- 1 Czy Arka się pozbiera i awansuje? (208 opinii)
- 2 Czy Lechia zrobi limit w młodzieżowcach? (59 opinii)
- 3 Trefl blisko największego sukcesu od 12 lat (8 opinii) LIVE!
- 4 Momoa spotkał się z Michalczewskim (66 opinii)
- 5 Bez gdańskich wioseł na IO Paryż 2024
- 6 Wywiad z nowym trenerem Trefla (9 opinii)
Z problemów Mevo będą tłumaczyć się na specjalnej sesji
- Miarka ws. rowerów Mevo się przebrała, oczekujemy wyjaśnień i konkretnych odpowiedzi na pytania - mówią gdańscy radni PiS. Na ich wniosek w poniedziałek, 5 czerwca, odbędzie się nadzwyczajna sesja w tej sprawie. Ma na niej zostać przedstawione m.in. rozliczenie Mevo 1.0 oraz informacja o sytuacji Mevo 2.0.
- Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
- W Szwecji się nie udało
- Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
- Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
W porządku obrad są dwa wystąpienia:
- wystąpienie prezydent Aleksandry Dulkiewicz, która jest też wiceprezesem rady Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, odpowiedzialnego za Mevo,
- wystąpienie Michała Glasera, prezesa zarządu OMGGS.
Sesję zwołano na wniosek radnych klubu PiS.
- Zdecydowaliśmy się zawnioskować o sesję nadzwyczajną ws. systemu Mevo, bo władze miasta jak ognia unikają tego tematu i chowają głowy w piasek, gdy zadajemy pytania w formie interpelacji. W poniedziałek nie uciekną od pytań w tej sprawie - mówi Przemysław Majewski, radny PiS. - Szczątkowe odpowiedzi prezesa Glasera na konferencjach prasowych, brak odpowiedzi na nasze interpelacje tylko potęgują wątpliwości wokół wdrożenia tego systemu. Prezydent Dulkiewicz jest wiceprezesem rady OMGGS, dlatego liczymy, że wraz z prezesem Glaserem odpowie na nasze pytania, w tym o: rozliczenie finansowe i materialne systemu Mevo 1.0, o dotychczasowe koszty systemu Mevo 2.0, o treść umowy z operatorem, o zarobki osób odpowiedzialnych za wdrożenie roweru metropolitalnego i wiele innych związanych z przyszłym funkcjonowaniem systemu wartego 159 mln zł.
Jak dodaje Majewski, "mieszkańcy mają prawo wiedzieć, dlaczego tworzony od ponad 10 lat system działał zaledwie kilka miesięcy, a na przygotowania wydano już wiele milionów z publicznej kasy".
- Zachęcam, by być w poniedziałek w Radzie Miasta i zadawać pytania, które jako radni chętnie przedstawimy - mówi Majewski.
Czarne chmury nad Mevo od 2019 r.
Przypomnijmy: system Mevo 1.0 upadł jesienią 2019 r. Wtedy zerwana została umowa z operatorem systemu, który ogłosił upadłość. Wielu użytkowników do dziś nie odzyskało pieniędzy za wykupione abonamenty.
Od tego czasu trwają próby wskrzeszenia systemu roweru miejskiego, obejmującego nie tylko Trójmiasto, ale w sumie 16 gmin metropolii.
W kwietniu tego roku rozpoczęły się testy rowerów Mevo 2.0. Urzędnicy OMGGS zapowiadali, że jeśli wypadną pomyślnie, pierwsze rowery zostaną uruchomione już w lipcu.
W Szwecji się nie udało
Gwoździem do trumny okazało się być zawieszenie funkcjonowania systemu rowerów miejskich w Sztokholmie - takich samych (tego samego operatora) jak te w Gdańsku. Powodem wycofania rowerów z ulic stolicy Szwecji były kłopoty z pękającymi ramami rowerów, a wcześniej z kablami zasilającymi i bateriami (dochodziło do ich zapłonu). W Szwecji niedawno rozwiązano umowę z operatorem.
Prezes Glaser poinformował, że w związku z tym Mevo 2.0 będzie w Gdańsku opóźnione. Nie potrafił jednak odpowiedzieć na pytanie, kiedy rowery zaczną działać.
