.
- Nad produktem reklamującym klub pracuje nasz dział marketingu, ale tak naprawdę wszyscy współpracownicy biorą czynny udział w formowaniu pomysłów na promocję klubu. W końcu są to ludzie zaangażowani emocjonalnie w temat - tłumaczy rzecznik prasowy Lechii, Błażej Słowikowski. Lechia jest bardzo mocno ukierunkowana na promocję produktu z nią związanego - wchodząc na jej oficjalny serwis możemy od razu przejść do sklepu online i tylko pod tą częścią produktów klub się podpisuje. Poza tym kibice sami tworzą projekty na nadruki i gadżety, dostępne przez internet chociażby przez sklep "Lechista". Tym samym wybór dla kibiców Lechii wydaje się być większy.
Inaczej sprawa wygląda w przypadku Arki. - Nie zajmujemy się koordynowaniem produkcji gadżetów, tę część przejęli kibice, którzy od zawsze się tym zajmowali - mówi Małgorzata Korus, specjalista ds. marketingu klubu. - Na jesień planujemy więcej działań marketingowych z naszej strony, szczegóły ujawnimy wkrótce - dodaje. Ostatnią z inicjatyw samego klubu była wystawa fotografii w C.H. Batory w Gdyni. Za produkcję ubrań i pamiątek tymczasem odpowiada sklep kibica Arkowiec, któremu klub daje wolną rękę w kreacji, stąd ich poziom i stylistyka jest różna.
W Gdańsku natomiast poza przejażdżką zielono-białym tramwajem (a w Gdyni żółto-niebieskim autobusem), można się zapisać do szkoły jazdy, która dysponuje samochodem w barwach klubu. Współpraca ze szkołą jazdy Carusek to jedna z opcji programów partnerskich Lechii obok min. polisy Lechii. Takich działań Arka także nie praktykuje.
Koniec końców dla miłośników tego sportu nie ma sensu to wartościowanie, bo odpowiedź kibica Arki na pytanie o najpiękniejsze kolory na świecie będzie tak samo do przewidzenia, jak odpowiedź kibica Lechii. Jedno jest pewne: obu klubom daleko jeszcze do gigantów takich jak Arsenal, w którego sklepie znajdziemy ubranko dla zwierzaka w barwach klubu, czy czekoladę. Ale może to i lepiej, bo co za dużo, to niezdrowo.
Kluby sportowe
Zobacz także
Opinie (217) ponad 20 zablokowanych
-
2010-09-26 10:44
MASAKRA (1)
Jest wiele sportów w Polsce które wychodzą nam lepiej niż piłka nożna.To co te nieudaczniki wyczyniają na boisku przechodzi ludzkie pojecie i jeszcze ich za to reklamować!!!! Wielkie gwiazdy boiska koń by się uśmiał....
- 18 10
-
2010-09-26 21:06
pozdrawiam idiotów , którzy krytykują coś czego nie widzą
a wiedze na ten temat posiadają wyłacznie z gazet i tv.
- 1 0
-
2010-09-26 18:13
BŁAZENADA (4)
Piłka nożna jest dla nizin społecznych ,pleps morde wydziera i jest fajnie tak myślą .Powinni zlikwidować stadiony i z lekcji wf wycofać footbal , pieniążki w inne dyscypliny ładować . Dziadostwo i tyle
- 3 9
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-09-26 19:13
nie "pleps" , a PLEBS -łosku
- 2 0
-
2010-09-26 18:57
powiedział zyguś oferma co zawsze na bramce stał!
zamiast trafic w piłkę to opał się w czoło!
- 3 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-09-26 10:18
piłka nożna - prosta dyscyplina dla prostych ludzi (4)
skórokopy
- 32 16
-
2010-09-26 14:53
no wiesz nie wszyscy potrafią wpatrywać się godzinami w jedną partię szachów... (1)
- 5 1
-
2010-09-26 20:46
pff.. jakby pilka nozna byla wymagajaca
sprobuj gimnastyki sportowej leszczu czy innego prawdziwego sportu
- 0 2
-
2010-09-26 10:26
obrona krzyża..TO JEST TO:p
- 10 2
-
2010-09-26 10:25
Gooool, Podaj browara kurdeee
- 6 5
-
2010-09-26 20:17
Autobus Arki-zenada,lepszy jest Bałtyku.Lechista mieszkajacy w Gdyni.
- 6 5
-
2010-09-26 18:43
1800. (2)
1800 Arki w Krakowie.
- 9 10
-
2010-09-26 20:09
Z godziny na godzine coraz wiecej was tam bylo widze :) hehe
jeden taki wyjazd to mozecie sie cieszyc.
Lechia nie raz była w Krakowie w 1200 i 1900 w Krakowie i 1300 i 1100 we Wrocławiu :)- 2 4
-
2010-09-26 18:49
miałam "przyjemność" wracać dzisiaj z nimi z Krakowa o 4 godziny dłużej niż planowo :(
- 6 3
-
2010-09-26 19:57
igrzyska dla tłuszczy
amen
- 4 3
-
2010-09-26 19:35
W obu przypadkach to są tandetne działania. Nie wiem, kto to projektuje, ale wygląda to koszmarnie
- 3 2
-
2010-09-26 19:19
Wracamy na Bałtyk (2)
W Gdyni jeżdżą trolejbusy biało -niebieskie z napisem BAŁTYK GDYNIA 1930-2010
a teraz się śledzie obudziły i na autobusach dali "Żyjemy dla takich chwil"....czyli jak Bałtyk dał reklame to śledzie też.... wiszą plakaty o meczach Bałtyku a śledzie też dopiero po tym drukują swoje plakaty, zawsze w tyle...ok niech się kluby reklamują fajna reklama ożywia szare ulice...- 6 7
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
-
2010-09-26 18:41
Kibice lechii polecają energooszczędne Toi Toie
- 4 5
-
2010-09-26 18:18
Platfussbol - Sposób na życie jedynie wybijający zęby i łamiący kości
Ludzie zamiast robić coś pożytecznego to jedynie pałają nienawiścią do siebie. Byście się zabrali za porządne i uczciwe życie.
Życie to nie futbol, życie to miłość i poszanowanie drugiego człowieka a wy szukacie jedynie powodu aby ubliżać lub natłuc drugiemu. Wstyd.
Przepraszam jeżeli uraziłem tych kibiców którzy mimo wszystko potrafią się porządnie zachować.- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.