• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Reorganizacja ul. Legionów. Powstały pasy rowerowe

Joanna Karjalainen
25 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Pasy rowerowe wzdłuż ul. Legionów w Gdyni mają obecnie prawie 3 km. Pasy rowerowe wzdłuż ul. Legionów w Gdyni mają obecnie prawie 3 km.

W piątek, 23 września, na ulicy Legionów w Gdyni wyznaczono nowe pasy rowerowe na odcinku o długości 1200 m. Pasy dla rowerów na tej ulicy mają obecnie łącznie 3 kilometry.



Czy czujesz się bezpiecznie, korzystając z pasów rowerowych wyznaczonych z jezdni?

Na odcinku między ul. Powstania StyczniowegoMapka w Gdyni-Redłowie a Al. PiłsudskiegoMapka na Wzgórzu św. Maksymiliana pasy rowerowe mają obecnie długość prawie 3 km. 1200-metrowy, najnowszy fragment ulicy Legionów przeorganizowany został w taki sposób, że w najszerszych odcinkach pasy rowerowe prowadzą w dwóch kierunkach, natomiast w węższych tylko w jedną - w relacji pod górę. Tam, gdzie szerokość ulicy nie pozwalała na wyznaczenie żadnego pasa dla rowerów, oznaczono tor jazdy rowerem za pomocą tzw. sierżantów rowerowych, czyli znaku drogowego poziomego P-27.

O przeprowadzonej reorganizacji poinformował oficer rowerowy Gdyni, Jakub Furkal, na swojej stronie na Facebooku:

- Wskutek zmiany organizacji ruchu, zawężone zostały pasy do ruchu ogólnego, co również ma niebagatelny wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego - informuje Jakub Furkal. - Badania dowodzą, że im węższe pasy, tym wolniejsza i ostrożniejsza jest jazda innych uczestników ruchu.

Wymiana nawierzchni drogi rowerowej na ul. Witosa potrwa 5 tygodni



  • Pasy rowerowe wzdłuż ul. Legionów w Gdyni mają obecnie prawie 3 km.
  • Pasy rowerowe wzdłuż ul. Legionów w Gdyni mają obecnie prawie 3 km.
  • Pasy rowerowe wzdłuż ul. Legionów w Gdyni mają obecnie prawie 3 km.
  • Pasy rowerowe wzdłuż ul. Legionów w Gdyni mają obecnie prawie 3 km.

Będzie więcej pasów rowerowych w Gdyni



Pasów do jazdy rowerem po Gdyni będzie niebawem więcej. 19 września zakończyło się bowiem głosowanie do Budżetu Obywatelskiego w Gdyni, a jednym ze zwycięskich projektów okazał się projekt duży nr 1 dla Kamiennej Góry - wyznaczenie pasa rowerowego w górę ul. Legionów na odcinku od al. PiłsudskiegoMapka do ul. SieroszewskiegoMapka.

Opinie (88) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Możemy to wliczyć do statystyk dróg rowerowych? (1)

    • 10 0

    • Tak! Pasy ruchu to prawdziwa infrastruktura rowerowa

      W przeciwienstwie do chodnikow dla pieszych z nakazem jazdy po nich rowerem

      • 3 7

  • Na zdjęciu mamy kwintesencję Gdyńskiej przedsiębiorczości.....

    Zadowolony Pan na maszynie do malowania:) I tak własnie Gdynia się rozwija na obietnicach projektach przetargach i farbie:) " więc choć pomaluj mój świat na ....biało i na biało".....:) Brawo Panowie Prezydenci.... :)

    • 32 4

  • Opinia wyróżniona

    Przypominam, że nie wyprzedzamy z przekroczeniem ciągłej, nawet rowerzysty (10)

    200 zł grzywny oraz 5 punktów karnych

    • 28 8

    • Ja ich wyprzedzam tak blisko (7)

      Że za ciągłą nie wyjeżdżam

      • 19 11

      • To głupio robisz. Nie warto. Już lepiej ciąć ciągłą (6)

        Wyprzedzanie bez zachowania bezpiecznego odstępu od wyprzedzanego pojazdu lub uczestnika ruchu 300 zł mandatu i 5 punktów karnych.

        • 8 2

        • Ważna jest także różnica prędkości (4)

          jak się wyprzedza ogarniętego rowerzystę jadąc o 10km/h szybciej, to odległość może być znacząco mniejsza i na szerokim pasie da się nie naruszyć ciągłej. Oczywiście trudno jest czasem kierowcy zgadnąc, czy na rowerze nie jedzie jakieś strachajło, które jak zobaczy bok samochodu obok siebie to zaraz wpada w slalom.
          Jaki by ten rowerzysta nie był, to 30cm przy różnicy prędkości 30 km/h to jest bardzo źle.

          • 5 2

          • 1,5 metra nakazują przepisy (2)

            Nie ma tam mowy o uzależnieniu odległości od prędkości.

            • 8 2

            • (1)

              Jakie 1,5m skoro są wyznaczone pasy, ciągłe linie. To że nie ma zachowanej bezpiecznej odległości to genialny pomysł rowerowych wojowników. Mi osobiście te pomysły uprzykrzają zarówno jazdę na rowerze jak i samochodem, o co tu chodzi?!

