- 1 Lechia - Arka 2:1. Mena bohaterem derbów (159 opinii) LIVE!
- 2 Wszystko o derbach Lechia - Arka (160 opinii)
- 3 Półmaraton wrócił. Odzyskał zaufanie? (104 opinie)
- 4 Najgorszy start żużlowców. Czas na alarm? (69 opinii)
- 5 Trefl świetnie otworzył półfinał (14 opinii) LIVE!
- 6 Grad goli. Jaguar oddalił się od awansu (32 opinie)
Trefl Gdańsk 21 maja przedstawi nowego trenera. Mariusz Sordyl za Igora Juricicia
16 maja 2024
(10 opinii)Sposoby klubów na trybuny bez kibiców. Czym je zasłonić, a może i zarobić?
Mecze i zawody sportowe kolejny tydzień odbywają się bez udziału kibiców. Puste trybuny "straszą" zwłaszcza, gdy z hali bądź stadionu przeprowadzana jest transmisja telewizyjna. Sprawdziliśmy, czym wypełniają lub zasłaniają widownię trójmiejskie kluby sportowe? Okazuje się, że niektóre z nich mogą nawet przynieść dodatkowe dochody lub przynajmniej zatrzymać dotychczasowych reklamodawców.
Kibice z PCV
Już przy pierwszej fali pandemii i zamknięciu trybun dla kibiców, Lechia Gdańsk zaproponowała swoim fanom wydrukowanie ich wizerunków na PCV. Po wpłaceniu 75 zł i przesłaniu zdjęcia, można było sobie zapewnić symboliczną obecność na widowni. Po zakończeniu sezonu, każdy z kibiców, który się zgłosił otrzymał swoją podobiznę na własność z podpisami z piłkarzy.
- Zastanawiamy się nad podobnymi akcjami, które nawiążą do wspomnianej, ale to dopiero przed nami - mówi Arkadiusz Bruliński, rzecznik prasowy Lechii Gdańsk, która zmaga się obecnie z potwierdzonymi przypadkami koronawirusa w klubie.
Lechia Gdańsk wydrukuje kibiców
Postaci z serialu animowanego
Gdy w październiku ponownie zamknięto trybuny, koszykarski Trefl Sopot i siatkarski Trefl Gdańsk wpadły na pomysł, aby posadzić na nich wydrukowane postaci z kreskówki sygnowanej przez tytularnego sponsora. 150 postaci z serialu animowanego "Rodzina Treflików" zasiadać będzie w Ergo Arenie na wszystkich spotkaniach obu drużyn do czasu powrotu kibiców.
Rodzina Treflików na trybunach meczów koszykarzy i siatkarzy w Ergo Arenie
- Widok pustych trybun to jedna z najmniej przyjemnych rzeczy dla sportowca. Na razie to Trefliki będą symbolicznie wspierać naszych zawodników. Gdy na trybunach znów zasiądą kibice, te wydrukowane postaci przekażemy do pobliskich przedszkoli - wyjaśnia nam Karol Żebrowski, rzecznik prasowy Trefla Sopot.
Dodatkowe, duże reklamy dla sponsorów
Oprócz flag, puste miejsca można przeznaczyć na dodatkową lub bardziej efektywną ekspozycję sponsorów pod kątem transmisji telewizyjnych.
- Nie ma z tego wprawdzie dodatkowych środków, ale to po prostu ukłon w stronę naszych partnerów. Schowaliśmy część trybun i wypełniliśmy je ich reklamami - tłumaczy Krystian Plech, Dyrektor Marketingu i Organizacji w Torus Wybrzeże.
Puste miejsca na trybunach w wyjątkową ofertę dla sponsorów postanowiła zamienić piłkarska Arka Gdynia. Dla klubu to okazja na dodatkowy zastrzyk finansowy, a dla reklamodawców okazja do zaprezentowania się na wielkich formatach w transmisjach telewizyjnych.
- Arka Gdynia jak większość klubów i środowiska biznesowego, mierzy się obecnie z dużym wyzwaniem w kontekście bilansowania swoich bieżących wydatków i kosztów funkcjonowania. Spotkania ligowe bez udziału kibiców to dla nas niemałe wyzwanie, ale tak jak zawsze w takiej sytuacji, podejmujemy je z wysoko podniesioną głową i staramy się szukać pozytywnych stron oraz szans dla klubu. Wiemy, że nasi kibice oraz sympatycy, którzy nie mogą być będą z nami na stadionie, na pewno będą nas dopingować przed ekranami telewizorów. Poza tym aktywnie śledzą nas na co dzień w internecie, co możemy zaobserwować dzięki wzmożonemu ruchowi na naszych kanałach social media. W związku z tym postanowiliśmy wprowadzić do naszej oferty kilka nowych rozwiązań takich jak: wykorzystanie dostępnego miejsce na trybunach na reklamę wielkoformatową. Gorąco zachęcamy do kontaktu z klubem i aktywnej promocji swojego biznesu przy jednoczesnym wsparciu klubu - wyjaśnia Stanisław Wrzosek, menedżer do spraw marketingu w Arce Gdynia.
Lechia już na swoich meczach część miejsc przysłoniła wielkimi banerami reklamowymi: miasta Gdańska, sponsora technicznego New Balance oraz przyszłorocznego finału Ligi Europy, który odbędzie się w Letnicy.
Flagi zamiast pustych krzesełek
Przygnębiający widok pustych krzesełek można zwyczajnie zakryć. Na meczach piłkarzy ręcznych Torus Wybrzeże, część trybun przykrywa sporych rozmiarów sektorówka, czyli flaga w klubowych barwach z napisem "Gdański Klub Sportowy".
- Przekazali ją nam kibice, którzy w ten sposób wizualnie przypominają zawodnikom, że są z nimi i trzymają za nich kciuki - mówi Krystian Plech z Wybrzeża.
Na meczach koszykarzy Asseco Arki oraz koszykarek VBW Arki w Gdynia Arenie ok. 20 procent pojemnych na 5000 miejsc trybun zasłaniają ruchome kotary. Męski zespół dodatkowo stosuje podobne rozwiązanie co Torus Wybrzeże.
- Prawdziwych fanów na trybunach nie da się zastąpić. Czekamy na ich powrót. Nie ma wpływu z biletów, więc nie możemy postawić banerów oświetlonych LED-ami jak chociażby w NBA. Na widowni Gdynia Areny widnieje wielka flaga Klubu Kibica Asseco Arki Gdynia. Występują także nasze cheerleaderki, więc to nieliczne sposoby, które obecnie mogą uatrakcyjnić transmisje telewizyjne - tłumaczy Małgorzata Rudowska, dyrektor generalny gdyńskiego klubu.
Kluby sportowe
Opinie (22) 6 zablokowanych
-
2020-11-10 17:26
Gruby w Olivii ma słynną kotarę .
- 2 0
-
2020-11-10 19:21
Firanka
Podobno stara mandziarowa
Firanki romba na kwarantannie- 0 0
-
2020-11-10 19:33
Tylko Dulkiewicz!
Tyłem do boiska, w rozkroku!
- 1 0
-
2020-11-10 20:41
(1)
Morawieckiego, Kaczyńskiego i spółkę wysłać na księżyc.
- 1 1
-
2020-11-11 09:30
budka z burakami.
A co ty śmieciu zrobiłeś dla Polski. Wiesz co??? poranne gów.....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.