• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trefl Sopot będzie uczył się od NBA

mad
7 października 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Trefl Sopot

Jak zwiększyć frekwencję na meczach koszykarzy Trefla? Władze klubu oraz miasta Sopot poszukają odpowiedzi na to pytanie w USA, podczas meczów przedsezonowych najlepszej ligi świata NBA. Delegacja uda się tam 16 października i odwiedzi trzy amerykańskie miasta.



Czy wyjazd do USA pomoże Treflowi w zapełnianiu Ergo Areny?

Minione rozgrywki Tauron Basket Ligi Trefl Sopot zakończył ze średnią frekwencją 2900 widzów. Co prawda, pod tym względem był drugi w lidze, ale biorąc pod uwagę pojemność Ergo Areny, w której żółto-czarni rozgrywają swoje mecze - 11000, jest ona mało zadowalająca. Do tego średnią w dużym stopniu podwyższył mecz z Asseco Gdynia, na którym zjawiło się ponad 7500 kibiców.

TREFL Z DRUGĄ FREKWENCJĄ W LIDZE

Władze klubu powtarzają, że wymarzoną frekwencją jest ta na poziomie 5-6 tys. W dążeniu do tego pomóc ma wyjazd do USA i podpatrywanie klubów NBA. Co prawda sezon najlepszej, koszykarskiej ligi świata startuje dopiero 29 października, to w czasie, gdy władze klubu pojawią się w Stanach Zjednoczonych, rozgrywane będą tam mecze przedsezonowe. W organizacji wyjazdu Treflowi pomogło nie tylko miasto Sopot, z prezydentem Jackiem Karnowskim na czele, ale również Marcin Gortat, czyli jedyny Polak grający w NBA, w klubie Phoenix Suns. Między innymi właśnie tam pojawi się delegacja Trefla.

- Poza Phoenix odwiedzimy również Los Angeles i Las Vegas. Chcemy wykorzystać współpracę z Fundacją Marcina Gorata, ale wyjazd, to akurat inicjatywa miasta Sopot, które wciąż nas mobilizuje do uatrakcyjniania meczów koszykarzy. Warto zaznaczyć także, że do USA lecimy nie tylko z przedstawicielami miasta, ale również z osobami z Ergo Areny - mówi prezes Trefla Andrzej Dolny.

Sopocka delegacja chce podglądać organizacje meczów oczywiście nie tylko z trybun, ale również od strony struktur klubowych. Wciąż są dopinane spotkania z przedstawicielami zespołów.

- Najpierw załatwiliśmy sprawy związane z wyjazdem, następnie zabraliśmy się za umawianie różnego rodzaju spotkań. Chcemy uczyć się od najlepszych, jak robić fajne widowiska sportowe. Wiadomo, że w koszykówce chodzi o jak najlepszy wynik sportowy, ale musimy przy tym tworzyć fajne show dla ludzi, czego przykładem były chociażby ostatnie mistrzostwa Europy siatkarzy. 11 tysięcy ludzi na meczach biało-czerwonych, wciąż dopingujących i świetnie bawiących się, to fantastyczna rzecz. Wszyscy chcą w tym uczestniczyć, a naszym celem jest przeniesienie tego na grunt ligi koszykarzy - dodaje Dolny.

Jak podkreśla prezydent Sopotu, wyjazd do USA ma pomóc w większym zapełnieniu hali nie tylko w czasie derbowych starć z Asseco. To właśnie dzięki spotkaniu z lokalnym rywalem Trefl może pochwalić się rekordem frekwencji podczas ligowego meczu dyscypliny drużynowej rozgrywanej w hali w Polsce. 14 kwietnia 2012 roku, na trybunach Ergo Areny zasiadło 10152 kibiców.

REKORD FREKWENCJI NA MECZU TBL

Już teraz wiadomo, że w ramach promocji meczów Trefla, w kolejnym sezonie możemy doczekać się nowych gadżetów z logiem drużyny koszykarzy.
mad

Kluby sportowe

Opinie (52) 1 zablokowana

  • czy w klubie pracują jacyś doświadczeni specjaliści od marketingu sportowego? (2)

    czy tylko krewni i znajomi po politologii?
    Fajna wycieczka... Ciekawe jak policzą ROI?

    • 13 4

    • jest jedna doświadczona specjalistka (1)

      ale od fajniejszych rzeczy :-) taka wysoka, gruba. Ciekawe czy jedzie z chłopakami

      • 11 1

      • a po co wozic drewno do lasu?

        • 1 1

  • na początek proponuje umożliwić odbiór karnetów w innych godzinach niż wt, czw 10:00-14:00, bo to już pokazuje stosunek do kibiców, którzy na przykład w tych godzinach pracują. Może troche wiecej ludzi by się zdecydowało na zakup.

    • 19 0

  • Co? (1)

    Ja chciałbym np. Kupić koszulkę Trefla ale nie ma gdzie a jak są to niskiej jakości moglibyscie coś z tym ogarnąć bo zdobycie koszulki nie powinno być takim problemem

    • 17 0

    • koszulki

      No to już macie dwóch klientów na koszulki. Jak długo będziemy czekać?

      • 1 0

  • Ciężko będzie przełożyć coś z NBA na nasze podwórko. Po pierwsze dlatego, że NBA to najlepsza liga świata i gdzie by nie grali to pewne jest, że hala będzie pełna. A po drugie to w Stanach jest inna kultura. Tam się chodzi na mecze od małego, zaczynając od meczów drużyn lokalnych po MLB NFL czy NBA.

    • 9 0

  • Do Hollywood?

    • 4 1

  • moim zdaniem to typowa wycieczka urzędników i działaczy

    Dlaczego ludzie przychodzą w Stanach na mecze:
    1. tam na każdym skwerku, w każdym parku, przy każdej szkole, ba na dużej części bram garażowych wisi kosz i dzieciaki kozłują, dorośli rzucają - tak zwyczajnie dla przyjemności,
    2. mecze są pokazywane w tv, z transmisji wiadomo, że to super wydarzenia
    3. zawodnicy to gwiazdy - nich u nas przypadkowy przechodzień wymieni chociaż 5 reprezentantów kraju, no może tak ze 3?
    4. łatwy, tani dojazd do hali - np. Madison Square Garden - centralnie na środku Manhattanu, bezpośrednio z hali można wejść do metra, metro - tygodniowy karnet na dowolną ilość przejazdów, przesiadek etc. - $30 - dowiezie kibica wszędzie w ramach aglomeracji
    5. identyfikacja z drużyną - jak byłam pierwszy raz w Stanach w 1990 roku drużyna nazywała się New York Knicks, tak w tym roku wciąż nazywała się tak samo, to samo logo (może jakieś kosmetyczne korekty), te same kolory, te same stroje... - u nas jak sponsor na widzi mi się tak klub skacze... Trefl to zawsze byli żółto-czarni, a jak jest teraz ktoś wie, potrafi opowiedzieć jak wyglądają stroje? Czy kupione rok temu przez kibiców koszulki są aktualne? nie, bo ktoś miał takie widzimisię... Sorki, tak się nie buduje identyfikacji z drużyną.
    6. jaki udział w wydatkach mieszkańców mają koszty mieszkania, jedzenia, transportu, szkoły dzieci - ile zostaje na rozrywkę w Polsce, ile w Stanach?
    7. czy klubami zarządzają, a marketingiem zajmują się osoby od lat związane ze sportem? u nas niestety nie...
    Pisać dalej?
    No, ale jakby nie spojrzeć fajna wycieczka. Z Phoenix proponuję wyskoczyć do jakiegoś parku narodowego - proponowałabym zobaczyć The Wave, super sprawa. Ale można też tradycyjnie Grand Canyon.. Las Vegas to plastikowy kicz, no ale co kto lubi...
    Z chęcią zobaczyłabym powstałą po wyjeździe strategię :-)
    A wystarczyłoby pogadać na videokonferencji z chłopakami z Alby Berlin...

    • 14 1

  • HEHEHEHEHE (4)

    ale jazda, za te pieniądze, np mogliby dołożyc na Dylewicza....i byłby niezły skład,

    • 12 1

    • ile osób i na jak długo jedzie? (3)

      fakt można to było przeznaczyć na skład

      • 7 0

      • (1)

        17 osob na 14 dni. dreamlinerem, allinclusive.

        • 2 1

        • to mega koszty...

          rozumiem, że jadą sami doświadczeni specjaliści od marketingu sportowego.
          Płacimy wszyscy - bo finansuje to Urząd Miasta, ERGO Arena, Lotos, czyli wszyscy...

          • 2 0

      • o jakim rzedzie pieniedzy mowimy, ze chcialbys je przeznaczyc na sklad?

        • 0 0

  • Bilety , karnety ...fatalana polityka klubu ! (2)

    1.Karnety - za drogie.Dlatego , że cena karnetu zawiera jeszcze opłatę składki STP z góry na rok kalendarzowy
    2.Karnety - odbiór osobisty.Godziny idealne dla kibica pracującego
    3.Bilety - fatalna polityka klubu w stosunku do wiernych kibiców,członków STP. Dlaczego? Członkowie mogli kupić taniej bilety ze zniżką . W tym sezonie ile zniżki? 0! Jeżeli ktoś z Trefla to przeczyta , to powiem iż Wasz wyjazd to wycieczka m.in. kosztem kibiców.
    Mając zniżkę zawsze kupowałem 5 biletów na mecz . Teraz kupię może 2-wa i to nie zawsze.
    Wierni kibice bardzo dziękują za politykę biletową w tym sezonie.
    Frekwencja na pewno będzie większa ! Gratulacje!

