- 1 Lechia musi wygrać i poczekać na awans (94 opinie)
- 2 Arka narzeka. Trener: Sędzia fatalny (42 opinie)
- 3 Wybrzeże - Polonia. Nowe otwarcie (123 opinie) LIVE!
- 4 IV Liga. Rezerwy Gedanii bez przełamania (2 opinie)
- 5 Arka: remis, kontuzja, czerwona kartka (140 opinii) LIVE!
- 6 Festiwal trójek Trefla w play-off (12 opinii) LIVE!
Rozpoczęła się rozbudowa terminalu Baltic Hub
Oficjalnie rozpoczęto budowę kolejnego głębokowodnego nabrzeża w terminalu kontenerowym Baltic Hub (dawniej DCT) w Gdańsku. Powstanie on w całości na wodzie, a jego zabudowa przylegać będzie do T1, tym samym kontynuując inwestycję na morzu. Rozbudowa ma się zakończyć wiosną 2024 r.
W ramach T3 powstanie nabrzeże głębokowodne o długości 717 m, głębokości 17,5 m oraz plac o powierzchni 36,5 ha. Sam terminal powstanie na wodzie z dala od plaży, ale część infrastruktury towarzyszącej rozrośnie się również na lądzie na 550 m (na wschód), w odległości ponad 300 m od plaży Stogi. Projekt zrealizuje konsorcjum firm: polski Budimex i belgijska firma Dredging International NV. Wartość inwestycji to 470 mln euro. Całość będzie finansowana ze środków własnych Baltic Hub i kredytów zewnętrznych.
To już koniec DCT Gdańsk, teraz będzie Baltic Hub
Otwarcie terminalu dla działalności komercyjnej planowane jest na koniec pierwszej połowy 2024 r., a pełne zakończenie projektu na drugi kwartał 2025 r. Nowe nabrzeże zostanie wyposażone w siedem suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, pracujących na placu kontenerowym.
Postęp prac w Baltic Hub. Polska powiększy się o 36 hektarów
Po rozbudowie Baltic Hub do 2025 r. ma zwiększyć swoje obecne zdolności przeładunkowe z 2,9 mln TEU do 4,5 mln TEU (kontenerów 20-stopowych) rocznie. T3 będzie mógł obsługiwać statki kontenerowe nowej generacji, przypływające na Morze Bałtyckie, zmniejszając odległości żeglugowe dla statków dowozowych i zapewniając polskim oraz regionalnym spedytorom więcej połączeń na świecie.
Opinie (120) 3 zablokowane
-
2022-11-28 22:56
Super! Oby rozwijali się jak najbardziej, to niepowtarzalna szansa na rozwój naszego regionu
- 4 4
-
2022-11-28 23:01
Lipa (1)
Najlepsza plaża miejska nie będzie się do niczego nadawać... O mieszkańcach i środowisku nikt nie myśli. Będzie tylko większy hałas i zanieczyszczenia
- 12 11
-
2022-11-28 23:11
Najgorsza*
- 1 4
-
2022-11-28 23:05
Budimex to nie polska firma
To zagraniczny kapitał
- 5 4
-
2022-11-28 23:24
Gajerki
Po ile kaski za wciśnięcie zielonego guziczka darmozjady
- 4 3
-
2022-11-29 02:29
Sponsoring jako rekompensata (2)
Tak poteżna firma powinna się zintegrować z regionem, z którego czerpie zyski. Ciekawe jaka drużyne sportową zaponsorują w Trójmieście . Może hokej ekstraklasa wróci do nas .Na południu Europy gdzie woża te kontenery jest to sport bardzo popularny .Można się nieźle rozlekramować . Chyba że jak zwykle duże firmy nas wymanewruja i cała kasa przy jednoczesnym niszczeniu polskiego środowiska popłynie do właściciela w Singapurze .
- 6 4
-
2022-11-29 07:56
Hokej
Hokej jak najbardziej, ale najpierw Grubego z Olivii trzeba się pozbyć
- 1 0
-
2022-11-29 12:07
Niestety ale BalticHub po za PR i może odliczeniem od podatku, nie będzie miał korzyści ze sponsoringu , nie ta grupa klientow
- 0 0
-
2022-11-29 05:31
Tusk i Trzaskowski zaraz powie...
...że to gigantomania.
- 7 4
-
2022-11-29 05:53
Pol
No to czekamy na protest samorządu PO w Gdańsku.
- 8 3
-
2022-11-29 07:04
Stogi powinny być turystyczne a nie przemysłowe
Jest drugi port w Gdyni po co tworzą molocha .
- 8 13
-
2022-11-29 08:17
Miasto zamiast wspierać Stogi woli Port
Stogi powinny być promowane, to wspaniała oaza spokoju. Lasy i plaża.
- 5 10
-
2022-11-29 08:46
Łapy precz od plaży
- 6 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.