• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ranking szkół średnich w Trójmieście. Najlepsze licea i technika 2022

Wioleta Stolarska
5 kwietnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej.

Wielkimi krokami zbliżają się egzamin ósmoklasisty 2022 i rekrutacja do szkół średnich. Uczniowie będą musieli zdecydować o wyborze placówki, ale jak dostać się do dobrej szkoły? Po raz kolejny stworzyliśmy ranking szkół średnich w Trójmieście, który może ułatwić podjęcie decyzji. Na podstawie wyników egzaminów maturalnych z ubiegłych lat wyłoniliśmy te licea i technika, w których uczniowie wypadli najlepiej podczas egzaminów końcowych.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście Nowy ranking szkół średnich 2023 w Trójmieście

Wszystkie szkoły średnie w Trójmieście - prywatne i publiczne


Czym najbardziej kierowałe(a)ś się przy wyborze szkoły średniej?

Jak będzie wyglądała rekrutacja do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023? Ilu kandydatów będzie ubiegać się o jedno miejsce w najlepszych placówkach?

Tegoroczny nabór rozpocznie się 16 maja, a zakończy się na początku sierpnia. O tym, do jakiej szkoły aplikować, ósmoklasiści myślą jednak zdecydowanie wcześniej. Dokumenty muszą dostarczyć bowiem jeszcze przed poznaniem wyników egzaminów ósmoklasisty.

Czym uczniowie kierują się przy wyborze szkoły?



Wybór szkoły średniej to jedna z pierwszych dorosłych decyzji każdego młodego człowieka. Czym kierują się przy jej podejmowaniu?

Na pewno najważniejszym kryterium jest to, jakie profile klas i języki obce oferuje szkoła, ale też koła zainteresowań, możliwości dodatkowego rozwoju czy liczebność klas. Bardzo ważne dla kandydatów są też progi punktowe, czyli to, ile punktów trzeba było mieć w poprzednich latach, by dostać się do szkoły, do danej klasy (różnice między klasami w danej szkole mogą być dość istotne).

Coraz częściej już wybór szkoły średniej determinuje kolejne etapy edukacji. Szkoła uczy, wychowuje, ale też przygotowuje młodzież do wejścia na rynek pracy i tym kierują się młodzi ludzie.

  • III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP.
  • VI Liceum Ogólnokształcące im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni.
  • V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku.
  • I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika.

Ranking a wybór szkoły



Czy przy wyborze szkoły warto patrzeć na rankingi? Oczywiście nie powinien być to jedyny wyznacznik, ale tego typu zestawienia biorą pod uwagę efektywność nauczania i wyniki egzaminów. Nasz ranking przygotowaliśmy w oparciu o dane Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej dotyczące wyników z egzaminów maturalnych z ostatnich trzech lat.

Pod uwagę wzięliśmy wyniki z przedmiotów obowiązkowych, a więc tych, z którymi zmierzyć się musi każdy uczeń. Biorąc pod uwagę, że szkoły różnią się od siebie liczbą uczniów, którzy przystępowali do egzaminów, pozycje w rankingu wyznaczyliśmy na podstawie średniej ważonej.

W naszym rankingu znajdziecie dwie ważne informacje: o tym jakie wyniki szkoły uzyskały w 2021 roku, co zdecydowało o pozycji w rankingu, ale też porównanie wyników z dwóch ostatnich lat, które pokazują jak w tym czasie zmieniał się poziom w danej szkole.

Jak w zestawieniu wypadły szkoły średnie w Trójmieście?



Na pierwszym miejscu rankingu kolejny raz znalazło się III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, które w 2021 roku osiągnęło najwyższą średnią ze wszystkich przedmiotów podstawowych na egzaminie - 87,91 proc. Zaraz za nim na drugim miejscu znalazło się V Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Gdańsku z wynikiem 86,56 proc. Na trzecim miejscu uplasowało się I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Gdańsku z wynikiem 86 proc.

