• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z problemów Mevo będą tłumaczyć się na specjalnej sesji

Ewelina Oleksy
2 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (250)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Radni chcą wyjaśnień ws. Mevo 2.0 od urzędników odpowiedzialnych za system. W poniedziałek w tej sprawie odbędzie się specjalna sesja. Radni chcą wyjaśnień ws. Mevo 2.0 od urzędników odpowiedzialnych za system. W poniedziałek w tej sprawie odbędzie się specjalna sesja.

- Miarka ws. rowerów Mevo się przebrała, oczekujemy wyjaśnień i konkretnych odpowiedzi na pytania - mówią gdańscy radni PiS. Na ich wniosek w poniedziałek, 5 czerwca, odbędzie się nadzwyczajna sesja w tej sprawie. Ma na niej zostać przedstawione m.in. rozliczenie Mevo 1.0 oraz informacja o sytuacji Mevo 2.0.





Czekasz na uruchomienie systemu Mevo 2.0?

Nadzwyczajna sesja Rady Miasta Gdańska ws. rowerów Mevo 2.0 rozpocznie się w poniedziałek o godz. 14.

W porządku obrad są dwa wystąpienia:

  1. wystąpienie prezydent Aleksandry Dulkiewicz, która jest też wiceprezesem rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, odpowiedzialnego za Mevo,
  2. wystąpienie Michała Glasera, prezesa zarządu OMGGS.


Sesję zwołano na wniosek radnych klubu PiS.

- Zdecydowaliśmy się zawnioskować o sesję nadzwyczajną ws. systemu Mevo, bo władze miasta jak ognia unikają tego tematu i chowają głowy w piasek, gdy zadajemy pytania w formie interpelacji. W poniedziałek nie uciekną od pytań w tej sprawie - mówi Przemysław Majewski, radny PiS. - Szczątkowe odpowiedzi prezesa Glasera na konferencjach prasowych, brak odpowiedzi na nasze interpelacje tylko potęgują wątpliwości wokół wdrożenia tego systemu. Prezydent Dulkiewicz jest wiceprezesem rady OMGGS, dlatego liczymy, że wraz z prezesem Glaserem odpowie na nasze pytania, w tym o: rozliczenie finansowe i materialne systemu Mevo 1.0, o dotychczasowe koszty systemu Mevo 2.0, o treść umowy z operatorem, o zarobki osób odpowiedzialnych za wdrożenie roweru metropolitalnego i wiele innych związanych z przyszłym funkcjonowaniem systemu wartego 159 mln zł.
Porządek nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Gdańska ws. Mevo. Porządek nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Gdańska ws. Mevo.
Jak dodaje Majewski, "mieszkańcy mają prawo wiedzieć, dlaczego tworzony od ponad 10 lat system działał zaledwie kilka miesięcy, a na przygotowania wydano już wiele milionów z publicznej kasy".

- Zachęcam, by być w poniedziałek w Radzie Miasta i zadawać pytania, które jako radni chętnie przedstawimy - mówi Majewski.


Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.



Przypomnijmy: system Mevo 1.0 upadł jesienią 2019 r. Wtedy zerwana została umowa z operatorem systemu, który ogłosił upadłość. Wielu użytkowników do dziś nie odzyskało pieniędzy za wykupione abonamenty.

Od tego czasu trwają próby wskrzeszenia systemu roweru miejskiego, obejmującego nie tylko Trójmiasto, ale w sumie 16 gmin metropolii.

W kwietniu tego roku rozpoczęły się testy rowerów Mevo 2.0. Urzędnicy OMGGS zapowiadali, że jeśli wypadną pomyślnie, pierwsze rowery zostaną uruchomione już w lipcu.

Testy wypadły jednak daleko od "pomyślnie" i ostatecznie zostały przerwane.

W Szwecji się nie udało



Gwoździem do trumny okazało się być zawieszenie funkcjonowania systemu rowerów miejskich w Sztokholmie - takich samych (tego samego operatora) jak te w Gdańsku. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu). W Szwecji niedawno rozwiązano umowę z operatorem.