- Wierzymy, że inauguracja nastąpi jeszcze w tym roku - powtarzał Glaser na konferencji prasowej na początku maja tego roku.
Mevo w lipcu nie ruszy. "Wierzymy, że nastąpi to w tym roku"
Wymiana rowerów. Ruszą w sierpniu?
Pod koniec maja, także na konferencji prasowej, władze OMGGS ogłosiły, że rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć jeszcze w sierpniu, ale rowery elektryczne trzeba wymienić i dostarczy je nowa firma-Segway.
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniała Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery od firmy Segway są bezpieczne.
Radny KO: "to próba przykrycia sesji o pyle węglowym"
Z rezerwą do pomysłu zwołania nadzwyczajnej sesji ws. problemów Mevo podchodzą radni Koalicji Obywatelskiej, największego klubu w Radzie Miasta Gdańska.
- Temat Mevo jest ważny, ale mamy nieodparte wrażenie, że wniosek PiS o sesję nadzwyczajną w tej sprawie był tylko próbą przykrycia niewygodnej dla PiS sesji nadzwyczajnej w sprawie pyłu węglowego - komentuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – mieszkania do kupienia w najbardziej zielonych dzielnicach Gdańska
Specjalna sesja ws. szkodliwości pyłu węglowego z terenów portowych odbyła się w ostatni czwartek.
Tak dla portu! Nie dla pyłu! - radni przyjęli apel ws. pyłu węglowego
Po kilku godzinach dyskusji radni przyjęli na niej apel do władz państwa o natychmiastowe działania, które zminimalizują uciążliwość przeładunków w Porcie Gdańsk. Radni PiS nie poparli apelu - wstrzymali się od głosu. Na sesji nie pojawili się zaproszeni przedstawiciele rządu i władz portu.
Miejsca
Opinie (250) 9 zablokowanych
-
2023-06-03 09:22
Opinia wyróżniona
(4)
Pracę nad Mevo tyle trwają i tyle jest wokół nich zamieszania, że tak jak faktycznie korzystałam z rowerów jak były kiedyś i czekałam aż wrócą to już mi się zdążyło odechcieć korzystać.
- 52 1
-
2023-06-03 23:13
Za chwile koryto o nazwie mevo bedzie zywic wybrancow pelna dekade.
- 3 1
-
2023-06-03 17:39
to mevo jest tak samo potrzebne
jak wrak tupolewa.
- 5 3
-
2023-06-03 11:42
to mevo to tak samo jakby zrobili projekt "tramwaje na tory"
bez sensu strata mojej kasy
- 8 0
-
2023-06-03 11:06
Tak jak pisałem wczesniej za zmiane rowerów zaplacimy my mieszkacy!!
Wypadałoby zapytać, kto dopłaci operatorowi różnicę między 108 mln a 160 mln, jeśli system nie będzie przynosił zakładanych przez OMGGS wpływów od użytkowników? Otóż dopłaci ją operatorowi z naszych podatków właśnie Obszar. Żonglowanie argumentami wprowadzającymi w błąd, niestety, staje się w tym przypadku tradycją. Dla przykładu, na pierwszej
Wypadałoby zapytać, kto dopłaci operatorowi różnicę między 108 mln a 160 mln, jeśli system nie będzie przynosił zakładanych przez OMGGS wpływów od użytkowników? Otóż dopłaci ją operatorowi z naszych podatków właśnie Obszar. Żonglowanie argumentami wprowadzającymi w błąd, niestety, staje się w tym przypadku tradycją. Dla przykładu, na pierwszej konferencji w sprawie opóźnienia uruchomienia Mevo 2.0 usłyszeliśmy, że to mieszkańcy podjęli decyzję, aby Mevo było elektryczne". Pierwsze słyszę o takich konsultacjach i decyzji mieszkańców". Narrację przerzucającą odpowiedzialność za porażkę Mevo 1 i 2 na mieszkańców uważam za bulwersującą. A przecież jeszcze w dniu startu Mevo 1 dyrektor Glaser nie miał wątpliwości, komu zawdzięczamy innowacyjne, elektryczne Mevo" i osobiście wskazał polityka OMGGS odpowiedzialnego za ten pomysł.
tekst z wywiadu Rogera- 12 0
-
2023-06-02 22:10
Opinia wyróżniona
Ja to się chyba tego mevo nigdy już nie doczekam... ech (8)
czas kupić chyba samemu rower, bo te kupione z moich podatków zawsze już będą wirtualne....
- 122 4
-
2023-06-03 21:40
Trójmiasto zostało oplanowane przez tysiace hulajnug które sa wtej samej cenie a wygodniejsze wiec to bedzie totalna klapa
- 3 1
-
2023-06-03 11:02
Kupili drogi złom i jeszcze sie tym chwala (1)
Rower oceniam negatywnie. Jest to znany model, który jeździ w wielu systemach flotowych (komercyjnych), także w Polsce. Jest ciężki, a co za tym idzie nieporęczny. To, że jest drogi, nie oznacza automatycznie, że jest dobry do takiego zastosowania. Wielu operatorów flot komercyjnych wycofuje się z użytkowania tego modelu z uwagi na jego wady.
Rower oceniam negatywnie. Jest to znany model, który jeździ w wielu systemach flotowych (komercyjnych), także w Polsce. Jest ciężki, a co za tym idzie nieporęczny. To, że jest drogi, nie oznacza automatycznie, że jest dobry do takiego zastosowania. Wielu operatorów flot komercyjnych wycofuje się z użytkowania tego modelu z uwagi na jego wady. Pełne opony w połączeniu z gigantyczną masą 40 kg spowodują dodatkowo, że rowery będą szybko niszczone przez uderzenia w krawężniki, bo nie da się podrzucić przedniego koła tak ciężkiej konstrukcji. Z kolei argumenty rzeczoznawcy to kwestie trzeciorzędne, zwłaszcza z punktu widzenia użytkownika. Np. wodoodporność w tego typu sprzęcie powinna być oczywistością.
- 7 0
-
2023-06-03 20:15
Głupi pomysł.
Tylko zabrali miejsca parkingowe i rejony chodników na te głupie stojaki dla rowerów Mevo. W Gdyni do dzisiaj stoją i są też tabliczki.
- 4 1
-
2023-06-03 00:42
Według PO dwa razy obiecać, to jak raz...dotrzymać
Szybciej doczekam lotu w kosmos niż...Mevo
- 22 6
-
2023-06-02 22:55
Jeśli masz gdzie trzymać to nigdy bym nie czekał na mevo (3)
Szkoda kasy, nerwów, i czasu na mevo. Patrzmy realnie co się dzieje, ja kupiłem sobie porządny rower 6 lat tumu i zrobiłem nim bezawaryjne kilka tysięcy, polecam takie coś dla niezdecydowanych.
- 20 0
-
2023-06-03 20:13
Budowanie po taniości.
Do niedawna w każdym normalnym budynku w mieście były piwnice, suszarnie i wózkarnie, a nie jakieś komórki lokatorskie za dopłatą. I ta tam trzymam rowery.
- 5 0
-
2023-06-03 12:57
No ale mevo działa trochę inaczej (1)
Przede wszystkim nie musisz się martwić o to, że zostawiasz gdzieś rower. Możesz pojechać w jedną stronę, wypić piwo i wrócić komunikacją/taxą, nie musisz go przechowywać i martwić się o konserwację, ze wspomaganiem elektrycznym ułatwią dostanie się na górny taras. Jasne, że mają też dużo wad, jak np dostępność, ale zainteresowanie jakim cieszyło się mevo 1 i hulajnogi elektryczne, pokazują, że zapotrzebowanie jest. Ja się na wielu trasach chętnie przesiądę z samochodu na rower miesjki
- 4 5
-
2023-06-03 21:41
POkemon komu ty te brednie wciskasz co
- 6 2
-
2023-06-02 20:46
Opinia wyróżniona
Mevo odleciało niczym mewa... (7)
Najwyraźniej taka jego natura, piękna i interesująca tylko z daleka, krzykliwa lecz zupełnie nieuchwytna...
- 135 4
-
2023-06-02 21:55
Ja tam nie lubię mew
- 6 4
-
2023-06-02 21:44
Ja tam lubię czytać (2)
O sukcesach koalicji obywatelskiej. Trochę ich jest. Chociaż za jeden ich popieram, za gnębienie kierowców. Ci to przeginają na każdym rogu.
- 4 15
-
2023-06-02 22:10
kierowcy sami sobie najbardziej utrudniają życie (1)
najlepsze warunki jeżdżenia samochodem występują w Holandii: mieszkańcy poruszający się na małe odległości wybierają raczej rower - dużo mniej terenochłonny od samochodu środek lokomocji. Kierowcy nie muszą więc konkurować z innymi kierowcami o miejsca na jezdni lub na parkingu, a infrastruktura uliczna i parkingowa nie jest przewymiarowana, jak w wielu miejscach w Trójmieście.
- 5 10
-
2023-06-03 20:19
Bo w holenderskich miastach wszędzie jest blisko i na dodatek po płaskim, a wiesz ile rowerów utopiono w kanałach? U nas też inaczej się jedzie rowerem po Żuławach, a inaczej z centrum do dzielnic położonych na wzgórzach morenowych w Trójmieście.
- 5 0
-
2023-06-02 21:00
Szpilek (2)
Chyba jeden z piękniejszych postów na Trójmiasto.pl
Wzruszyłem się .
Niesamowite... hihi-haha- 15 4
-
2023-06-03 10:53
(1)
Podpisywanie się u góry posta to chyba lekka megalomania, co, panie "hihi-haha"?
- 4 1
-
2023-06-03 13:09
Kolega po prostu zna swoją wartość...
- 1 1
Wszystkie opinie
-
2023-06-04 08:26
Ciekawe (1)
Jakie będą tłumaczenia.
- 3 0
-
2023-06-05 18:05
Pokrętne i od tyłu.
- 0 0
-
2023-06-05 17:49
Jakoś tydzień temu czytałem o nagrodach finansowych w magistracie.
- 0 0
-
2023-06-04 10:51
(1)
Będzie livestream z tej sesji?
- 4 0
-
2023-06-05 17:44
Chyba pey per view. Przecież hajs się zgadzać musi;)
- 0 0
-
2023-06-04 04:25
Elektryk w Gdańsku, który ma górny oraz dolny taras i w ogóle jest trochę górzysty, to dobre rozwiązanie. (2)
Tyle że:
a) trzeba się znać na technice, oraz
b) mieć odpowiednie środki pieniężne.
Jeżeli dzisiaj dopłaca się ludziom do kupowanych samochodów elektrycznych, to tym bardziej powinno się wspierać rower elektryczny w systemie sharingowym, którego ślad węglowy jest niewielkim procentem pozostawianego przez samochody.
Ale żeby to robić to trzeba mieć:
a) jaja, oraz
b) pomyślunek, oraz
c) umiejętność spójnej i logicznej narracji.
Brak tych trzech elementów wychodzi nie tylko przy Mevo, ale i przy Fali, która jest dobrym pomysłem ale pod obecnym kierownictwem może być totalnym fakapem.- 2 2
-
2023-06-05 16:46
a co ze śladem węglowym wyprodukowania takiego roweru lub auta i baterii do niego ?
wiesz gdzie się produkuje i pozyskuje metale do produkcji magnesów neodymowych do takich rowerów ?
Ta cała elektromobilność to zwykłe pranie mózgu naiwnym ludziom w celu zwiększenia rozdymanej jak balon konsumpcji w imię ideologi opartej o klimatyczne kłamstwa. Pożegnanie się z ropą na rzecz eksploatacji natury z metali ziem rzadkich może okazać się dużo gorsze w skutkach niż to co zrobione w czasie epoki industrialnej.- 0 0
-
2023-06-05 07:02
Miasto nie zapewnia żadnej dobrej trasy rowerowej między dolnym a górnym tarasem, czyli niezbyt wspiera takie przejazdy. Więc tłumaczenie się "muszą być elektryki bo jest górny taras" to tylko zasłona dymna. Do tego tysiące ludzi podjeżdżają codziennie na rowerach bez silników, znaczy się da i bez tego.
- 1 0
-
2023-06-05 16:35
facet powalil mevo 1.0 i powinien być pożegnany za porozumieniem stron, a nie wydawać oświadczenia w sprawie wtopy 2.0
Urzędy są przepełnione ludzmi, którym brak jakichkolwiek kompetencji i to co widzimy to są skutki niekompetencji. Lekarstwo na tą patologie jest jedno, wszystkich wywalić i zatrudnić połowę mniej ludzi ale wykwalifikowanych i odpowiednio wynagradzanych, którym przede wszystkim chce się pracować. Inna sprawa, że tworzenie systemu opartego o rower elektryczny jest absurdalne. Po co wogole ten rower skoro nikomu się nie chce pedałować tak jak urzednikom pracować. Za te utopione do tej pory pieniądze można było równie dobrze każdemu mieszkańcowi kupić nowy rower....
- 0 0
-
2023-06-05 15:21
No
Już widzę jak się nam Olka tłumaczy.... śmiechu warte. Na pocieszenie niech jakis festyn dla teczowych zrobi to zapomnimy o sprawie.
- 0 0
-
2023-06-05 15:18
Bardzo proszę o zwrot potraconego podatku, który sobie wzieliscie na to mevo.... wymiana na inne?!?!? Czyli znowu z mojego podatku tak? A co zrobicie z tymi rowerami, które już macie? Za kolejny kawałek moich podatków trzeba będzie je wywieźć, zutylizowac.... no bawicie się tam dobrze w tym magistracie... władanie miastem nie metoda prób i błędów!!!!!
- 0 0
-
2023-06-02 21:20
bojanowo (4)
a na PIS gadają ,że marnotrawią pieniądze. Ta sama ekipa banda decydentów,
- 24 5
-
2023-06-03 06:15
Nie przesadzaj (3)
Tutaj mowa o drobniakach a nie o pieniądzach. Zobacz na pćimskiego wójta jak Polaków dyma i co i nic!
- 2 7
-
2023-06-05 11:47
Mowa o drobniakach?
Na MEVO i FALĘ poszło już cztery razy tyle co na wybory kopertowe
- 0 0
-
2023-06-03 09:05
Jest ta drobna (nie zawsze dobra) różnica, że potrafi zrealizować to, co zapowiada. (1)
Czyli milion lat świetlnych od mevo.
- 2 0
-
2023-06-04 04:29
I na tym polega całe nieszczęście, że tak skutecznie rozkrada i marnotrawi góry publicznych pieniędzy.
- 1 0
-
2023-06-02 20:14
Jakim prawem dopuszczono (7)
Tego samego operatora, który się nie sprawdził do drugiego przetargu bez rozliczenia wtopy z pierwszego?
- 82 15
-
2023-06-02 20:28
Ale o czym Ty piszesz? (1)
Przecież wybrano innego operatora!
- 20 5
-
2023-06-05 10:01
O czym ty piszesz? wybrano? tak , dopuszczono do wyboru to co innego. czytanie ze zrozumieniem leży....
- 0 0
-
2023-06-03 13:23
a co to za brednie ?
operatorem pierwszego systemu był Nextbike
- 1 0
-
2023-06-03 07:36
Sza. Nie pytaj. Bo go lubili??
- 1 2
-
2023-06-03 01:25
(1)
Ale przecież pierwszym operatorem był Nextbike, nie ten co jest teraz xD
- 6 2
-
2023-06-03 03:01
To nieważne, Rogerki i Andrzejki wiedzą lepiej co pisać
Nikt im nie będzie mówić, że czarne jest czarne...
- 6 5
-
2023-06-02 21:22
Tym powinna zająć się prokuratura i to nie zwłocznie!
Zwykłych obywateli się gania za bzdury wymyślone przez system a tacy sobie robią co chcą i maja wszystkie konsekwencje w ........!
- 12 3
-
2023-06-03 07:18
(1)
Szkoda że przyprawie pyłu z portu tyle zapału nie mają
- 9 1
-
2023-06-04 13:03
Puste krzesła o czymś świadczą.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.