              • 0 1

              • normalne 1,5m

                pasy i linie ciągłe obowiązują niezależnie. Nie masz miejsca na wyprzedzanie = nie wyprzedzasz.

                • 0 0

          • w slalom wpada celowo

            żeby wyłudzić odszkodowanie i trochę blachosmrodziarzowi obniżyć wartość jego rydwanu

            • 0 10

        • On chyba żartował.

          • 0 0

    • linia ciągła to akurat nie problem. można przymknąć oko. (1)

      Gorzej że większość kierowców znaczy kierofc zyków wyprzedza na przejściu dla pieszych! To prawdziwa plaga! Tym należałoby się zająć.

      • 2 1

      • A widziałeś kiedyś rowerowczyków? Ciśniecie przez przejście gdy przechodzą po nim piesi albo jest czerwone światło to ich specjalność.

        • 0 0

  • to nie jest reorganizacja! (1)

    zwykle malowanie pasow, klasyka gdynska, metoda bialej farby i pedzla

    • 38 5

    • No i bardzo dobrze!

      milion razy lepsze rozwiązanie niż esy floresy na chodniku

      • 2 6

  • Przekleństwo (13)

    Na Karwinach przy ul. Brzechwy nowe ścieżki rowerowe uprzykrzają życie zmotoryzowanym a rowerzystów tam brak.
    Trzeba pomyśleć nim się coś zrobi ale władzm Gdyni to od dawna nie wychodzi...
    I chyba następnym projektem BO powinno być zlikwidowanie tej ścieżki.

    • 80 33

    • w całej Gdyni nadmiar samochodów uprzykrza życie wszystkim kierowcom (3)

      a także pozostałym mieszkańcom tego pięknego skądinąd miasta o dużym potencjale rozwoju.

      • 18 18

      • Dużym potencjałem ale nie dla rowerzystów. Czego przykładem jest właśnie ul. Brzechwy gdzie dokładnie widać, że duża wysokość odstrasza rowerzystów.

        • 15 3

      • a może... (1)

        trzeba zabrać ludziom samochody? Tak około 50%...

        • 8 14

        • Coś jeszcze, towarzyszu? Rozstrzelać burżujów?

          • 5 2

    • Nie to miejsce

      Kiedy władze Trójmiasta sobie uzmysłowią, że geografia nie sprzyja miastom dla rozwoju komunikacji rowerowej. Za duża różnica w wysokościach.

      Rowekiem można sobie jeździć z jednego końca Śródmieścia na drugi.

      Dla mieszkańców odleglejszych dzielnic powrót jest już wyzwaniem.

      Może Oficer Rowerowy się przeprowadzi z Redłowa na Witomino, Chwarzno bądź Karwiny ciekawe jak szybko by mu się znudziło jeżdżenie codziennie rowerkiem do pracy.

      Dużo leprzym rozwiązaniem jest inwestowanie w ścieżki rowerowe w Trojmiejskim Parku Krajobrazowym.

      • 11 2

    • bo rowerzyści nie muszą korzystać ze ścieżek dla rowerów (4)

      mają pełne prawo poruszać się po jezdni

      • 3 9

      • To co koniec z malowaniem ścieżek rowerowych? :)

        • 8 1

      • Znajomość PoRD, poziom rowerofczyk... (2)

        Jak jest ścieżka rowerowa, to masz z niej korzystać!

        • 3 4

        • (1)

          Ścieżkę to sobie możesz wciągnąć... Jak jest DDR - czyli w Gdyni chodnik z nakazem jazdy - to niestety musi nim jechać.

          • 0 1

          • Jeśli znajduje się po prawej stronie jezdni

            Rowerzystę, jak każdego uczestnika ruchu, obowiązuje oznakowanie po jego prawej stronie

            • 2 0

    • zgadzam się (1)

      Do tego ten pojedynczy garb (jadąc w górę) wali w zawieszenie nawet przy 5km/h. Kto wymyślił tą martwą ścieżkę rowerową? Jeżdżę lub przechodzę tam codziennie i jeszcze nie widziałem tam roweru.

      • 12 7

      • Nikt tam nie widział rowerzysty

        • 6 2

    • nadmiar samochodów uprzykrza życie wszystkim

      i co z tego?

      • 0 0

  • to co zrobiono na legionów to jest chore (1)

    • 43 10

    • Zgadzam się, główne ulice

      zostawmy dla aut a takie pasy to w strefach 30 itp.

      • 2 11

  • Szczur robić więcej ścieżek rowerowych na najruchliwszych skrzyżowaniach Gdyni to będzie więcej wypadków śmiertelnych z udziałem rowerzystów twoja kadencja dobiega konca

    • 24 6

  • malowanie to mocna strona gdyni ;) (1)

    niech robia lepsze to niz nic tylko aby fakturki nie byly za milioooooony

    • 26 6

    • Byle nie na chodniku

      Pasy na jezdni sa ok

      • 4 8

  • Brawo Gdynia (1)

    Gdyby inne miasta brały z was przykład to byśmy mieli całą Polskę w farbie.

    • 26 1

    • Malowanie pasów w Gdyni.

      Swój wygrał przetarg i teraz trzeba mu organizować robotę.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane