• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze rowery Mevo już są. Prawie całe czerwone

Maciej Korolczuk
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (564)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku. Pierwsze rowery Mevo są już w Gdańsku.

W czwartek nad ranem, ciężarówką ze Szczecina, dotarła pierwsza partia 95 rowerów Mevo 2.0, ale bez napędu elektrycznego. Od przyszłego tygodnia spodziewane są trzy transporty tygodniowo. Na 8 kwietnia zaplanowano rozruch systemu.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Korzystając z systemu Mevo 2.0, zamierzasz częściej korzystać z rowerów:

Na razie jest ich niespełna 100, ale wkrótce będzie ich zdecydowanie więcej. Są jeszcze nieoklejone, pachną nowością i czekają do początku kwietnia, gdy nastąpi długo oczekiwany rozruch systemu.

- W czwartek odebraliśmy pierwszy transport rowerów bez napędu - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik Mevo 2.0. - Do Gdańska dotarło 95 rowerów. Po weekendzie spodziewamy się trzech takich transportów tygodniowo, co oznacza, że wszystkie "klasyki" [rowery bez napędu elektrycznego] powinny pojawić się w naszej hali w ciągu 3-4 tygodni. Następnie spodziewamy się dostaw "elektryków", tak by od 8 kwietnia móc rozpocząć rozruch połowy systemu.


Teraz rowery czeka oznakowanie w logotypy Mevo. Zanim skorzystają z nich pierwsi użytkownicy, rowery muszą zostać jeszcze sprawdzone przez serwis techniczny i ocenione przez biegłego rzeczoznawcę, który sprawdzi, czy dostarczone egzemplarze są zgodne z Opisem Przedmiotu Zamówienia (m.in. rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg).

Kolor rowerów jest już docelowy, a więc czerwono-malinowy. Podobne będą także rowery elektryczne, które od tradycyjnych rowerów użytkownicy odróżniać będą - poza brakiem napędu i baterii - po nieco innej sylwetce.

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0 Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo 1.0

Pomocna w tym względzie ma być także aplikacja mobilna, nad którą równolegle toczą się ostatnie prace. Do końca lutego jej wersja demonstracyjna ma zostać przetłumaczona na j. polski. Klienci będą ją mogli ściągnąć ze sklepów z aplikacjami za kilka tygodni.

  • Przed oddaniem ich w ręce użytkowników zgodność rowerów z OPZ w przetargu sprawdzi jeszcze powołany biegły rzeczoznawca.
  • Po weekendzie każdego tygodnia do Gdańska ma przyjeżdżać ze Szczecina ok. 300 rowerów.
  • Rowery czekają teraz na branding i testy. Na ulice Trójmiasta wyjadą w ramach rozruchu po 8 kwietnia.

Jak będzie działać i ile będzie kosztować Mevo 2.0?



Umowa z City Bike Global została podpisana na 6 lat. Jej wartość to 159 mln zł. Do dotychczasowych 14 samorządów: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Żukowo, Reda, Pruszcz Gdański, Tczew, Sierakowice, Rumia, Somonino, Stężyca, Kartuzy, Puck i Władysławowo dołączyły Kolbudy i Kosakowo.



Do dyspozycji mieszkańców będzie:
  • 3099 rowerów elektrycznych
  • 1000 klasycznych
  • 717 stacji

Miesięczny abonament będzie kosztować 29,99 zł, a roczny 259 zł.

W ramach obu abonamentów będzie można każdego dnia skorzystać z:
  • 120 minut jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 60 minut na rowerze elektrycznym

Po wyczerpaniu minut z abonamentu każda minuta będzie kosztować:
  • 20 gr na rowerze elektrycznym
  • 10 gr na rowerze tradycyjnym

Jeżeli użytkownik nie zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mógł wypożyczyć rower w taryfie minutowej:
  • 15 gr za minutę jazdy na rowerze tradycyjnym
  • 30 gr za minutę na rowerze elektrycznym

Będzie można też korzystać z rowerów w taryfie 48 godz. za 59 zł (do wykorzystania dziennie 480 minut jazdy na rowerze tradycyjnym i 240 minut na rowerze elektrycznym). W ramach jednego konta będzie można wypożyczyć jeden rower.

Miejsca

Opinie (564) ponad 20 zablokowanych

  • Inicjatywa spóźniona o półtorej dekady. (1)

    Podobnie fala. Świat pędzi, a ci wdrażają przestarzałe, nikomu niepotrzebne systemu za setki milionów z naszych podatków

    • 22 2

    • To wiila plus w skali całego kraju do przekretu Mevo to popierdułka :)

      • 4 4

  • POwce sie pluły ze fundacje niepełnpsprawnych na wózku otrzymały dotacje 50fundacji!!50mln atu taj 160 mlnzł tylko trójmiasto!!

    Powski przekręt w skali tylko trójmiasta na 160mln zł ito na dodatek kazdy z ma jeszcze do tego dopłacac 300zł rocznie!!

    • 12 8

  • czerwone rowery w nadmorskim klimacie? (1)

    Ktoś się wyjątkowo nie popisał.

    • 20 2

    • a PKM to jaki ma obrzydliwy kolor.Nie było sprzeciwu to rowery jeszcze brzydsze.A tu Trójmiasto,morze,plaża i malinowe mevo.

      • 0 0

  • Ankieta: mieszkańcy Południa Gdańska będą korzystać z elektrycznych, a cała reszta z tego co będzie dostępne.

    • 7 0

  • za drogo (1)

    to się nie przyjmie

    • 14 1

    • ależ drożyzna to ich jedyna szansa
      mevo1 to wy zgnoiliście bo chcieliscie miec rower natychmiast i wszedzie
      a za te cene brali je wszyscy i wyszlo że ich nie bylo dosyć

      (zwłaszcza, że braliście je nie by dojechac w 10 minut do tramwaju, a potem z tramwaju
      do kieratu, tylko całą choćby i godzinną trasę)

      teraz dzięki drozyznie amatorów bedzie ciut mniej. wiec rowerow moze nie zabraknie

      ale system i ta zdechnie. musi, bo to miś, musi zgnić. taki już los misiów.

      • 0 1

  • Czy ja dobrze widzę że te rowery

    mają koszyk (dosyć płytki) bez żadnej gumy transportowej umożliwiającej przytrzymanie tego co w środku??

    • 12 1

  • do trzech razy sztuka

    • 5 1

  • Dlaczego nie Rove?

    Można było wybrać rowery spod aplikacji rove i infrastruktura gotowa w parę minut władze Gdańska chyba na tym zarabiają

    • 9 1

  • (6)

    "rowery nie mogą być cięższe niż 22 kg" - czy to jest jakiś żart? Czy ktoś się pomylił o 10 kg?

    • 24 4

    • (3)

      W sensie, że rower z silnikiem i baterią powinien ważyć 12 kg? Czy chodzi ci o 32kg?

      • 2 0

      • (2)

        W sensie, że rower bez baterii wazy 22 kg. To jest jakiś kloc. Najtańsze rowery za 300 zł ważą po 14-15kg.

        • 6 1

        • (1)

          Męskie rowery sprzed kilkudziesięciu lat ze stalowymi ramami i kołami 28 cali miały do ok. 18 kg. Ale mamy postęp ;)

          • 3 0

          • musi być kałmukoodporny
            dałn-rezistant
            dla ciebie

            • 2 1

    • Mój waży 16,5 sprawdzone.

      • 1 0

    • ale to typowa waga roweru dla mas
      velib ma 22,5kg, borisbike ma 23kg
      oba bez motorka

      • 3 0

  • Na pełnej po chodniku, między pieszymi

    hurrra

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane