- 1 Arka: remis, kontuzja, czerwona kartka (94 opinie) LIVE!
- 2 Lechia musi wygrać i poczekać na awans (50 opinii) LIVE!
- 3 Wybrzeże - Polonia. Nowe otwarcie (93 opinie) LIVE!
- 4 Festiwal trójek Trefla w play-off (9 opinii) LIVE!
- 5 Ogniwo walczy o finał, Lechia pomoże? (2 opinie)
- 6 Karatecy na medale MP (6 opinii)
Kolejne okręty trafią do remontu
Konsorcjum Polskiej Grupy Zbrojeniowej - PGZ Stoczni Wojennej oraz Stoczni Remontowej Nauta - przeprowadzi naprawy główne i dokowe trzech trałowców znajdujących się na wyposażeniu Marynarki Wojennej RP - ORP Necko, ORP Nakło oraz ORP Mamry.
Remont okrętów trójmiejskim stoczniom zleciła Komenda Portu Wojennego Świnoujście. Jednostki przejdą gruntowne prace remontowe, które obejmą m.in. modernizację siłowni okrętów w zakresie wymiany dotychczas użytkowanych silników na nowoczesne rozwiązania produkcji zachodniej.
- W drugie stulecie naszej działalności wkraczamy z rosnącym portfelem zamówień i stopniowo wdrażanym planem modernizacji stoczni. Umożliwi nam to realizację zarówno programu budowy nowych fregat w ramach programu Miecznik, jak i znacząco wzmocni nasz potencjał modernizacji i utrzymywania gotowości bojowej już istniejących okrętów naszej Marynarki Wojennej - mówi Paweł Lulewicz, prezes zarządu PGZ Stocznia Wojenna.
Stocznia Wojenna sprzedaje część zakładu Marynarce Wojennej
W tym roku mija 100 lat od powstania Stoczni. PGZ Stocznia Wojenna kontynuuje tradycję Stoczni Marynarki Wojennej, która powstała w 1922 r. Zaczęło się od Warsztatów Portowych Marynarki Wojennej zlokalizowanych częściowo na lądzie, a częściowo na dwóch barkach sprowadzonych 10 maja 1922 r. do portu puckiego z Modlina. W czerwcu 1922 r. można już było przeprowadzić pierwszy samodzielny remont okrętu ORP Mazur.
W drugiej połowie 1926 r. zrodził się projekt przeniesienia Warsztatów Portowych Marynarki Wojennej z Pucka do Gdyni i zlokalizowania ich w pobliżu nowo tworzonego portu wojennego w Gdyni - Oksywiu. Dzień 1 września 1927 roku traktowano jako dzień powstania Warsztatów Portowych Marynarki Wojennej w Gdyni. Przystąpiono do rozbudowy zakładu. Utworzono dział kadłubowni, motorowy, kotlarni, blacharski, elektryczny i precyzyjny.
W marcu 1945 r. po wyzwoleniu Gdyni spod okupacji niemieckiej przystąpiono do odbudowy ze zniszczeń i ponownie rozpoczęto zadania na rzecz Marynarki Wojennej.
Przypomnijmy. Stocznia Marynarki Wojennej od 2009 r. była w stanie upadłości z możliwością zawarcia układu, a od 2011 r. w upadłości likwidacyjnej. W 2017 r. została podpisana umowa nabycia spółki pomiędzy PGZ Stocznią Wojenną (spółka celowa) a syndykiem SMW. Z początkiem 2018 r. Stocznia Marynarki Wojennej formalnie weszła w w struktury Polskiej Grupy Zbrojeniowej.
Miejsca
Opinie (85) 3 zablokowane
-
2022-06-30 13:32
Każdy statek może być trałowcem, chociaż raz.
- 0 0
-
2022-07-02 20:55
W/g scenariusza filmu
"Mały pływak"!
- 0 0
-
2022-07-02 21:00
Mamy stocznię i nie potrafimy zbudować statku
Konkretnie okrętu. To tak jest, jak wystarczy płacić czesne żeby zostać inżynierem dowolnej profesji. ( Jeszcze dzwonią z dziekanatu, żeby nie zapomnieć odebrać dyplomu!
- 0 0
-
2022-07-02 21:03
A co one będą "tralowac"
Min z ll wojny coraz mniej a nowych nikt nie robi od 30 lat.
- 0 0
-
2022-07-02 21:06
"Okręt" Mamry
W sam raz na jezioro! Jak zaminuja, to da radę! Wszystkie kajaki w strachu!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.