Prezes Glaser poinformował, że w związku z tym Mevo 2.0 będzie w Gdańsku opóźnione. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy rowery zaczną działać.

- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - powtarzał Glaser na konferencji prasowej na początku maja tego roku.
Mevo w lipcu nie ruszy. Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"

Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?



Pod koniec maja, także na konferencji prasowej, władze OMGGS ogłosiły, że rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w sierpniu, ale rowery elektryczne trzeba wymienić i dostarczy je nowa firma-Segway.

- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniała Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery od firmy Segway są bezpieczne.
  • Tak ostatecznie mają wyglądać nowe rowery Mevo.
  • Na sesji głos zabierze Michał Glaser, szef Obszaru Metropolitalnego Gdańsk Gdynia Sopot, odpowiedzialnego za Mevo.

Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"



Z rezerwą do pomysłu zwołania nadzwyczajnej sesji ws. problemów Mevo podchodzą radni Koalicji Obywatelskiej, największego klubu w Radzie Miasta Gdańska.

- Temat Mevo jest ważny, ale mamy nieodparte wrażenie, że wniosek PiS o sesję nadzwyczajną w tej sprawie był tylko próbą przykrycia niewygodnej dla PiS sesji nadzwyczajnej w sprawie pyłu węglowego - komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO.


Specjalna sesja ws. szkodliwości pyłu węglowego z terenów portowych odbyła się w ostatni czwartek.

Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego

Po kilku godzinach dyskusji radni przyjęli na niej apel do władz państwa o natychmiastowe działania, które zminimalizują uciążliwość przeładunków w Porcie Gdańsk. Radni PiS nie poparli apelu - wstrzymali się od głosu. Na sesji nie pojawili się zaproszeni przedstawiciele rządu i władz portu.

Miejsca

Opinie (250) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Ciekawe (1)

    Jakie będą tłumaczenia.

    • 3 0

    • Pokrętne i od tyłu.

      • 0 0

  • Jakoś tydzień temu czytałem o nagrodach finansowych w magistracie.

    • 0 0

  • (1)

    Będzie livestream z tej sesji?

    • 4 0

    • Chyba pey per view. Przecież hajs się zgadzać musi;)

      • 0 0

  • Elektryk w Gdańsku, który ma górny oraz dolny taras i w ogóle jest trochę górzysty, to dobre rozwiązanie. (2)

    Tyle że:
    a) trzeba się znać na technice, oraz
    b) mieć odpowiednie środki pieniężne.
    Jeżeli dzisiaj dopłaca się ludziom do kupowanych samochodów elektrycznych, to tym bardziej powinno się wspierać rower elektryczny w systemie sharingowym, którego ślad węglowy jest niewielkim procentem pozostawianego przez samochody.
    Ale żeby to robić to trzeba mieć:
    a) jaja, oraz
    b) pomyślunek, oraz
    c) umiejętność spójnej i logicznej narracji.
    Brak tych trzech elementów wychodzi nie tylko przy Mevo, ale i przy Fali, która jest dobrym pomysłem ale pod obecnym kierownictwem może być totalnym fakapem.

    • 2 2

    • a co ze śladem węglowym wyprodukowania takiego roweru lub auta i baterii do niego ?

      wiesz gdzie się produkuje i pozyskuje metale do produkcji magnesów neodymowych do takich rowerów ?

      Ta cała elektromobilność to zwykłe pranie mózgu naiwnym ludziom w celu zwiększenia rozdymanej jak balon konsumpcji w imię ideologi opartej o klimatyczne kłamstwa. Pożegnanie się z ropą na rzecz eksploatacji natury z metali ziem rzadkich może okazać się dużo gorsze w skutkach niż to co zrobione w czasie epoki industrialnej.

      • 0 0

    • Miasto nie zapewnia żadnej dobrej trasy rowerowej między dolnym a górnym tarasem, czyli niezbyt wspiera takie przejazdy. Więc tłumaczenie się "muszą być elektryki bo jest górny taras" to tylko zasłona dymna. Do tego tysiące ludzi podjeżdżają codziennie na rowerach bez silników, znaczy się da i bez tego.

      • 1 0

  • facet powalil mevo 1.0 i powinien być pożegnany za porozumieniem stron, a nie wydawać oświadczenia w sprawie wtopy 2.0

    Urzędy są przepełnione ludzmi, którym brak jakichkolwiek kompetencji i to co widzimy to są skutki niekompetencji. Lekarstwo na tą patologie jest jedno, wszystkich wywalić i zatrudnić połowę mniej ludzi ale wykwalifikowanych i odpowiednio wynagradzanych, którym przede wszystkim chce się pracować. Inna sprawa, że tworzenie systemu opartego o rower elektryczny jest absurdalne. Po co wogole ten rower skoro nikomu się nie chce pedałować tak jak urzednikom pracować. Za te utopione do tej pory pieniądze można było równie dobrze każdemu mieszkańcowi kupić nowy rower....

    • 0 0

  • No

    Już widzę jak się nam Olka tłumaczy.... śmiechu warte. Na pocieszenie niech jakis festyn dla teczowych zrobi to zapomnimy o sprawie.

    • 0 0

  • Bardzo proszę o zwrot potraconego podatku, który sobie wzieliscie na to mevo.... wymiana na inne?!?!? Czyli znowu z mojego podatku tak? A co zrobicie z tymi rowerami, które już macie? Za kolejny kawałek moich podatków trzeba będzie je wywieźć, zutylizowac.... no bawicie się tam dobrze w tym magistracie... władanie miastem nie metoda prób i błędów!!!!!

    • 0 0

  • bojanowo (4)

    a na PIS gadają ,że marnotrawią pieniądze. Ta sama ekipa banda decydentów,

    • 24 5

    • Nie przesadzaj (3)

      Tutaj mowa o drobniakach a nie o pieniądzach. Zobacz na pćimskiego wójta jak Polaków dyma i co i nic!

      • 2 7

      • Mowa o drobniakach?

        Na MEVO i FALĘ poszło już cztery razy tyle co na wybory kopertowe

        • 0 0

      • Jest ta drobna (nie zawsze dobra) różnica, że potrafi zrealizować to, co zapowiada. (1)

        Czyli milion lat świetlnych od mevo.

        • 2 0

        • I na tym polega całe nieszczęście, że tak skutecznie rozkrada i marnotrawi góry publicznych pieniędzy.

          • 1 0

  • Jakim prawem dopuszczono (7)

    Tego samego operatora, który się nie sprawdził do drugiego przetargu bez rozliczenia wtopy z pierwszego?

    • 82 15

    • Ale o czym Ty piszesz? (1)

      Przecież wybrano innego operatora!

      • 20 5

      • O czym ty piszesz? wybrano? tak , dopuszczono do wyboru to co innego. czytanie ze zrozumieniem leży....

        • 0 0

    • a co to za brednie ?

      operatorem pierwszego systemu był Nextbike

      • 1 0

    • Sza. Nie pytaj. Bo go lubili??

      • 1 2

    • (1)

      Ale przecież pierwszym operatorem był Nextbike, nie ten co jest teraz xD

      • 6 2

      • To nieważne, Rogerki i Andrzejki wiedzą lepiej co pisać

        Nikt im nie będzie mówić, że czarne jest czarne...

        • 6 5

    • Tym powinna zająć się prokuratura i to nie zwłocznie!

      Zwykłych obywateli się gania za bzdury wymyślone przez system a tacy sobie robią co chcą i maja wszystkie konsekwencje w ........!

      • 12 3

  • (1)

    Szkoda że przyprawie pyłu z portu tyle zapału nie mają

    • 9 1

    • Puste krzesła o czymś świadczą.....

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane