• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nabrzeże Indyjskie. Rusza przebudowa w Porcie Gdynia

VIK
27 grudnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (28)
Prace na nabrzeżu Indyjskim potrwają do końca 2024 r. Prace na nabrzeżu Indyjskim potrwają do końca 2024 r.

Grupa NDI przebuduje nabrzeże IndyjskieMapka w Porcie Gdynia. Generalny wykonawca ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu, ale już po 16 miesiącach, czyli w kwietniu 2024 r., odda do użytkowania pierwszy z odcinków inwestycji.



Zadaniem NDI jest przebudowa nabrzeża Indyjskiego na długości ok. 540 m, polegająca przede wszystkim na jego poszerzeniu o 6 m. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych, stalowych grodzic oraz pali rurowych. W ramach inwestycji należy wykonać m.in. demontaż wyposażenia hydrotechnicznego nabrzeża, rozbiórki oczepu żelbetowego, torowiska oraz umocnienia dna.

Terminal Zbożowy. Jeszcze poczekamy na wybór dzierżawcy Terminal Zbożowy. Jeszcze poczekamy na wybór dzierżawcy
Obszar objęty inwestycją zostanie oczyszczony z niewybuchów i pogłębiony do rzędnej -15,5 m, tak aby umożliwić dostęp do nabrzeża masowcom przypływającym do Portu Gdynia. Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz tzw. kosza przyjęciowego. Istniejące estakady zostaną wydłużone, a stanowiska przeładunkowe obsługujące statki zostaną przeniesione.

Bałtycki Terminal Zbożowy. Dzierżawca rezygnuje z powodu remontu nabrzeża Bałtycki Terminal Zbożowy. Dzierżawca rezygnuje z powodu remontu nabrzeża

To niejedyne przedsięwzięcie, jakie NDI realizuje obecnie w Porcie Gdynia. Od lipca tego roku prowadzi także modernizację nabrzeża Holenderskiego, gdzie do wykonania jest m.in. przebudowa nawierzchni kolejowo-drogowej wraz z uzbrojeniem oraz budowa sieci, która zasili żurawie portowe na tamtejszym nabrzeżu. To zadanie ma wykonać do końca 2023 r.

- Cieszymy się z podpisania kolejnego kontraktu w Porcie Gdynia. Nasza kadra poradziła sobie doskonale z pracami przy placach przeładunkowo-składowych, które zakończyliśmy w terminie, a teraz pracujemy już przy przebudowie nabrzeża Holenderskiego. Kolejny projekt pozwoli na większe wykorzystanie doświadczenia naszej kadry w pracach hydrotechnicznych i stanowi znakomite uzupełnienie naszego portfela w tej branży na kolejne lata - mówi Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes Grupy NDI.
Generalny wykonawca ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu, ale już po 16 miesiącach odda do użytkowania pierwszy z odcinków inwestycji.

- Dzięki modernizacji to nabrzeże będzie przygotowane do tego, żeby przyjmować ładunki zboża przy nabrzeżu głębokowodnym. Dzięki temu Port Gdynia będzie mógł utrzymać pierwszeństwo w basenie Morza Bałtyckiego, jeżeli chodzi o przeładunki zboża - mówi Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
VIK

Miejsca

Opinie (28) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • PO co rząd inwestuje w rozbudowę portu? (3)

    • 4 34

    • Kasa chłopczyku kasa

      • 4 1

    • Są przecież porty w Niemczech

      • 7 2

    • Inwestycja

      A w co Twoim zdaniem Rząd powinien inwestować?

      • 2 1

  • Wszystko sprzedali. Nawet nabrzeże oddali Hindusom ;) (1)

    • 8 29

    • Wydzierżawili :)

      Czyli będą dostawać cały czas kasę.

      • 9 1

  • I bardzo dobrze (3)

    Port się rozwija i tak powinno być

    • 50 0

    • To cieszy !

      Polskie porty mają tętnić życiem i odprowadzać podatki do kasy państwa Polskiego a ludzie mieć tam godną pracę.

      • 6 0

    • uwierz...

      Sa gremia, ktore maja inne widzenie spraw...

      • 2 1

    • może powinno, ale nie wszystkim to odpowiada

      "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

      • 1 2

  • Za Tuska tylko likwidacja była i oddawanie za grosze (3)

    Nawet PKP Energetykę sprzedali tuż przed przegranymi wyborami w 2015 i teraz kolej za prąd płaci zagranicznym właścicielom. Aferzysci i łajdacy, Polacy mieli być zbieraczami szparagów pod Berlinem

    • 21 24

    • A kto kaczy łbie oddał stocznie? (1)

      • 9 7

      • prezes z Radomia

        i przekazał Synergii...

        Gdyńską też załatwił na amen, że tylko przyszło złom sprzedawać.
        Ale senator Misiak przy tym się pożywił...

        • 6 1

    • Pewnie Kaczyński cię oświecił.

      • 3 4

  • To skandal jakie to nie ekologiczne natychmiast zablokowac wi skarge pisac do brukseli pewnie POKowcy juz to zrobili (3)

    i podziekowania od putina tez zainkasowali :)

    • 11 12

    • Myślałeś kiedyś serio o szkole ? (1)

      • 2 2

      • W lesie niema szkoły...

        • 0 0

    • Dobrze że robio

      Będzie miejsce na produkcję śmiglowcow polsko ukraińskich , prawda Antoni?

      • 1 0

  • (2)

    A Garsonce nie tylko, że niczego podpisywać nie pozwalaja, to nawet mu teczuszki nie dali potrzymać

    • 10 4

    • Przetłumacz to nam proszę jutro na trzeźwo. (1)

      • 3 10

      • Garsonka jak sądzę, to takie pseudo vce technicznego. Dalej sobie doszukaj i popatrz na zdjecia z "uroczystości" podpisywania

        • 11 0

  • "przebudowa w Porcie Gdynia"

    Ooo!

    Po ile metr apartamentu?
    Indyjskie?
    Będą motywy z Khajuraho?!

    • 4 4

  • Opinia wyróżniona

    Pogłębiają, ale elewator jest zabytkiem (5)

    Konstrukcja nabrzeża była już w zlym stanie dawno temu. Dobrze, że nabrzeże bedzie nowe i basen pogłębiony. Jeszcze zarzad portu powinien załatwić u Glinskiego wykreślenie elewatora zbożowego z rejestru zabytków. Elewator w latach 30 tych był dostosowany do tamtych realiów. Teraz jego technologia i wielkość magazynu/silosów nie pasuje do obecnych realiów. Powinno się go zastąpić nowym elewatorem. Ponadto zwiazki zawodowe dobiły BTZ, który zbankrutował. Ciekawe jak sobie poradzi podczas remontu nabrzeża terminal produktów płynnych Koole, który jest obok zbożowego. Zarząd Portu zawsze dbał o zbożowy, a pozostałe terminale na Indyjskim traktował po macoszemu.

    • 4 4

    • (3)

      Btz zbankrutował? Pojęcia Pan nie masz !

      • 2 0

      • BTZ jest dzierżawiony, ale już nie przez BTZ (2)

        Mam na myśli spółkę BTZ, która już nie dzierżawi terminalu zbożowego, nie terminal o tej samej nazwie. Chyba, że się mylę i źle rozumiem artykuły na Trójmiasto.pl.

        • 0 0

        • Lepiej poczytaj dzieci z bulerbyn analityku... (1)

          niz opierac sie na wiadomosciach 3m... wow!

          • 0 1

          • Jak ktoś nie ma argumentów

            To próbuje obrażać.

            • 0 0

    • Elewator

      Pomyliły Ci się "terminale" kolego. O tym którego masz na myśli jest przy starym Vistalu i jest lekko mówiąc obudowany.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Relacje LIVE

Najczęściej czytane