    • 13 0

    • my ten sezon odpuszczamy (1)

      • 8 0

      • my tez, wrocimy jako kibice na forum i w ew playoffach.

        • 2 0

  • a ja będę chodzić (2)

    prezentacja pokazała, że jest na co popatrzeć :)

    • 1 6

    • szczególnie nowe stroje

      bleeeeeeeeeeeee

      • 2 0

    • Taa jąkający się prezes i spóźniony prezydent miasta.

      • 1 0

  • logistyka (1)

    "Najpierw załatwiliśmy sprawy związane z wyjazdem, następnie zabraliśmy się za umawianie różnego rodzaju spotkań"... no pan prezes Dolny to chyba do najzdolniejszych menago na świecie należy... w wydawaniu pieniędzy miasta, a miasto naszych.
    bo:
    1. jedzie do miejsca gdzie jeszcze się z nikim nie umówił, więc nie wiadomo czy w ogóle spotka. i mała dygresja Gortat wszystkiego nie załatwi, bo mimo, że lubię chłopa bardzo, to jego dni w PHO są policzone i władze już nie tak przychylne...
    2. jadą do USA gdzie w ostatnich dwóch latach znacząco spadła frekwencja (po lockout-ie oraz kryzys w tyłek dał)... jest BARDZO mało meczy gdzie jest komplet, nawet Portland, które miało rekord wyprzedanych meczy w zeszłym sezonie poległo...może właśnie jadą polepszyć tę frekwencję?
    3. no i the BEST jadą do Vegas:)))) tam się frekwencji napatrzą na dotykają i na wąchają

    gratuluje pomysłu!

    • 8 0

    • przejdą się Strip'em, wejdą do paru kasyn, zobaczą jakieś show...

      fakt, ludzi tam sporo...
      po powrocie Monte Cassino stanie się takim lokalnym Strip'em, a ERGO Arena Bellagio...

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najbliższy mecz Trefla

MKS Dąbrowa Górnicza
98% TREFL Sopot
0% REMIS
2% MKS Dąbrowa Górnicza

Najlepiej oceniani

Najlepiej typujący wyniki Trefla

Imię i nazwisko Typ. Pkt. Skuteczność
1 Rafał Marczyński 33 62 69.7%
2 Sufcia Jagularownia 33 62 66.7%
3 Łukasz Gawlik 34 59 67.6%
4 Tadeusz Grota 32 58 68.8%
5 Efcia Konefcia 33 57 66.7%

Tabela końcowa

Koszykówka - Orlen Basket Liga
M Z P Bilans Pkt
1 Anwil Włocławek
2 Trefl Sopot
3 Arged BM Stal Ostrów Wielkopolski
4 King Szczecin
5 Legia Warszawa
6 Śląsk Wrocław
7 MKS Dąbrowa Górnicza
8 PGE Spójnia Stargard
9 Polski Cukier Start Lublin
10 Dziki Warszawa
11 Icon Sea Czarni Słupsk
12 Arriva Polski Cukier Toruń
13 Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia
14 Tauron GTK Gliwice
15 Enea Stelmet Zastal Zielona Góra
16 Muszynianka Domelo Sokół Łańcut
Drużyny grają systemem każdy z każdym w dwóch rundach (mecz i rewanż). Następnie osiem najlepszych zespołów przystąpi do fazy play-off. Drużyny z miejsc 9-16 zakończą sezon z pozycjami z sezonu zasadniczego. Ostatni zespół zostanie zdegradowany. Jego miejsce zajmie mistrz Suzuki I Ligi.

1 października 2023 Suzuki Arka Gdynia zmieniła nazwę na Krajowa Grupa Spożywcza Arka Gdynia.
  • Ćwierćfinały (do trzech wygranych, dwa pierwsze mecze u wyżej klasyfikowanego po sezonie zasadniczym):
  • TREFL SOPOT - MKS Dąbrowa Górnicza 97:78
  • Anwil Włocławek - PGE Spójnia Stargard 89:70
  • King Szczecin - Legia Warszawa 85:80
  • Arged BM Stal Ostrów - Śląsk Wrocław 76:85
  • Klasyfikacja końcowa na miejscach 9-16 ustalona na podstawie tabeli z sezonu zasadniczego
  • Degradacja z Orlen Basket Ligi: Muszynianka Domelo Sokół Łańcut

Playoff

Ćwierćfinały

Anwil Włocławek 1
PGE Spójnia Stargard 0
King Szczecin 1
Legia Warszawa 0
TREFL SOPOT 1
MKS Dąbrowa Górnicza 0
Arged BM Stal Ostrów Wlkp. 0
Śląsk Wrocław 1

Półfinały

Finał

Ostatnie wyniki Trefla

MKS Dąbrowa Górnicza
98% TREFL Sopot
0% REMIS
2% MKS Dąbrowa Górnicza
88% TREFL Sopot
0% REMIS
12% King Szczecin

Relacje LIVE

Najczęściej czytane