Czwarta pozycja należy do VI Liceum Ogólnokształcącego im. Wacława Sierpińskiego w Gdyni ze średnią - 85,87 proc. Na piątym miejscu jest X Liceum Ogólnokształcące im. Gdyńskich Nauczycieli Bohaterów II Wojny Światowej w Gdyni (84,33 proc.). Szósta pozycja to III Liceum Ogólnokształcące im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku (84,29 proc.). Na siódmym miejscu znalazło się II Liceum Ogólnokształcące w Gdańsku (84,13 proc.). Ósma pozycja to Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. św. Jana Pawła II w Gdyni (84,00 proc.). Dziewiąta lokata należy do XX Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku (81,96 proc.). Pierwszą dziesiątkę zamyka Gdańskie Liceum Autonomiczne (81,91 proc.).

ZOBACZ RANKING SZKÓŁ ŚREDNICH W TRÓJMIEŚCIE - pełna lista szkół

Druga dziesiątka to: sopockie II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego (81,21 proc.) na 11. pozycji, na miejscu 12. II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni (81,18 proc.), 13. pozycja należy do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1 - IX Liceum Ogólnokształcącego, na 14. miejscu znalazło się VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku, 15. lokata to XXIV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Banacha.

Na 16. miejscu uplasowało się Ogólnokształcące Liceum Jezuitów z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Stanisława Kostki w Gdyni, 17. pozycja należy do XIV Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni, 18. miejsce to XIX Liceum Ogólnokształcące im. Mariana Mokwy w Gdańsku, 19. lokata to I Akademickie Liceum Ogólnokształcące im. Zasłużonych Ludzi Morza, a drugą dziesiątkę zamyka III Liceum Ogólnokształcące im. Agnieszki Osieckiej w Sopocie.

Progi punktowe



W Trójmieście to zwykle licea są najczęściej wybierane przez kandydatów. Co roku podczas rekrutacji system ustala tzw. próg punktowy. Tylko nieliczne szkoły przed ogłoszeniem list zakwalifikowanych kandydatów decydują się na podanie limitu punktowego.

Jak wyglądały progi punktowe w poszczególnych liceach ogólnokształcących w Trójmieście, obowiązujące podczas rekrutacji w ubiegłym roku? Ile trzeba było mieć punktów, żeby dostać się do danej klasy? Informacje na ten temat znajdziecie tutaj .

Rekrutacja do szkół średnich 2022 - etapy



Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych odbywa się w kilku etapach.

  • od 16 maja 2022 r. do 20 czerwca 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół;
  • od 16 maja do 31 maja 2022 r. do godz. 15. - składanie wniosków o przyjęcie do szkół i oddziałów dwujęzycznych, oddziałów międzynarodowych, oddziałów klas wstępnych, oddziałów przygotowania wojskowego, szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe;
  • od 24 czerwca do 12 lipca 2022 r.- możliwość dokonania zmiany przez kandydatów wniosków o przyjęcie, polegającej na zamianie szkół, do których będą kandydować, w tym możliwość złożenia zupełnie nowego wniosku;
  • od 24 czerwca do 13 lipca 2022 r. do godz. 15. - uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół, do których kandyduje;
  • 21 lipca 2022 r. - opublikowanie przez komisje rekrutacyjne list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkół;
  • od 22 lipca 2022 r. do 28 lipca 2022 r. do godz. 15. - potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły;
  • 29 lipca 2022 r. do godz. 14. - ogłoszenie list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkół.

Do 1 sierpnia 2022 r. kurator oświaty poinformuje o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych. Od 2 sierpnia 2022 r. do 5 sierpnia 2022 r. można będzie składać wnioski w rekrutacji uzupełniającej.

Quiz Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę! Średni wynik 62%

Nauka w Trójmieście. Sprawdź swoją wiedzę!

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (179) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Po co te rankingi skoro najwiecej ma zajęcia hydraulik

    • 59 5

    • wszystkie zawody sa potrzebne, nikt nie powinien mieć ogranicznego prawa do nauki zawodu. Jeżeli ktoś uważa że chce zakonczyc edukacje na szkole zasadniczej ma prawo, a jeżeli ktoś chce zostać lekarzem czy architektem należy mu to umożliwić, zwłaszcza, że mówimy o małych 14 letnich dzieciach przed którymi tyle lat jeszcze. Prawda jest tak, że lepiej zarabia hydraulik, czy ślusarz , ale inne zawody są niezbędne.

      • 5 0

  • Jaki jest sens umieszczac tabelę a potem te same pozycje kolejno wypisywac w treści? (1)

    Płacą wam od ilości znaków czy jak?

    • 55 4

    • Tak

      A o co chodzi?

      • 7 1

  • (6)

    XLO Gdynia to super nauczyciele. Dyrektorka brak słów.

    • 8 5

    • Najlepsze jest XLO i pani Kasia!

      • 6 0

    • Nie zgadzam się (3)

      X LO to super szkoła. A szkołę tworzą: nauczyciele i pracownicy, uczniowie oraz ich rodzice. I dyrekcja także, jakby ktoś nie wiedział.

      • 0 2

      • (1)

        Pani dyrektor nie zgadza się z opinią oraz z uczniami, nauczycielami i resztą załogi?

        • 1 0

        • Pora odejść na emeryturę!

          I zwolnić miejsce konus naprawdę empatycznemu

          • 0 0

      • Ryba psuje się od głowy.

        Wystarczy poczytać opinie samych uczniów na ich grupach. I podać się do dymisji

        • 0 0

    • Pora na emeryturę i dać szanse świeżej krwi

      I niewypaleniu

      • 1 0

  • Średnia z psa, kota i gęsi. (4)

    Średnia z polskiego, angielskiego i matematyki wynosi 70 procent. A moja wnuczka, której jest statystycznie 0.34, wypija miesięcznie litr czystego spirytusu.

    • 29 3

    • A jak jestem z psem na spacerze to średnio mamy po 3 nogi;) (1)

      • 11 2

      • Statystyka nie jest jednak dla ignorantów

        • 9 0

    • (1)

      Statystyka się przydaje o ile umie się z niej wyciagać sensowne, a nie efekciarskie wnioski.

      • 8 1

      • Statystyka

        Sąsiad z parteru zdradza swoją żonę dwa razy w miesiącu.Wychodzi na to, że statystycznie ja zdradzam swoją raz w miesiącu .I co z tego mam?

        • 5 0

  • Technikum i zawodówka to strata czasu? (4)

    Na początku XXI wieku mówili idź do liceum, zdasz maturę, pójdziesz na studia i z wyższym wykształceniem będzie łatwiej... I przez to wyrósł nam zestaw miernot, które po zarządzaniu czy innej ekonomii chciały podbić świat... Prawda jest taka, że osoby z technicznym wykształceniem na ogół robią to co lubią i jeszcze dobrze zarabiają.

    Zobaczcie jaki teraz jest bum na stolarzy, rzemieślników. Potem spójrzcie na osoby ogólnobudowlane, a jeszcze dalej są inżynierowie którzy wiele czasu poświęcili na wykształcenie i co? Ja jestem absolwentem technikum nr 5, w rankingu wypadło słabo... Ale co ma ten ranking do innych? Najważniejsze aby dany uczeń chciał się uczyć i dobrze przygotować do matury. Na szczęście uczelnie nie mają wglądu po jakiej szkole jesteś jak to było kiedyś. "Bo jak pójdziesz do dobrego liceum to na pewno dostaniesz się na ten kierunek"...

    • 46 12

    • co za brednie wypisujesz , inżynierowie w Polsce mają się bardzo dobrze , może to zawiść z twojej strony (1)

      • 8 8

      • Kuba dobrze mówi. Nie chodzi o tych zdolnych uczniów, którzy maja predyspozycje na wysokie stanowiska. On mówi o normalnej szkole, technikum, gdzie są naprawdę fajni uczniowie, którzy może nie lubią biologii, chemii, a są dobrymi informatykami i lubią to. Wiem, bo mój syn skończył technikum informatyczne i nie dał się namówić przeze mnie na liceum, teraz wiem, że wybrał dobrze i lubił chodził do szkoły. Teraz owszem poszedł dalej, na studia, ale to nie zmienia faktu, że technikum jest super dla tych , którzy wiedzą co chcą robić gdy mają 14, 15 lat. Czy pójdziesz do liceum czy do technikum , jeśli jesteś ambitny możesz iść dalej. Natomiast znam wielu, którzy skończyli na liceum i .... naprawdę nie wiedzą co teraz ! O to w tym chodzi. Jeśli nie dasz rady to zostajesz bez niczego i już wiem, że dzieciom trzeba dać wybór, a nie pchać ich do szkoły , której od początku nie będą lubiły. Słyszę od znajomych, że dziecko nie lubi chodzić do szkoły. Uwierzcie mi, mam trzech chłopaków i wszyscy lubią chodzić do szkoły, a najstarszy na uczelnię. To nie jest dziwne, oni po prostu wybrali to co chcieli i rozwijają swoje zainteresowania. Gdy rozmawiam z rodzicami okazuje się, że to rodzice wybrali szkołę dla dziecka, naprawdę , to nie dziecko wybierało i to nie dziecko jest winne, że nie lubi szkoły.

        • 4 0

    • (1)

      i potem po zawodówce mamy takich, co im wystarczy 500+ dać lub inną kiełbasę wyborczą a potem biorą kredyt z chwilówek z RRSO 600%. Większość po zawodówkach jest w Rosji i zobacz do czego to doprowadziło.

      • 10 9

      • glupek

        do mnie przychodza do zakladu zeby samochod im naprawic ,jak widze ze duzy buc i nowobogacki to kasuje x3 ,albo odsylam do partacza janusza

        • 3 3

  • Mój syn skończył zwykłe liceum było najbliżej naszego domu ,a dzisiaj ma 2 fakultety Politechniki Gdańskiej (5)

    , a więc niech wasze dzieci nie lecą na wyścigi szczurów ,bo to największa głupota.

    • 103 9

    • (1)

      Właśnie dlatego, że skończył liceum najblizej domu to musiał się zadowolić Politechniką Gdańską.

      • 5 37

      • kompleksy co kompleksy z powodu braku wykształcenia ,co

        • 8 1

    • wyższy poziom liceum, wyższa średnia na studiach

      • 3 7

    • właśnie (1)

      jedna znajoma skonczyła IB w słynnej trójce w Gdyni, siedzi w domu i robi weki od lat. Druga, trójka w Gdansku, świetne studia, nie jest w stanie pracy znaleźć

      • 2 1

      • depresję te kobiety mają , bo robota jest

        • 1 0

  • z której szkoły dzieciaki idą na studia bez korków? w której aby zdać maturę muszą brać korki bo (38)

    szkoła nie ogarnia materiału???? w żadnej i w każdej, to jakie to sa super szkoły i prawdziwe rankingi??? Uja warte

    • 66 8

    • Opinia wyróżniona

      To niestety prawda. Korki są wszechobecne. (24)

      W topowych liceach są zdolni uczniowie plus przygotowanie na korkach, czasem są to cztery przedmioty - rozszerzenia. Więc jakość nauczania pod psem. Kiedyś korki były dla niekumatych, teraz dla wszystkich, których stać. To samo się dzieje przed egzaminem ósmoklasisty..
      Natomiast wysokie wyniki z angielskiego to również wynik prywatnych lekcji, zazwyczaj od 6-7 roku życia. I tak matura rozszerzona =C1
      No i oczywiście ang jest obecny w życiu młodzieży ot tak, więc tylko się cieszyć tymi wynikami matury podstawowej.

      • 90 2

      • (15)

        To chyba dobrze, że część rodziców kształci swoje dzieci dodatkowo z j. obcych...

        • 6 9

        • nie chodzi o dodatkowe lekcje aby rozszerzyć wiedzę ale o to aby zdać jakoś egzaminy (1)

          • 22 3

          • 40-50% uczniów na tych korkach

            to uczniowie zdolni, którzy chcą robić więcej niż klasa, i to nawet w tych lepszych szkołach. Sami kupują podręczniki rozwijające ich wiedzę i talenty bo szkół na to nie stać i nauczycielom brak na nich czasu. Szkoly bez dobrego finansowania z samorządów będą jakie będą. Wnioski są proste.

            • 7 3

        • (12)

          Kształcić to powinny sie w szkole , jako rodzic ja wykladam kase na korki za braki w szkole .

          • 9 6

          • chyba nie do końca, już tłumaczę (2)

            Wykładasz na asystę przyswajania wiedzy, braki owszem są, ale gdzie indziej: za mało z dzieckiem pracowałeś w przedszkolu i podstawówce przez co nie wykształciło sobie odpowiednich ilości zwojów. Teraz jest ich po prostu za mało i proces przyswajania trwa dłużej i wymaga asysty.
            Stymulacja i trening mózgu jest potrzebny odpowiednio wcześnie.. Myślisz, że taki Lewandowski byłby dobrym piłkarzem jakby chodził na treningi w liceum przed maturą?

            • 10 7

            • A co matura ma wspólnego z piłka nożna?

              • 0 4

            • zwoje to się chyba tobie wyprostowały po napisaniu tego tekstu

              • 1 2

          • (8)

            Jeżeli uważasz, że można nauczyć się obcego języka przy 2-3 godzinach tygodniowo w szkole (choćby najlepszej) nawet przez kilka lat, to gratuluję optymizmu. Język żeby go opanować (a nie tylko zdać egzamin, czy z klasy do klasy) wymaga nieustannej pracy, dzień w dzień, po lekcjach i w każdej możliwej życiowej sytuacji, a nie przez 45-90 minut z podręcznikiem i słabo motywowanym polskim nauczycielem , jak w ma to miejsce w większości przypadków.

            • 5 5

            • Słabo motywowany, bo rodzice nie wsparli podczas strajków (4)

              PiS tez ma nauczycieli centralnie w d....pie. 4% podwyżki hahaha. Teraz w siatce godzin mamy 2 religie i 2 angielskie, tylko matury z tego pierwszego "przedmiotu" nie ma. Żenada. Dawalibyście z siebie wszystko za 3,5 tys miesięcznie (plus ew. 400-500 nadgodziny, jeśli są)? I jeszcze oczekujecie poświęcenia!

              • 8 12

              • Cześć Ewa, (3)

                a Ty pracujesz w tygodniu 40 h? Czy od której liczą Ci się te nadgodziny? Bo za 18 h pracy - etat nauczyciela w LO (sic!) - to już naprawdę, wspomniana przez Ciebie pensja, jest pensją grubo powyżej krajowej.

                • 8 11

              • Człowieku 18 godz. to tylko obowiązek pracy przy tablicy (!)

                Jak chcesz wiedzieć ile godzin realnie nauczyciel pracuje i ile zarabia to ukończ wyższe studia z matematyki, fizyki albo chemii, i zatrudnij się w szkole... Proste :-))

                • 13 5

              • Najłatwiej shejtować, niewiele wiedząc o realiach

                A przygotowanie lekcji? A sprawdzanie prac? Testów? Przygotowanie konkursów? To się samo nie robi. Jest bardzo dużo pracy dodatkowej- o ktorej nie masz pojęcia. Nie zrozumiesz, bo potrafisz tylko hejtować.
                Mój mąż był nauczycielem, na szczęście ucieikł w porę do businessu, ja miałam nadzieję, że coś się zmieni na lepsze.
                Mam nadzieję, że mało zarabiasz i tak zostanie, skoro nauczycielom tak źle życzysz.

                • 4 4

              • Tak, pracuję

                I co? Bo pracuję również w domu, a poza tym nie muszę Ci się tłumaczyć.

                • 0 0

            • Ja się nauczyłem w szkole, ale miałem 6 godzin tygodniowo. (1)

              Oczywiście, sam też robiłem wiele rzeczy ekstra, czytałem książki, oglądałem filmy i itd.

              • 0 0

              • Robiłem wiele rzeczy extra - zdanie klucz

                • 0 0

            • Czyli poza nauką języka obcego nic więcej?

              • 0 0

      • Angielski (1)

        Bardzo dobre średnie wyników z angielskiego w większości szkół wynikają także z niskiego poziomu trudności egzaminu z angielskiego

        • 11 4

        • Glupi komentarz

          Tak, wyniki same się robia! A szkoła niczego nie uczy! Żenada....Żebym nie wiem jak się starała, to "jasnie buractwo" niezadowolone

          • 2 2

      • Niech rodzice zaczną wychowywać swoje dzieci to i korki przestaną być potrzebne.

        • 7 3

      • (1)

        Oj człowieku, gdybyś ty tylko wiedział na jakim poziomie jest naprawdę ta matura... Koło C1 to nie leżało...

        • 4 0

        • Zależy jaka matura.

          • 0 0

      • Tylko pytanie na ile poziom nauczania niski, a na ile to uczniowie olewają, bo wiedzą, że i tak im sto ktoś wbije do głów popołudniu?

        • 4 0

      • Nauczyciele też chcą dorobić

        Uczą źle, a resztę na korkach

        • 5 3

      • Zgadza się. Sama prowadzę korki z angielskiego dla kilku uczniów z 3LO w Gdańsku.

        • 0 0

    • (4)

      Jak masz w klasie 25 uczniów plus teraz jeszcze paru Ukraińców to jak masz ogarnąć materiał ? Przez pół lekcji mówić po polsku, a przez drugie pół po Ukraińsku (pod warunkiem, że znasz w ogóle ten język) ?

      • 10 27

      • a korki są od 24 lutego w szkołach??? a co było wcześniej? bez korków zdawali ? z wiedzą wyniesioną ze szkoły only?? (2)

        tak było w latach 80, korki były dla tych po długiej chorobie i nieuków, reszta uczyła się na podst materiału i książek ze szkoły...zdawaliśmy do liceum czy na studia bez problemu, ze zwykłego liceum i z osiedlowej podstawówki.

        • 40 4

        • Na studia bez problemu to można było się dostać na WUML ( Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu Leninizmu). W pozostałych uczelniach była ograniczona liczba miejsc, a chętnych na studiowanie było od 5 do 25 (!) na jedno miejsce w zależności od kierunku studiów. Studia kończyło max. 10% maturzystów (!)

          • 14 7

        • W latach 80 co najmniej połowa absolwentów podstawówek uczyła się dalej w szkołach zasadniczych bądź przyzakładowych i szła do pracy, a obecnie wszyscy absolwenci podstawówek muszą ukończyć szkołę średnią i mieć maturę i zazwyczaj co najmniej połowa uczy się dalej na studiach licencjackich.

          • 14 1

      • Jak miałeś w klasie 40 uczniów i 3/4 skończyło dobre studia?

        • 0 0

    • Opinia wyróżniona

      korki , a szkoła (2)

      Masz rację, coś w tym jest. Wiem, że uczniowie (nie będę podawała nr LO dla przyzwoitości), biorą korki z biologii i to przez dłuższy czas, więc znaczy to, że maturę zdają lepiej, bo chodzą na płatne lekcje, a z innego liceum bez korków, dzieciaki zdają dobrze, ale nie rewelacyjnie, bo nie znają tak dobrze testów. Na poziomie SP jest podobnie. Dzieciaki mają korki przed egz. 8 klasisty, a potem, gdy dostaną się do dobrego liceum, to odpadają, bo nie dają samodzielnie rady. Wszyscy o tym wiemy, ale mówi się, że : syn dostał się do ...... a nie , że przeniósł się , bo nie dał rady, bo testy to była fikcja, nigdy nie był na poziomie tego liceum. I po co dzieciom robicie taką krzywdę ? Niech się dostanie normalnie, do takiej szkoły do której chce, bo tam będzie się czuł dobrze. Niestety walka o oceny, testy, to fikcja, nawet wolontariat to w połowie fikcja. Wiem, bo mój syn od lat udziela się w szkole i poza nią, ale takich jak on jest może 10-ciu w całej szkole, inni teraz się budzą i będą mieli , nie wiadomo skąd 70 godzin wolontariatu . Trzeba z tym skończyć, bo są dzieci, które lubią działać na rzecz wolontariatu i ci z fikcyjnymi dokumentami psują ich pracę, nie chce się po prostu o tym mówić.

      • 55 4

      • To nie szkoły topowe, to miejsca tresury. Niepotrzebne

        patrząc na późniejsze kariery / losy uczniów. Poza tym każdy taki ranking jest patologiczny i ma arbitralnie, sztucznie dobrane kryteria.

        • 2 1

      • Jakie LO, pytam bo stoję przed wyborem biol-chemu dla córki.

        • 0 0

    • z iii lo w Gdyni

      • 3 0

    • Głupi człowieku... (2)

      naucz na topowym poziomie 30 uczniów, gdy - jak ja- mam 2 lekcje !!!!!!!!!!! tygodniowo z mojego przedmiotu, każde z tych dzieci przychodzi do szkoły z innymi umiejętnościami, różnie z percepcją, umiejętnością nauki, pracowitością...A na korepetycjach masz 1:1 - skupiasz się tylko na tej jednej osobie i "kroisz" pod nią/niego.
      Tak trudno to zrozumieć?!
      PS. Uczę przedmiotu maturalnego, PiS okroił liczbę godzin, religii tez są 2 godziny tygodniowo. Chory kraj

      • 13 8

      • Fejk

        Osoba rozpoczynająca wpis od inwektywy na pewno nie jest nauczycielem. Poza tym wywołanie pewnej partii politycznej i kościoła świadczy, że wpis nie ma na celu szerzenia rzetelnych informacji, a raczej jest klasycznym wpisem za rubelki. A tak nawiasem mówiąc, mądry nauczyciel potrafi dopasować metody nauczania do uczniów będących na różnym poziomie, więc nawet jeśli rzeczywiście jesteś nauczycielką, to sama strzeliłaś sobie w kolano.

        • 1 2

      • "Głupi człowieku" i od razu widzimy, z kim mamy do czynienia.

        • 0 0

    • IX LO, córka bez korków dostała się na UG na ekonomię...można?

      • 0 0

  • Ewidentnie widać że matura z angielskiego to jakaś fikcja (3)

    jest zdecydowanie za prosta, średnia dla wszystkich szkół pow 90%. Takie wyniki nic nie dają, a większość tych zdających i tak nie umie po angielsku tylko klepie testy

    • 38 16

    • Jak dzieci mają niskie oceny na egzaminach to źle bo szkoła nie nauczyła, jak mają dobre wyniki to też źle, bo pytania są za łatwe. Ludzie ogarnijcie się

      • 14 2

    • uczą się j. angielskiego od najmłodszych lat (1)

      więc jakie wyniki mają być?

      Poziom A1 to matura podstawowa zdana na 30 -75%;
      Poziom A2 to egzamin podstawowy zdany na 76-100% oraz matura rozszerzona zdana na 30-65%;
      Poziom B1 to matura rozszerzona zdana na 66-100%
      Czego ty oczekujesz? żaby cała Polska znała j. angielski na poziomie C1/C2?

      • 6 2

      • Z tym A1 to chyba nie do końca.

        Matura podstawowa nie jest trudna, ale 75% to nie jest A1, to trochę wyżej.

        • 0 0

  • Ten ranking to można do kosza wywalić prawda jest taka ze niema zadnej róznicy miedzy nimi!! (3)

    został stworzony dla bezmózgowców co im sie wydaje ze ich paciorki jak pójdą do tej a nie innej szkoły to szkoła bedzie myslec za nich :)
    Identycznie to zaczyna sie juz w przedszkolu. Wiec taka niunia ciagnie na drugi koniec miasta dziecko do szkoły jednoczesnie tworzac korki i marnują w nich czas bo szkoła pod blokiem jest BE.A ci co mieszkają pod tą szkołą ciagną dzieciaka do szkoły gdzie ona mieszka bo ajk wiadomo szkoły pod oknem zawsze są gorsze niema znaczenia gdzie mieszka. Teraz to taka oznaka prestiżu ze dziecko mu si chodzic do szkoły daleko i koniecznie musi byc przez rodziców dowożone autem .
    To taka Polska parodia prywatnych szkół w europie zachodniej dla bogatych gdzie czesne kosztuje wiecej niz oni miesiecznie zarabiaja :)

    • 43 4

    • Prawda, co to za ranking matury podstawowej

      W rekrutacji na studia brane są pod uwagę tylko wyniki matury rozszerzonej z małymi wyjątkami, np GUMed matma.

      • 1 0

    • Może jest tak jak Pan pisze, ale jest faktem, ze dzieci są bardziej zaopiekowane w szkole prywatnej, ze zalążku huligaństwo są zdławione natychmiast, ze reakcja rodziców na gorsze stopnie jest efektywna, bo się za szkole płaci. Dzieci w szkole maja dużo ciekawsze lekcje , wycieczki , uczestniczą aktywnie w życiu szkoły i reagują na problemy społeczne i środowiska. Myśle, ze lepiej by byli w szkole państwowej, której jestem orędownikiem , gdyby za to ze dziecko wagaruje, czy ma gorsze stopnie za często, czy za wybryki huliganskie wobec kolegów i nauczycieli rodzice płacili grzywnę. Żeby odczuli finansowo, ze to społeczeństwo płaci za naukę ich pociech. Powinny być takie dzieci kierowane di szkół specjalnych i resocjalizowane już od podstawówki

      • 0 0

    • Co ma piernik do wiatraka?

      Czy według ciebie jak ktoś mieszka we Wrzeszczu do dla zasady nie wybierze liceum w pobliżu tylko będzie "ciągnął" do Wejherowa i odwrotnie ?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane